Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Circuit Talk › Belcar GT4 endurance championship
- Dit onderwerp bevat 50 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door bccars.
-
MakerDiscussie
-
28 juni 2018 om 02:03
Dit weekend start Ik nog eens in de Belcar met een auto en team maats die ik niet ken.
Maar natiurlijk wel met een Porsche MET PDK 🙂
https://www.autosport.be/news/zolder-superprix-pg-motorsport-met-marnik-battryn-johan-huygens.html
Algemeen is deze auto veel te traag om mee te spelen dus moet me focussen op de GT4 klasse
-
MakerDiscussie
-
Ik was aan de box op het moment dat je een natte handdoek over je heen kreeg, niet echt het moment om je te begroeten… er komen nog races :driver: :driver:
En nu op naar de volgende race, tis wel geen Belcar maar zet het hier. Als je spektakel wil zien: dit was de race (voor ik zelf reed) waar ik altijd kwam naar kijken. Als toeschouwer is dat zwaar de moeite vind ik. 119 auto’s bijna allemaal dezelfde in full attack 😀
http://www.speed-magazine.be/25h-vw-fun-cup-quatuor-de-pointe-objectif-podium-scott-pharmarome/
Kan wel lachten met Zuff, no problem for me.
Nu goed een van de allerslechtste weekends uit mijn race “carriere”.
Eerst en vooral is zo een Cayman underpowered op een circuit als zolder waar naast remmen je koppel heel belangrijk is en de Cayman het moet hebben van pk/gewicht (beter voor Spa). Maar niet zagen dat wisten we.
Even getraind en dan maar rijden, heb zelfs niets kunnen aanbrengen aan de setup, maar daar valt volgens mij nog wel te winnen.
Ook qualif was wennen, ik was niet aangeduid als de qualy piloot als nieuwkomer in het team en kreeg dus enkel mijn verplichte rondjes op de banden die al over momentum waren. Maar toch stiekem de beste tijd van het team neergezet.
De gok was dat de BMW en Mercedessen met hun hoger gewicht banden gingen verbruiken dat het geen naam had maar dat was dus niet waar……. wij versleten ze even snel.
Het ergste was na de wat mindere start van onze traagste piloot wat toen gebeurde. Onze Cayman heeft de klassieke verluchting van een straat GT4 dus airco en ventilator.
Ik zag dat dat wel zitten bij deze temperaturen 🙂Ik stap in mijn stint in op een 30 sec achter een AMG en kan tot letterlijk in zijn bumper rijden maar er was een ander probleem: de ventilatoren van de wagen vielen uit, er was niet alleen geen airco maar NIKS lucht toevoer at all. Daar zit je dan in een afgesloten bokaal !
Gelukkig heb ik een topconditie maar tegen de wetten van de natuur valt niets te beginnen. Toen ik voelde dat het bewustzijn in gevaar kwam en mijn armen en voeten blijkbaar (ik kwam over of op curbs uit die helemaal niet de bedoeling waren) niet meer goed gecoordineerd raakten wist ik dat het er op ( na een toch ook wel langere dan geplande stint) of onder was, ik moest de box melden dat ik MOEST binnenkomen, geen keuze. Het bewustzijn kwam in gevaar en ik hapte letterlijk naar adem als een vis op het droge bij temperaturen die ondertussen een stuk boven de 70 graden lagen terwijl je daar al een eskimo gekleed zit met een bokaal op je hoofd.
Een heel nare evaring en inhaalrace naar de knoppen.
Nu goed meer dan een P4 in GT4 zat er volgens mij ook niet in. We zullen het met dit wagentje in de 24u moeten hebben van de endurance en HOPELIJK slecht weer. Ik zie het met onze bezetting in die omstandigheden nog goed komen. Ook de Cayman zal bij slecht weer beter presteren dan de AMG’s en BMW’s.
Nu goed als dit team hoger wil eindigen gaan ze voor Zolder toch nog wat werk hebben…….
PS: als er leden langs komen, stel u zelf even voor dan kan ik er naam en gezicht op plakken, bedankt voor de komst trouwens !
officieel verslag:
http://www.momeprom.com/Racinglife.nl/belcar-goede-testrace-i-f-v-24h-zolder-voor-battryn-huygens-en-jilesen/@ Zuff,
Moet diene zever over manueel schakelen, PDK, flipperen… nu echt in bijna elke topic terug komen? :think:……..euh…, no reply…. :loser:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:happydance: :happy:Daar heb ik geen medelijden mee 😀 ; je bent piloot of je bent het niet en ze moeten niet schakelen ,alleen maar flipperen a h stuur :driver: :driver:
Dan hebben die piloten ook afgezien gisteren…. pfff… :coolness:
Ben ook gaan kijken. Mijn kijkterrein was beperkt tot de zone sacramentsheuvel en rea.
Vandaag naar de Belcar gaan kijken, heb de Jokke uit de Cayman zien komen 😯 😯 snakken naar adem en vooral verkoeling….
Hopelijk gaat het al terug iets beter nu :popcorn:
Stond trouwens ook een mooie 911T, denk van iemand uit de vleesindustrie :coolness:Thx vr de leuke virtuele blik achter de schermen 🙂
Straf eigenlijk, PB zit niet ver van je straatGT3 tijd.
Hoe werkt die BoP in GT4 klasse eigenlijk ? Krijgen de zware motoren vd macs, mercs en audis restrictors ? Of wordt er louter met extra gewicht gewerkt ?
Geen Turbo zeg je voor de nieuwe GT4. Maar zet nu die autoliefhebberspet eens even af en laat enkel je pilotenpet opstaan die enkel belang hecht aan de beste performance. Beeld je eens een turbo motor in in je GT4 waar je nu mee racet. Zelfde pk’s, maar per definitie meer koppel ! Ja je verliest wat ultieme controle over je chassis, maar wordt dat niet goed gemaakt door die berg extra koppel en minder performance verlies bij hetere temperaturen ? Ik vraag me ernstig af of je dan niet competitiever was tov de grotere kanonnen van mclaren, merc en audi.
Hoewel, de motor wordt dan waarschijnlijk ook weer zwaarder met twee turbos, intercooler en weet ik veel wat nog allemaal …Afin, fingers crossed dat je racepace je beter bevalt dan je quallypace.
Trouwens, Mercedes GT4 vs GT3 beknopt uitgelegd en in beeld gebracht:
Ja hoor een BOP gekregen en dan is de Cayman net de remmende kracht in het GT4 verhaal.
Alle wagens behalve de Cayman en Ginetta zijn eigelijk GT3 wagens die gekortwiekt worden.
– AMG GT
– Audi R8
– Mc LarenDe BMW M4 zit daar dan tussen in met standaard 450 pk en een pak koppel.
Sowieso kan de Cayman in het droog in absolute snelheid NIET mee op Zolder. Spa dan weer wel omdat het een veel vloeiender circuit is. Zolder zijn zowat 4 sprintjes met daartussen een bocht of chicane. Telkens kan je dan je koppel heel goed gebruiken.
Gisteren was het sowieso moeilijk om tijden te rijden bij een track temperatuur van 50 graden en lucht van 28. Dan geeft, zeker een atmo motor echt een pak minder power af. PB gisteren was 1.43.2 en dat zou op een training (gebruikte banden) 1.41 hoog moeten zijn om van een goede tijd te spreken.
De vraag is of het nu puur aan mij ligt of ik bovenstaande “uitvluchten” mag gebruiken 😀 De toekomst zal dat uitwijzen.De Cayman GT4 met turbo…… PLEASE not. Gewoon de 4.0 (als de 3.8 er in kan, kan de 4.0 er ook in) met 450pk en je hebt de Cayman zoals hij moet zijn.
Te weinig power, en vooral te weinig koppel zeker ? Is het geen gemiste kans om voor de volgende generatie GT4 clubsport niet naar turbo motoren te gaan zoals het gros van de concurrentie ?
Wat was jouw PB ?
Zitten jullie ook met een BoP ?
http://www.momeprom.com/Racinglife.nl/belcar-marnik-battryn-met-2-nieuwe-makkers/
Beetje mixed feelings bij de test. Mijn tijden waren niet goed, beter als de teammakkers maar niet op het tempo van de snelle(re) AMG’s (enfin 1 van AMG, de andere had trage piloten).
Zo een Cayman heeft een geweldig chassis en is heel makkelijk te rijden (zit abs en tc op)…… maar veel power te kort imo…….zeker bij deze temperaturen.
Mixed feelings atm.
Timing voor het evenement
http://cms.condros.eu/uploads/circuit-zolder/FILE_5D76F011-01AD-49A1-92F2-F89B9913DEBA.PDF
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.