Belgie krijgt exportplaten!

Home Forum Zeverhoekje Belgie krijgt exportplaten!

• Maker
    Discussie
  • Bron: http://belgianlicenceplates.blogspot.be/

En tijdelike belgische platen zouden in overweging genomen worden (net zoals de gele duitse). :respekt:
    Helaas met een max geldigheid van 30dagen en niet verlengbaar.
    Hier gaan ze in de fout in mijn ogen want een homologatiekeuring duurt minstens 8weken tot 8maanden. :bounce:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • :puke:
      Triestig. Boerenpummels die een beetje macht krijgen hé.

0

Ik kwam toe op de keuring met de witte Nl exportplaten
        “wa komde gy ier doen?”
        “Een visuele keuring voor een ingevoerde auto met een nagelnieuwe Nl keuring”
        “seg manneke ik doe da ier elken dag ik zal het wel beter weten zeker, een auto van buitenland is altijd een volledige keuring”
        “Nee staat zelfs letterlijk op jullie site” zie afbeelding hieronder
        …..

Uiteindelijk hebben ze overal tot in detail staan kijken en veel opmerkingen bijgeschreven….en ik heb wel degelijk de prijs betaald van een visuele keuring maar ze hebben die wel 200% volledig gekeurd terwijl ze dat niet mochten….dus stel dat ik afgekeurd zou zijn op schokdempers had ik het vlaggen terwijl ze dat niet eens mochten controleren.

0

Is sinds september blijkbaar aangepast. Het was in mijn achterhoofd verdwenen ( die alcohol toch 😀 ).
          Toch vreemd dat ” de overheid” er niet te veel ruchtbaarheid aan geeft en het blijkbaar niet aangegeven/geweten is in de controle stations of zijn er andere ervaringen die aantonen dat het al wel degelijk in de praktijk is omgezet?

0
          Wim

Schrijf ik al 2 jaar hier neer dat ze dit moeten doen, en de reden is dat dit in het lidstaten verdrag mee genomen is. 💡

0

Indien ik mij niet vergis moet België een buitenlandse keuring aanvaarden.

http://trends.knack.be/economie/belga-economie/buitenlandse-autokeuring-voortaan-aanvaard-in-belgie/article-4000411130317.htm

Uiteraard is onze geliefde Nv steeds zeer bereidwillig in het aanvaarden van Europese regels waar de burger mee getreiterd kan worden. Die waar we voordeel aan zouden hebben houden ze zolang mogelijk tegen.

0

[quote=”WES-RS” post=163308]Deze platen zijn voor de buitenlander bedoeld die hier in BE een wagen koopt.[/quote]
                Fout, dat zijn transitplaten voor buitenlanders met een tijdelijke adres in België
                [quote=”WES-RS” post=163308]Dus die homologatiekeuring van 8 weken tot 8 maanden is toch niet van toepassing?[/quote]
                Hier spreek ik al over tijdelijke nationale kentekens.

[quote=”WES-RS” post=163308]Hoe ze keuren in het buitenland is hun zaak. ;)[/quote]
                Ja maar hoe krijg je een auto in het buitenland vanuit België?
                Ja een aanhanger
                Maar al rijdend op een legale manier ik dacht het niet (tenzij de Belgische eigenaar er mee tot bij de nieuwe rijdt)

[quote=”WES-RS” post=163308]Trouwens, NL exportplaten zijn slechts 15 dagen geldig. BE doet dus eindelijk eens iets goed. :mrgreen:[/quote]
                Fout, ze zijn 15dagen geldig maar je mag binnen die 15dagen van de aankoopplaats naar je thuisplaats rijden meer niet.

Keuren is hier maximaal een week werk en binnen een dag de nieuwe kenteken card, dus geen papieren kenteken meer. :coolness:

Dus daar kan Belgie weer wat van leren. :mrgreen: 😉

Nja vandaag mijn Audi urs4 laten keuren in Belgie 7opmerkingen. (nog chance dat ze er mij door gelaten hebben want anders zat ik serieus blok weer dure zplaten en dure reparaties omdat het snel snel moet gaan nu heb ik een jaartje tijd)
                Deze kwam uit nederland en was daar apk gekeurd op 17/03 zonder enige opmerking…

0
                Wim

Keuren is hier maximaal een week werk en binnen een dag de nieuwe kenteken card, dus geen papieren kenteken meer. :coolness:

Dus daar kan Belgie weer wat van leren. :mrgreen: 😉

0

Deze platen zijn voor de buitenlander bedoeld die hier in BE een wagen koopt.
                    Dus die homologatiekeuring van 8 weken tot 8 maanden is toch niet van toepassing?
                    Hoe ze keuren in het buitenland is hun zaak. 😉
                    Trouwens, NL exportplaten zijn slechts 15 dagen geldig. BE doet dus eindelijk eens iets goed. :mrgreen:

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.