Belgisch probleem – Auto verzekerd naar de keuring

Home Forum Porsche Talk Belgisch probleem – Auto verzekerd naar de keuring

• Maker
    Discussie

• Toon Creemers
    Deelnemer

Dus, zoals zo vaak zit ik met een pracht van een kip of het ei situatie: Ik heb mijn oldtimer uit de VS ondertussen hier, en die heeft nog US-nummerplaten die geldig zijn, met inschrijvingsbewijs. Nu wil ik naar de oldtimerkeuring daarmee, echter, zonder keuring krijg ik geen verzekering, en mijn Amerikaanse verzekering zou hier sowieso niet dekken. Iedereen suggereert een Z-plaat, maar dat is blijkbaar ook al helemaal illegaal om die te huren (gesteld dat ik al goesting heb om 120 euro daarvoor te geven). Verzekeren op chassisnummer wil de verzekering niet.

Dus: kent er iemand een garagist in het Brusselse die ik dit kan vragen? Dat hij er mee naar de keuring gaat? In Arizona kon ik gewoon een tijdelijke plaat afdrukken en verzekeren op chassisnummer om naar de keuring te gaan, maar dat is natuurlijk te handig voor dit apenland. :censored:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
      • Op de 2600 euro die ik moest betalen om de auto – met een geldige APK uit Nederland! – in orde te brengen voor de technische keuring kon dat er ook nog wel bij……;-/

amai ja 242 euro….dat is wel wat veel vind ik…

242 euro?! Heeft bij mijne garagist 80 euro gekost. ZZ platen en hij mee naar de controle.

Ik heb onlangs dezelfde situatie gehad: de Nederlandse handelaarsplaten zijn niet toelaatbaar bij de Belgische technische keuring. Ik heb toen een garagist in Brussel bereid gevonden om met mij mee
              te rijden met Belgische handelaarsplaten (die bovendien de 3.6l van mijn Porsche afdekken qua verzekering), en heb daarvoor 242 euro betaald….het gaat om Intermobiles Louise aan de Vleurgatsesteenweg.

Zou moeten lukken ja, indien er geen geldige platen meer op de auto staan. Ik ben uiteindelijk gegaan met mijn Amerikaanse plaat (enkel vanachter), en een groen papier van mijn makelaar van mijn polis op de andere auto, waar dan de plaatnummer van de Amerikaanse plaat opstond. Ik had ook de inschrijving ed. van die Amerikaanse plaat bij, die hebben ze gevraagd. Verzekering zelf uiteindelijk niet.

De keuring zelf is een peulschil, er wordt gekeken naar het chassisnummer, de gevarendriehoek, de remmen worden getest en de stuurinrichting nagekeken op de brug. De inspecteur vroeg mij ook of er wel een 3 liter inzat, ik zei ja, maar niets nagekeken van de motor of uitlaat (zat ook een andere katalysator op), dus ik had evengoed met een 3.6 erdoor kunnen geraken.

Onze *porsche moet ook nog naar de oldtimerkeuring dus na dit topic wat gelezen te hebben dan maar het volgende gedaan:
                  – Gebeld naar de verzekering of het mocht met platen van onze mini
                  – Dat was geen probleem, je bent dan voor die dag en dat bepaald traject verzekerd.
                  – De mevrouw van de verzekering gaf wel nog mee dat ik dmoest checken met het keuringsstation of dit wel ok was.
                  – Deze morgen eens gebeld, is geen probleem op voorwaarde dat de oldtimer wordt ingeschreven op naam van dezelfde persoon als de gebruikte nummerplaten. Is het geval bij ons.

Ga dus nu een afspraak maken voor de keuring, verzekering op de hoogte brengen en dan inschrijven.

Heb je geen annulatieverzekering genomen?? 😆

Veel rijden kan je toch nog niet… deze week naar de keuring, verzekering, nummerplaat aanvragen en ontvangen…. Tenzij misschien het weekend dan.
                    Geniet van je verlof in Mechico… :salut:

Ik weet nu niet of ik zot moet worden of blij moet zijn. Ging Baloise zelf bellen, juist daarvoor belde de persoon waar ik normaal mee werk bij de makelaar, die vorige week op vakantie was. Verzekering omzetten gaat dus wel. :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: .

Nu heb ik deze week geen tijd meer, en volgende week Mexico, dus het zal voor Januari zijn. Had vrijdag al in orde kunnen geweest zijn….

IK zal Baloise eens bellen dan maandag, ben benieuwd.

Let wel dat je voor de keuring in orde bent wanneer je nr-platen ophangt van je andere auto voor oldtimer keuring maar wanneer ze u tegen houden op de weg, je een boete kunt krijgen voor een niet ingeschreven voertuig op de openbare weg. Hangt waarschijnlijk af van de goodwill van meneer agent.

Nog nooit problemen mee gehad, gewoon voor één dag verzekeren om naar de keuring te gaan. Trouwens die maatschappijen moeten toch ook z-platen verzekeren waarmee auto’s naar de keuring worden gereden die nog niet gekeurd zijn of keuring vervallen is. Dus zie ik het probleem niet in om een auto voor 1 dag te verzekeren.

als het een oldtimer keuring is gewoon je platen van een eigen ingeschreven voertuig op de oldtimer hangen en naar de keuring gaan, let wel, je moet alle boorddocumenten van de wagen waarop de platen normaal staan bij hebben,de verzekering moet geldig zijn op het dagelijkse voertuig en dan kunnen ze je wagen keuren
                              Voor alle veiligheid vraag je een verzekering om je oldtimer reeds te verzekeren en dan is daar al geen discutie punt

Ik heb zo net twee oldtimers laten keuren

Grtz Geert

[quote=”Gette” post=152250]Ik denk dat jij een probleem hebt met uw verzekering en dat zij duidelijk niet goed weten waar ze mee bezig zijn ![/quote]
                                Dat denk ik ook!

Ga eens een stapje verder dan je makelaar, neem contact met de hoofdzetel. Mogelijk daar meer gewenst resultaat.

Dit is de procedure die normaal gevolgd moet worden en welke gevolg werd door verschillende personen die ik ken ❗
                                  Mijn verzekering en de keuringsstations van Willebroek / Londerzeel / Mechelen hebben mij dit bevestigd !

Ik denk dat jij een probleem hebt met uw verzekering en dat zij duidelijk niet goed weten waar ze mee bezig zijn !

Dat wil de verzekering dus expliciet niet, had ik ook direct gevraagd. Dus geen verzekering voor de rit van en naar de keuring. Keuring mag denk ik trouwens niet met de DD platen. Mijn verzekering beweert dat ze geen auto’s zonder keuring mogen/kunnen verzekeren. En het is nochtans een agent waar ik al lang ga, en normaal wel wat gedaan krijg. Dan maar verplicht wat geld ertegenaan gooien voor de depannage.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.