Belgische testbaan boven op de fabriek …

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Belgische testbaan boven op de fabriek …

• Maker
    Discussie
  • De Belgische Imperia autofabriek, opgericht in 1907 en inmiddels vergane glorie, had net als Fiat een testbaan op het dak van de fabriek in Nessonvaux nabij Luik.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • 123

waar is dadde?
      nucking futs hoor.
      als je daar op iets van test ritten moet doen, kun je toch beter op de gewone baan gaan 😀

de locatie bestaat nog en is geclasseerd;
          je kan nu met streetview of de sateliet weergave de fabriek nog zien liggen aan de Rue du Gomélevay in Nessonvaux.

Attachments:
          • imperia.jpg

Bestaat trouwens terug http://www.imperia-auto.be/nl/

Hierover is nog een reportage geweest op canvas. Was toen dacht ik een programma over vergane glorie in belgie, met dan onder andere een aflevering over imperial.

Zou me sterk verwonderen dat -als het nog bestaat- dat vrij toegankelijk zou zijn…

Nuja, beetje googelen, adresje vinden, Google maps, en je weet direct of het er al dan niet nog is :up:

Weet iemand of dit er nog staat?
                  Lijkt me een heerlijke locatie voor een fotoshoot 😯

lijkt me geen makkelijke testbaan zo te zien, wel fun :up:

Vet :mrgreen:

Moet daar nogal een luidruchtig boeltje geweest zijn met die auto’s op die houten “plancher”.
                        Ziet eruit als houten planken met roofing erop gebrand.
                        Ondenkbaar heden ten dage in onze contreien.

Heerlijk, dan kon je in de pauze lekker ff gassen ipv broodje eten.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.