Bellegingsadvies

Home Forum Porsche Talk Bellegingsadvies

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • ‘De boot in gaan …”‘ zeggen we in Holland als iets vreselijk mis gaat.:mrgreen:

      Maaruh elk nadeel heeft zijn voordeel.

      Als we onze geliefde Elfjes nu blijkbaar toch niet meer aan de straatstenen kwijt kunnen, zouden we dan weer normaal kunnen gaan parkeren en beveiligen???????????????????????????????

      Dat het boevengilde dan ook een ander vak gaat zoeken????????????????????????

      Dan kunnen we eindelijk weer op vakantie … of rustig een hapje doen! :happydance:

      123

        2 beste dagen in je leven: de dag dat je je boot koopt en de dag dat je hem weer verkoopt en er vanaf bent.

          Tsja, voor de meeste leuke dingen in het leven moet je, op de een of andere manier, toch veelal wel een beetje moeite doen!:drink:

            Da’s idd één van de dingen die me tegenhouden. Dat en het gedoe er rond allemaal. De laatste tijd is ‘t me al teveel moeite van de P ne keer af te wassen…

              ik heb mijn bootje (jeanneau leader 805 diesel) net verkocht. Het was o zo een topdag wanneer ik hem kocht maar nog topper wanneer ik terug verkocht, en ik woon aan de zee en heb 300dagen zon etc etc….
              Als je denkt dat een oldtimer een money pit kan zijn… bootje is ander niveau. Startermotorke….2.000euro, elk jaar effe underfouling, 1000euro, onderhoud houd nooit op enz enz.

              zou ik toch nog wel es over nadenken over da bootje

                Zo is het :up:
                Net zoals beleggers in oude Porsches niets kennen van … oude Porsches. Alleen prijzen kennen ze.


                @Mart
                : ‘t had wel gekund hé?! 😉

                  Voor mij is het duidelijk, Mush kent NIETS van duivensport, dat is ook niet erg nu hij het van water zal moeten hebben. Een duif kan niet zwemmen = eerste les.

                    Voor de goede orde, It wasn’t me, die Mushroom in een bootje wil krijgen. Maaruh alle speculaties daar gelaten. Mijn prioriteiten voor de toekomst, naast het genereren van een beetje inkomen, lekker een rondje rijden in een 911 en lekker een rondje varen in een bootje, beide garantie voor TOP dagen nu. En wie weet voor later … maar das dus later … voor nu … gebruiksgenot en vruchtgebruik!!!

                    De mooie ervaringen zijn in ieder geval onbetaalbaar, je kan ze maar in je zak hebben!!!

                      De analogie klopt niet 😉
                      Dat zou hetzelfde zijn als dat ik -die totaal ongeïnteresseerd ben in duivensport- mij ineens een duif ga kopen, die jaren in een hokje steek, er het hoogstnodige “onderhoud” ga op doen (in dit geval eten & drinken) in de hoop van die duif binnen een paar jaar te verkopen met winst.
                      Foute boel.
                      Maar kijk, we kunnen het zo fout vinden als we willen, de markt heeft altijd gelijk.
                      Na de flipperkasten (die ondertussen prijs x3, en soms x4 gegaan zijn) zal ik terug naar iets anders moeten uitkijken, hopelijk deze keer niet iets dat dan binnen 5 à 10 jaar ook weer opgepakt wordt door speculanten. Komt de quote “everything you like, I liked 10 years ago” weer bovendrijven 😉

                        [quote=”Mushroom” post=269814]Persoonlijk geef ik dan liever 50k voor een F348 dan 62k voor een 912, en ik moet van F niet veel weten.
                        Ik ben dan ook geen belegger 😉
                        ‘t Gaat ‘m dus niet langer over auto’s, of de liefde voor een merk, maar over $$ en marktwaarde. Nog even and I’m out. Kameraad van mij is mij aan’t spammen met mooie bootjes…[/quote]

                        Mijn nonkel was ook geen belegger, maar duivenliefhebber en speler, een échte. Toch won hij af en toe ook graag een prijsje, op één of andere vlucht, al was het maar om zijn kosten te dekken. Dan was mijn tante ook wat blijer.

                          De piek qua waardestijging is voor veel modellen een halt toegeroepen , ergo zelfs al aan het dalen. Goed voorbeeld is de 993. Logisch gevolg trouwens gelet op de hype die achter ons ligt.
                          Ook de nieuwe gelimiteerde types zijn aan een daling onderhevig in tegenstelling tot de verwachting. Denk hierbij aan de GT4.

                            Persoonlijk geef ik dan liever 50k voor een F348 dan 62k voor een 912, en ik moet van F niet veel weten.
                            Ik ben dan ook geen belegger 😉
                            ‘t Gaat ‘m dus niet langer over auto’s, of de liefde voor een merk, maar over $$ en marktwaarde. Nog even and I’m out. Kameraad van mij is mij aan’t spammen met mooie bootjes…

                              f348, wat voor ding is dat ? Weet niet op welke plaats dit “f” toestel (lol) zou staan bij de Südwest index OTX.

                              Wij vroegen om “nauwkeurig” te lezen. Het zou sinds 2005 zijn dat de koers van hun OTX verviervoudigde.
                              Dit is geen twee maar dertien jaren. Wie zenuwen krijgt van schommelingen moet beter niet beleggen, in niets.

                                Als al de banken beginnen hulp vragen is er stont aan de knikker zeggen ze hier in de kempen.
                                Mijn f348 vorige week geschat op 55k.
                                Zou volgens schatter 67k geweest zijn 2 jaar geleden.
                                Dat wil niemand horen maar is de realiteit .
                                Plus de daling zal nog sterker worden door alle politieke regelingen.

                                XXX

                                  Laat ze maar doen, als mijn oude madam stijgt in prijs dan kan het moment wel eens aankomen dat een welgestelde Duitser haar koopt voor 80 😀 😀 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.