Benzine geur.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Benzine geur.

• Maker
    Discussie

• Geert Silverans
    Deelnemer

All,

Ik heb eergisteren de benzinebak van mijn 911 gevuld tot +- de helft.
      Sinds hangt er een sterke benzinegeur in mijn garage. Ik zie nergens een lek en en vermoedelijk klopt dit want voor het tanken was deze geur niet aanwezig.

Iemand een idee van waar dit kan komen ( ergens een ontluchting van de benzinebak of zo ❓ )

Greetz

Geert.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • Als ik start met koude motor loopt hij onmiddellijk in gang. Daarna gaat hij een dikke minuut op hager torental lopen ( autom. choke zeker ? ) om dan op stationair terug te vallen. Van zodra het toerental terugvalt op stationair begint hij te sputteren en valt hij stil. Starten en motor onmiddellijk in gang.

Heb wel de indruk dat wanneer ik gas geeft hij wel een beetje sputtert uit de uitlaat… weet niet of dit ook is tijdens het rijden want de wagen staat nog steeds op blokken in afwachting van de velgen….

Alvast bedankt voor de hulp !

Geert.

Wim

Even druk op rail meten, ik dacht 2.5 kg, en als deze niet terug loopt is de accumulator goed.
          Zeker weten dat alle lucht uit de leiding is, want een kleine luchtbel op stationair zorg voor spontane stilval.

Dit omdat je schreef, start redelijk vlot, en draaide redelijk goed.
          Dus niet geheel perfect dan. 💡

Vandaag de nieuwe pomp + leidingen gestoken. Naftbak leeg laten lopen en alles vervangen en dan terug +- 30 liter benzine ingekapt.

Starte redelijk vlot en draaide redelijk goed.
            MAAR DAN, op stationair toerental valt hij na een seconde of 10 stil.

Was vroeger niet het geval dus ik vermoed iets te maken met de bandstofpomp te vervangen. Heb al liggen lezen en men spreekt van de brandstofaccumulator etc.
            Start onmiddellijk en gaat perfect in de toeren, maar stationair is dus niet goed…

Iemand een idee ?

Geert.

Heel de cinema is besteld en komt hopelijk snel binnen, merci voor de info !

Geert.

hallo,een benzinepomp kost 195€ van bosh met nr 0580464069.de leidingen kunnen ook gemaakt worden.Ikzelf heb ze op mijn werk gemaakt in ”gevlochten” leiding.Wel wat werk maar zeker goed.Succes. 😆

Typisch voor die pompen. Best zo snel mogelijk alles goed aanpakken, GEEN kosten besparen.

Oppassen geblazen dus .
                    Een maat van mij zijn moto is dit weekend op een tourtje in Duitsland afgefikt vanwege een bezinelek 😥

Plaat is los, hier enkele fotokes van de benzinepomp. Komt precies benzine aan de aansluitingen van de stroom.. ❓
                      De verbinding van de brandstofslangen naar achteren is ook stevig beroest, ik veronderstel dat ik hier weinig anders aan kan doen dan de slangen te vervangen zeker…

Even onder den tuut gelegen en zit vermoedelijk aan de benzinepomp. Daar is het een klein beetje vochtig. Krijg die plaat er niet volledig los, 17 moer gaat, maar dan zitten er nog 2 inbusvijzen die blijkbaar ook de stabi vast houden. Die zitten vast en er komt geen beweging in, zal even op de brug moeten daarvoor denk ik.

Hoop dat de pomp zelf niet kapot is…

G.

Wim

Gert voor alles na te lopen moet je geen professor zijn. 💡
                          Je kan visueel al veel doen om de dader te vinden.

Zet contact op dat de pomp draait, en zo kun je in de motor ruimte kijken of er ergens iets vochtig gaat worden. 😉

Opnieuw bedankt voor de info Wim !

Elektrisch kan ik goed mijn plan trekken, mechanisch laat ik het liever aan anderen over wegens geen ervaring in de materie 😕

Geert.

Wim

@Gette, kijk eerst eens in de linker wielkast en kofferruimte of alle slangen van ontluchting niet poreus zijn, of verkeerd om lopen.
                              Zijn deze goed, denk ik dat je naar de onderkant van auto moet gaan kijken, en daar de plaat verwijderen waar de pomp achter zit, die kan ook wel eens lekken op de pomp, en zie je niet vanwege de beschermings plaat.
                              Als verder je tank eruit geweest is bij de restauratie en deze blank gemaakt is, kan het zijn dat ze aan de voorkant poreus is, en daar een klein beetje lekt.
                              Hebben we al bij 3 Porsches meegemaakt die wij gedaan hebben.
                              Kijk ook even bij de aansluitingen van de filter en toevoer bij de motor of daar geen kleine lekkage zit.
                              Succes met het zoeken.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.