Benzine lek

• Maker
    Discussie

• Richard Grouwels
    Deelnemer

Hallo ,
      Heb iets vreemd aan de hand.
      Ik startte de porsche 911 SC van 1980 en zette hem buiten de garage. Dit nam ongeveer 2 min in beslag.
      Na stopzetten van motor zag ik linksachter, onder de motor,enkele druppeltjes vallen. Bij controle was het benzine.
      Dit druppelen stopte na enkele minuten.
      Controle van de leidingen toonde geen tekortkomingen.
      Tijdens draaien van de motor zie ik geen druppels.
      Kan iemand me op het spoor zetten wat ik nog kan controleren?
      Ik vind het zelf een zeer vreemde situatie.
      Alvast hartelijk dank voor je hulp
      Ricardo

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Ive

Goed nieuws, kun je met een gerust gevoel verder genieten :salut:

hallo beste porschisten,

het lek is gevonden.
          zat in een kort rubberen leidingtje ( 10 cm)
          deze verbindt de metalen terugvoerleidingen.
          het zat hem in een klein hoekje.
          maar hersteld en we kunnen weer gaan cruisen.
          bedankt aan allen die een tip gaven.
          ricardo

Ive

super tip Bolloks, Daar had ik ook geen weet van, maar altijd interessant :up:

Als je 95-E10 tankt sinds de invoering ervan, mag je de reden van het lek daar al zoeken… zoals Stijn al aangaf, Bio-ethanol fret je leidingen op….
              Preventief alle leidingen vervangen en niet alleen de lekkende, zou misschien wel eens het veiligste kunnen zijn….

Ter info, de 95-E10 mag gebruikt worden op watergekoelde motoren vanaf ’97, alles ervoor beter overschakelen op 98Ron (info Porsche Classic)

Dank je wel Stijn.

123

95 heeft 10% bioethanol
                  en bioethanol is corrosief voor oudere benzine systemen en leidingen.

Ghost, dank je wel .
                    Wat bedoel je met de vraag :heb je 95benzine getankt?

Dan zit de lek misschien in de retourleiding. Maar best alles goed nalijken en alle kunststof slangen vernieuwen zullen wellicht allemaal hun beste tijd gehad hebben.
                      Heb je 95 benzine getankt?
                      Zeker niet meer rijden zoals reeds gezegt ikzelf heb met een lek zelfs een diesel gehad die in brand ging.

Bedankt Ive,
                        Het vreemde is dat het lek niet optreedt als de benzinepomp draait!!!!!!! En de motor draait.
                        Maar wel als de pomp/ motor gestopt wordt????
                        Vreemd he
                        Ricardo

Ive

Ik zou hem alvast niet te veel meer starten en al ZEKER niet meer mee rijden. Zoals aangegeven is de kans op motorbrand dan wel héél reeel.
                          Veel succes met de herstelling. Kan even goed een kleinigheidje zijn en zeker het risico niet waard om je P in vlammen zien op gaan

Depee,
                            Bedankt voor je hulp
                            Ricardo

Uiteraard stopt het druppelen zodra de benzinepomp stopt en door het lek de bezinedruk wegvalt.
                              Indien je zelf niet weet waar te beginnen zoeken, dan stel ik voor om de wagen af te slepen naar een vakman.
                              Nog rijden met een benzinelek in de buurt van een pokkeheet motorblok, of beginnen prutsen, is om problemen vragen.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.