benzine loopt in wagen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 benzine loopt in wagen

  • Maker
    Discussie
  • onlangs is mijn 911 volledig uit elkaar geweest voor restauratie, als ik nu ga tanken, dan loopt er een deel benzine naar binnen langs de pedalen denk ik
    wat kan dat zijn ? een afvoer slangetje vergeten of zo ?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • [quote=”svandamme”:30hxhien]ik kan da nie rieken eh dat er elders nog een thread zweeft over warm starten…[/quote]
      Uiteraard niet, ik verwijt jullie ook niks persoonlijk… ik vond gewoon dat deze discussie nogal aan het escaleren was om niks eigenlijk…

      Jou uitleg was correct, ik kon Ferdy zijn gedachtengang en uitleg ook volgen (op het benzinelek na dan)

      De andere post staat overigens net onder deze post in hetzelfde item KLIK HIER OM DE THREAD TE LEZEN

        ik kan da nie rieken eh dat er elders nog een thread zweeft over warm starten…

          zucht, mannekes aub !!!

          vecht zoiets in PB uit, ferdy zijn uitleg slaat voornamelijk op de post die lavidaloca elders hier op t forum heeft gepost namelijk op t slecht of niet starten als zijn motor warm is…

          en heeft zijn uitleg in deze post gezet, ook van lavidaloca met het gedacht dat deze dingen waarschijnlijk wel verband kunnen houden…

          Het heeft geen zin om hierover tot in den treure beginnen te posten, welles, nietes… in dit geval heeft iedereen een beetje gelijk en is iedereen een beetje fout.

          Wat dat benzinelek betreft bij het tanken, hierover heb ik denk ik al een degelijke uitleg gegeven, Ferdy heeft ook een degelijke uitleg gegeven al had die misschien beter onder de andere post gestaan van lavidaloca maar ik kan het begrijpen als hij eerst die andere post gelezen heeft en daarna deze waarom die uitleg hier dan bij staat.
          svandamme jou uitleg klopt uiteraard ook en is zeer degelijk en technisch, waarvoor dank, zo mogen er meerdere komen…

          Het heeft echter geen zin om beginnen roepen en er een welles nietes spelleke van te maken…ik denk dat lavidaloca nu wel een idee heeft over mogelijke problemen en hij zal na een zoektocht hier ongetwijfeld verslag komen uitbrengen en eventuele bijkomende vragen stellen,

          als iedereen ermee akkoord is zal ik ferdy zijn uitleg op de juiste plaats posten en die hier weg doen, idem voor svandamme…

            [size=150:1l6f10mt]Jullie zouden beter een driewieler kopen daar kan de naft niet langs de pedalekes lopen !!!![/size]

            [size=75:1l6f10mt]-Edit by Mod : Gelieve geen volledige texten die pal boven je antwoord staat te quoten.Dat heeft geen zin en maakt enkel allesonleesbaar-[/size]

              ? benzine die omhoog loopt van leidingen onder de auto naar cabine?
              anti gravity?

              [size=75:3osiwwzo]-Edit by Mod : Gelieve geen volledige texten die pal boven je antwoord staat te quoten.Dat heeft geen zin en maakt enkel allesonleesbaar-[/size]

                Zoeken is de boodschap !!!

                [size=75:1wgwk6bl]-Edit by Mod : Gelieve geen volledige texten die pal boven je antwoord staat te quoten.Dat heeft geen zin en maakt enkel allesonleesbaar-[/size]

                  ja ok
                  maar dat kan onmogelijk in je cabine lekken want die leidingen hangen onder de auto, niet echt relevant met dit probleem dus

                    Er is ,volgens mij altijd ,een verluchting alleen maar om het uitzetten van de benzine tank te voorkomen, maar door deze verluchting kan geen benzine ontsnappen, alleen benzine dampen.

                    Als er een lek is tussen de benzine pomp en het injektie systeem ontsnapt er benzine zodra je het contact aan zet en de benzine pomp in werking treed, dit circuit is dus niet meer dicht.

                    De lek kan hier ook tussen de benzine tank en de benzine pomp zitten en dan zuigt de benzine pomp wel lucht mee, terwijl de benzine ontsnapt.

                    Door de stalen beschermingsplaat onder de wagen, tussen de voorste wielen, af te nemen heb je al een beter overzicht.

                    Het koken van de benzine is nog iets anders, gekend onder “vapour lock” gebeurd door benzine leidingen die b.v. te kort bij een uitlaatcollector of andere warmte brom zitten. Bij een K-jetronic gaan de leidingen bovenaan de luchtfilter naar de “injecteurs” en er is weinig kans dat dit gebeurd.

                    Heb voorheen een P6 Rover gehad en door de V8 in een kleine ruimte was dit courant.

                    Maar ik ben maar een “amateur”, t’is uit te zoeken en moeilijk te bepalen op een forum, steek dus de handen uit de mouwen en probeer te vinden waar de benzine lekt. De lek dichten is in elk geval aan te raden en mischien is je probleem van het starten bij warme motor ook opgelost !!

                    Yvan

                    [size=75:2wyes97j]-Edit by Mod : Gelieve geen volledige texten die pal boven je antwoord staat te quoten.Dat heeft geen zin en maakt enkel allesonleesbaar-[/size]

                      [quote=”ferdy”:2oe4x665]Een niet luchtledige benzinetoevoer kan de oorzaak zijn van
                      het slecht starten bij warme motor.

                      Kijk eerst naar je benzine leidingen, als het lekt komt er ook lucht in de leidingen binnen.

                      Doe dit buiten en rook liefst niet terwijl je bezig bent !!!!!!

                      KABOEM,
                      Yvan[/quote]

                      bedoel je niet een luchtledige kan start problemen opleveren???

                      als je tank geen verluchting heeft, trekt ie vacuum bij het pompen
                      vacuum lock treed dan op als het vacuum sterker is dan je pomp kan leveren.

                      een 911 tank heeft normaal een verluchtings systeem om dit te voorkomen

                      oude types met een soort plastic bakje en 2 slangetjes
                      nieuwere types zit het in de dop van de vultank

                      luchtbubbels in de benzine leidingen zijn een ander fenomeen, namelijk als de benzine leidingen te warm worden en de benzine kookt in de leidingen, wat dan bubbels veroorzaakt en de pomp het niet gecomprimeerd krijgt en niks voor mekaar krijgt

                      dat noemen ze dan vapor lock

                      dit gebeurt dan in de leidingen achteraan de auto, en valt op te lossen door natte doeken op de leidingen te leggen

                      lucht bubbels in de leidingen via de tank , kan enkel met een lege tank
                      en is simpel op te lossen door je tank te vullen, lucht gaat omhoog, niet onlaag, voorste toevoer leidigen ontluchten zichzelf wel, dit is geen punt, het is geen Diesel systeem.

                        thx guy’s

                          De rubber controleren tussen je vulmond en je benzinetank, die verduren al eens met de jaren en als je wagen gerestaureerd werd is de benzinetank er waarschijnlijk uit geweest, door verduring kunnen er scheurtjes ontstaan in deze rubber, ook bij het terug vastzetten van deze rubber met de spanschroeven kan je de verduurde rubber beschadigen, aangezien je meld dat je het enkel tijdens het tanken merkt denk ik dat je dus best die rubberverbinding even controleert, van de positie van die rubber kan de benzine namelijk makkelijk terechtkomen ter hoogte van je pedalen.

                            Een niet luchtledige benzinetoevoer kan de oorzaak zijn van
                            het slecht starten bij warme motor.

                            Kijk eerst naar je benzine leidingen, als het lekt komt er ook lucht in de leidingen binnen.

                            Doe dit buiten en rook liefst niet terwijl je bezig bent !!!!!!

                            KABOEM,
                            Yvan

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.