benzine pomp vraag

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 benzine pomp vraag

  • Maker
    Discussie
  • Hallo ,
    Is het normaal dat wanneer je het contact in eerste stand zet de benzine pomp direct al aanschiet? En zelfs na het stil leggen blijft deze door draaien tot ik de deur open doe.
    Iemand een idee? of is dat normaal? Het gaat over een 85 carrera

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Wim

      Maar waarom hebben ze relais eruit gehaald en door gelinkt, waarschijnlijk omdat er ergens sluiting of een breuk zit.

      En zo lastig is dat niet hoor om de plus draad op contact te zoeken en door te linken naar benzinepomp aansluiting/zekering. 😉

      Plus de veiligste.

        oei oei liever een makkelijker oplossing kan ik nergens anders van aftakken? volgens mij zitten de origi draden daar nog wel

        Wim

          Dat is dan inderdaad het probleem, en zit er verder geen sluiting in de auto, want zolang je de deur niet opent, kun je ook de ramen nog elektrisch bedienen, zodra je de deur open doet werkt dat niet meer, dus benzinepomp zit op dat circuit.
          Dus zit dan op inderdaad op de acc stand aangesloten.
          Ik denk om van probleem af te komen, je best een nieuwe draad kunt trekken vanaf je contactslot.

            ja blijkbaar ontbreekt mijn benzine pomp relais vanvoor en is deze overbrugd met een draad van de eerste zekering 25 amp naar de beninze pomp zkering.
            Zodat vanaf het contact in stand 1 staat ze werkt.
            OK opzicht geen probleem enkel dat deze onderspanning blijft na het contact af te schakelen.
            Ik ga is zoeken waar ik kan aftakken dat enkel stroom geeft na het contact en ook direct terug afspringt als het contact uit staat
            mvg

            Wim

              Heb net alles eens nagekeken in het werkplaats handboek, en in hoofdstuk 201-10 tot 11 staat precies beschreven wat en hoe het werkt, en de benzine pomp mag pas aanslaan op het moment je de contactsleutel op start draait.

              Daar staat ook een test van het DME relais hoe alles hoort te werken.
              Het eerste wat ze daar schrijven is dat je de aarde moet controleren van het systeem, en deze zit links op de motor achter de zwarte pijp van de blower.

              Ik weet niet of jet het werkplaats handboek hebt, maar daar staat precies omschreven hoe het hoort te werken, en welke stand dan de sleutel heeft op contactslot.

              Mocht het DME relais blijven hangen, kun je deze problemen ook krijgen zoals je schrijft.

              Maar we hebben al in eerdere draadjes gelezen, dat zulke problemen ook kunnen ontstaan door een draadje wat ergens los ligt, of verkeerd contact maakt.

              Wil je het werkplaats handboek down loaden, dan kun je dit hier doen.

              http://www.renntech.info/extra_info_pages.php?pages_id=48

                aan de tank zaten 2 aansluitingen ja

                Wim

                  Als het goed is wel, en deze zit onderaan naast de benzinepomp aanzuiging.

                    ja dat vroeg ik me ook af kan het kwaad? Ik. Ben bv bezig met. De lichten en zet contact dan aan maar dan draait die pomp heel de tijd… Zit er een terugloop aan?

                    Wim

                      Dat klopt wat je schrijft, is inderdaad bij verschillende modellen anders.
                      Maar dat de pomp pas afslaat bij de deur openen, is niet normaal volgens mij, en ook gevaarlijk als er iets gebeurd, want pomp blijft dan maar benzine pompen tot er iemand de deur opent.

                        Ik weet niet hoe dat juist zit met Porsche modellen, maar uit ervaring weet ik dat sommige pompen gevoed worden van zodra men de sleutel in access stand zet om de benzinedruk op peil te brengen zodat onder perecte omstandigheden kan worden gestart. Dit duurt meestal enkele seconden totdat juist die bepaalde druk is opgebouwd en is dan ook normaal.

                        PB

                          Dat klinkt zo onwaarschijnlijk, dat het wel de juiste oplossing moét zijn. 😎

                          Wim

                            Dat was bij mij niet het geval in de ’86er 3.2.

                            De eerste stand is accessoire stand, en pas als je doordraait voor te starten hoort de benzine pomp pas aan te slaan.
                            Zo ook met uitzetten, hoort die gelijk af te slaan, en niet tot je de deur opent.
                            Dus probeer eens te starten met de deur open, en kijk of benizinepomp dan ook gelijk op de eerste stand aanslaat,en bij uitzetten niet blijft draaien, anders denk ik aan de deurschakelaar binnen verlichting.
                            Dus kan ergens met een aardlek zitten of een verkeerd contant, en wie weet waar.

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.