Benzine verbruik 997 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Benzine verbruik 997 4S

• Maker
    Discussie
  • Ik rijd sinds enige tijd een 997 4S tiptronic van 2006.
    Ik probeer me zoveel mogelijk in te houden met de snelheid (valt niet altijd mee) want wil het rijvaardigheids papiertje graag nog even behouden. Bovendien valt een Porsche meer op dan bv een Toyota Prius dus opgepast!!
    Ondanks dit nette gedrag is het benzineverbruik tussen 7,6 en 8.0 l/km oftewel 12.5 tot 13 ltr per 100 km.
    Kan max. 535 km met een tank.
    Het zijn afstanden dikwijls ca 25 km per keer en soms wat langer ca 100 tot 200 km op de autosnelweg.
    Kan er zeer goed mee leven maar vraag me af hoe hoog dit zal zijn bij het aanspreken van alle 355 pk’s.
    Bij dit verbruik moet ik 6x tanken voor een ritje op en neer naar z Frankrijk!!!!!!
    Hoe ervaren anderen dit.?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • [quote=”Gunn” post=126394]Gaat het verbruik (boordcomputer) bij jullie ook zo de hoogte in als hij stationair draait (file of rode lichten) ??
      Hier word ik misselijk van, zeker als je hem net gereset hebt.
      Voor de rest met mijne 996 4s : 9 à 11 liter op de snelweg en 12 à 16 liter enkel stad (constant koude motor in dat geval) dus gemiddeld 12 à 13 liter op 100 km.[/quote]

Gezien verbruik per afgelegde weg wordt weergegeven en je bij stilstand geen afstand aflegt wordt het resultaat erg hoog, immers je deelt door een heel klein getal met al maar oplopend verbruik …

0

Jullie krijgen allemaal goede zin als ik mijn verbruik verklap: 20L op 100km :happydance:

0

Zal wel kloppen Funny, kan ook bijna niet anders want hij moet idd “iets” hebben om te kunnen berekenen maar toch stoort het mij omdat ik op zulk moment mijne naft zie verdwijnen waar ik geen pk’s of iets voor terugkrijg. (buiten dat ik in een zalige auto zit)
          Heb er minder problemen mee als hij de hoogte in schiet vanaf het groen wordt, dan weet ik tenminste waarom :mrgreen:

0

Gunn ik moet eerlijk toegeven dat ik daar nog nooit heb op gelet 😉
            Zal wel ergens normaal zijn dat een boordcomputer een bepaalde berekening maakt van een mogelijk verbruik ,stationair zal een wagen met een koude motor ook wel wat verbruiken .De berekening zal pas accuraat zijn na een bepaald traject aan bepaalde snelheid enz
            Mijn theorie 😥 😉

0

Gaat het verbruik (boordcomputer) bij jullie ook zo de hoogte in als hij stationair draait (file of rode lichten) ??
              Hier word ik misselijk van, zeker als je hem net gereset hebt.
              Voor de rest met mijne 996 4s : 9 à 11 liter op de snelweg en 12 à 16 liter enkel stad (constant koude motor in dat geval) dus gemiddeld 12 à 13 liter op 100 km.

0

Cayenne: 16l/100km
                997 4S Cabrio 12à13l/100km
                964 C2 weet ik nog niet, gisteren voor de 1ste keer mee gereden (20km) :driver: :driver: :driver:

0

Met GT3 zit ik aan 16,9 L en dan moet ik niet zot doen autostrade 12,5 l
                  Maar steeds met smile achter het stuur

0

[quote=”blue8300″ post=126347][quote=”Datake” post=126337]gisteren en vandaag redelijk wat km’s gebold, ergens rond de 200km, had de teller ff gereset, niet dat het mij echt kan schelen, maar wou het gewoon eens weten. Daarnet geëindigd op gemiddeld 10 liter, autostrade was ergens tussen de 8,7 – 9 liter.

Wat een weertje al 2 dagen 😀 Had een trouwfeest gisteren namiddag, gans de dag eten en feestje, vanacht daar op hotel met de P voor de deur :mrgreen:

Life is good :hail:[/quote]

De rechtse pedaal is gas en de middelste is remmen, ik denk dat je dit niet goed door had :happy:

Met mijn 997 4 Cab is het gemiddeld 13 liter en op het autosnelweg het minst is 10 liter.
                    Als ik echt wat gas begin te geven op kleine banen kom ik op 17 liter…

En nog eens 1 liter bij als ik de sprintbooster aan zet.

Echt gemeten natuurlijk niet met het boordcomputer die redelijk verkeerd is (1 liter te optimist bij mij)[/quote]

Zelf dan! Madam was wel mee, dus twas niet constant op het scherp van de snee maar toch vlot gereden hoor

0

Mijn GT3 zit op 14 liter bij ritjes rond de kerk.
                      Vorig jaar hebben we een trip naar Goodwood gedaan en heen en terug kwam ik op een zeer mooie 10,5 liter uit. natuurlijk allemaal aan wettelijke snelheid :engeltje:
                      Ik vind dit zeer mooie waarden.
                      Om je een voorbeeld te geven. Mijn eerste autootje in 1994 (Peugeot 205 Ralley) zat op 18 l!

0

[quote=”Datake” post=126337]gisteren en vandaag redelijk wat km’s gebold, ergens rond de 200km, had de teller ff gereset, niet dat het mij echt kan schelen, maar wou het gewoon eens weten. Daarnet geëindigd op gemiddeld 10 liter, autostrade was ergens tussen de 8,7 – 9 liter.

Wat een weertje al 2 dagen 😀 Had een trouwfeest gisteren namiddag, gans de dag eten en feestje, vanacht daar op hotel met de P voor de deur :mrgreen:

Life is good :hail:[/quote]

De rechtse pedaal is gas en de middelste is remmen, ik denk dat je dit niet goed door had :happy:

Met mijn 997 4 Cab is het gemiddeld 13 liter en op het autosnelweg het minst is 10 liter.
                        Als ik echt wat gas begin te geven op kleine banen kom ik op 17 liter…

En nog eens 1 liter bij als ik de sprintbooster aan zet.

Echt gemeten natuurlijk niet met het boordcomputer die redelijk verkeerd is (1 liter te optimist bij mij)

0

gisteren en vandaag redelijk wat km’s gebold, ergens rond de 200km, had de teller ff gereset, niet dat het mij echt kan schelen, maar wou het gewoon eens weten. Daarnet geëindigd op gemiddeld 10 liter, autostrade was ergens tussen de 8,7 – 9 liter.

Life is good :hail:

0

Raar maar waar het verbruik bij een normale rijstijl is bij mijn boxster hoger dan bij de Gt3 .

Hier in Finland bij het driften zit ik met de 991 carrera 4S Pdk op een gemiddeld verbruik van 26.9 liter . 😥 😉

0

Mijn P is weliswaar geen 4S, maar ik zit gemiddeld op 11.7 l/100 km.
                              Vind ik eerlijk gezegd best meevallen. Er moeten uiteindelijk 6 cylinders werken hé.
                              Mijn Fiorino (Multijet ja ja) zit toch ook op 7 liter voor nog geen 90 PK ??????
                              Ciao,
                              Luc

0

mijn 997 4S verbruikt hetzelfde als de jouwe, dus je verbruik is normaal, maar de smiles per kilometers is het enige wat mij interesseert en dat is heel hoog bij mij heb verleden jaar op 6 maand gebruik 18000km gereden….trouwens als je echt gaat snel rijden is het verbruik niet veel hoger

0

Thanks voor alle reacties.
                                  Verbruikswaarden liggen dus allemaal ongeveer op hetzelfde.
                                  Niet dat ik mij druk maak over het verbruik je krijgt er tenslotte ook wat gezonde paarden voor terug die wel een litertje lusten.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.