Benzine verbruik 997 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Benzine verbruik 997 4S

• Maker
    Discussie
  • Ik rijd sinds enige tijd een 997 4S tiptronic van 2006.
    Ik probeer me zoveel mogelijk in te houden met de snelheid (valt niet altijd mee) want wil het rijvaardigheids papiertje graag nog even behouden. Bovendien valt een Porsche meer op dan bv een Toyota Prius dus opgepast!!
    Ondanks dit nette gedrag is het benzineverbruik tussen 7,6 en 8.0 l/km oftewel 12.5 tot 13 ltr per 100 km.
    Kan max. 535 km met een tank.
    Het zijn afstanden dikwijls ca 25 km per keer en soms wat langer ca 100 tot 200 km op de autosnelweg.
    Kan er zeer goed mee leven maar vraag me af hoe hoog dit zal zijn bij het aanspreken van alle 355 pk’s.
    Bij dit verbruik moet ik 6x tanken voor een ritje op en neer naar z Frankrijk!!!!!!
    Hoe ervaren anderen dit.?

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
    • 996 MK2 TIP: average 13 liter. Bakker / beenhouwer / expressweg naar zeetje enz… Tip is iets gulziger met the booze. Ik ben dus ook een tip confr. mijn wederhelft ! 😉

met de 996 meestal rond de 11 liters, als we gek beginnen doen dan trekt het vrolijk aan

maar eigenlijk, bak leeg = bak terug vol

doe op een jaar maar een 7000 km of zo – so what…

[quote=”Bruno RS” post=126083]GT3rs heeft een gemiddelde van 16liter en op circuit tussen de 25 en 30liter
          Mercedes AMG heeft een gemiddelde van 15 liter en in gewoon verkeer 13.5l
          Renault Megane rs heeft een gemiddelde van 11.7 liter en op circuit boven de 30liter
          Paarden moeten nu eenmaal eten hebben en de fun die je krijgt is niet in verbruik te meten[/quote]

+1

Paarden die werken moeten eten krijgen.

Voor Boxster is dat:
          10 tot 12,5 l op 100 km
          Dat gaat van standaard cruisen tot porsche-activiteit

GT3rs heeft een gemiddelde van 16liter en op circuit tussen de 25 en 30liter
            Mercedes AMG heeft een gemiddelde van 15 liter en in gewoon verkeer 13.5l
            Renault Megane rs heeft een gemiddelde van 11.7 liter en op circuit boven de 30liter
            Paarden moeten nu eenmaal eten hebben en de fun die je krijgt is niet in verbruik te meten

Hier met de 996 3.6 ook gemiddeld 11 liter :happydance:
              ‘t Zijn dus niet alleen de mooiste, ‘t zijn ook nog de beste en de zuinigste :ruzie: :engeltje:

zit met de 996 3.4 tussen 10-12 liter gemiddeld, zoals nog gezegt , je hebt er plezier van :drink: :happydance:

Ik rijd aal 30 jaar Porsche,vraag me nooit af wat het benzine verbruik is;als ik dat ga doen verander ik van auto;Porsche rijden is fun,en dat moet nu eenmaal betaald worden gr jb

Tja merk dat de GT3 ook wat dorstiger is als de luchtkoeler 😳
                    Hij geeft steeds zo’n 14 L op de 100 aan, maar de auto’s zijn niet te vergelijken, wat een power de RS :up:

[quote=”Harley49″ post=126037]Ondanks dit nette gedrag is het benzineverbruik tussen 7,6 en 8.0 l/km oftewel 12.5 tot 13 ltr per 100 km.
                      [/quote]

Aan de lage kant vind ik persoonlijk of toch normaal zekers?
                      Wel geen ervaring met een tipdinges maar ik rij handgeschakeld zo’n 500 km met een bakje dus een slordige 11/17 lt’s per 100km. (altijd sport chrono ON)
                      Op circuit…geen idee eigenlijk (Circuit M3 +/- 40 op 100 😕 )
                      Moet wel nog vermelden dat ik na de ECU aanpassingen er een stukje minder op verbruik, maar moet dat eens nameten hoeveel.

PB

The Misses haar verbruik met de 2.7 Boxster staat al een kleine 20.000km op 12,8L/100Km. :coolness:

PT

Bij normaal gebruik zit ik met mijn 3.8 aan 12 liter. Met sportieve rijstil stijgt dit naar 14.5 liter

Om te weten te komen wat het verbruik is bij wat meer inspanning gedurende 100 km moet ik nog uitproberen.
                            Ga dit zeker melden dan.

Misschien dan toch beter een Prius gekocht. 😉 Die zijn zuinig schijnt.. En ik ervaar het vooral in mijn portefeuille. 😀 Vriend van me had een 997 turbo wel nog iets meer pk’s maar bij het sportief rijden zat hij over de 20l per 100 km.. wel eerst bekomen van de laatste 100 km bij het tankstation :popcorn:

Heb met 997 4 cab gisteren 469 km gereden.
                                Half uur fille, in stad en voor de rest gewoon met het verkeer mee gereden.
                                Kwam op 8,1 lieter per 100 km.
                                Hier rond de kerk zit ik rond de 10 lieter.
                                Als ik eens speel, ga ik daarna voltanken en tel het niet!!!

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.