Benzine

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Benzine

• Maker
    Discussie
  • Hallo allen, is er iemand onder jullie die kan vertellen of benzine van bekende merken als Shell, Texaco, Q8, Jet , … van betere kwaliteit is dan de benzines van ‘witte pompen’? Of maakt dat eigenlijk niets uit?
    Ik heb me steeds laten wijsmaken dat Shell de beste en ‘schoonste’ benzine zou leveren.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Is Jet dan wel goed? Dacht dat dat ook zo één van de budget pompen was…

Er moet inderdaad verschil zijn, ook in de diesel. Ken iemand die voor Porsche werkt en tankt in zijn dieselwagen zelfs nooit van die goedkope daar de diesel in nieuwe motoren onder hoge druk wordt ingespoten en onzuiverheden voor problemen zorgen.

Ik tank met de cabrio altijd excellium 98 van Total, heb indruk dat motor mooier draait dan in het begin, is misschien ook een gedacht natuurlijk.

In een hele oude topgear aflevering heeft men eens naft 98 van verschillende merken vergeleken. Voor standaard wagens geen verschil te merken maar sportwagens kregen toch vele pks meer met die grotere merken. Ik dacht dat het een impreza was die tot 20Pk meer had… Is wel al een tijdje geleden.

Voor mijn daily driver tank ik het goedkoopste, heb een 2.0l BMW motor zonder turbo in wagen steken dus zal geen kwaad kunnen en merk ook geen problemen, dieselfilter kan wel wat vuiler zijn dan anders…

ik weet van niks ❓ 🙄

😀 wink:

[quote=”SimonSays”:3jav6q6o]
            Heeft lange tijd ook op de site van Kempower gestaan[/quote]

maar goed dat er hier ene op verlof is want als diene de naam Kempower hoort vallen… brrrr aiaiai 😯

Voor gewone auto’s maakt ‘t allicht niet veel, maar voor sportwagens, zeker voor turbowagens, moet de benzine van zo goed mogelijke kwaliteit zijn…
              Jet is/was de beste, dan de grote merken als Shell/Texaco/Total/… en bij witte merken weet je nooit…
              Heeft lange tijd ook op de site van Kempower gestaan

Gisteren even meegereden met mijn neef, waar je kennelijk het verschil wel voelde qua vermogen met een omega 3.0l, anders dapt hij mooi in eerste en tweede, nu enkel in eerste nog, en hij trekt niet meer mooi door. Anders tankt hij altijd bij van die bekende stations, nu bij oeral(ook wel bekend voor de goedkope prijzen.)

awel , den ene zegt dat t zever is en den andere zegt dat er waarheid inzit , mijn ondervinding met mijne landrover freelander destijds was dat :

-als ik bij merkstations tankte liep de motor als een naaimachientje, perfect !

-als ik bij falco tankte (wit merk) dan begon na de 4e volle tank mn motor steeds te tikken (niet fel hoor maar je hoorde het) tankte je dan weer één beurt merkbenzine dan was het over… qua prestaties daarentegen voelde ik geen verschil…

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.