benzinefilter vervangen: opgieten nieuwe ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 benzinefilter vervangen: opgieten nieuwe ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

na olie/versnellingsbak/luchtfilter zou ik ook graag mijn benzinefilter eens vervangen. Nu vind ik nergens in de manuals dat je die moet opgieten.

1) Is dat zo ?
    2) Hoe zit het principe dan in elkaar ? wordt volgepompt met benzine van zodra je contact aanlegt ?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Toegegeven, het is krap maar op de foto heb ik de bovenste achterste clip vast .

Zo moeilijk is het echt niet hoor :think:

IMG_0212.JPG

IMG_0209.JPG

0

ja, zit eigenlijk wel in de weg…ik vermoed dat de rechterkant (kant langs vuldop olie) de enige manier is om de achterkant van het luchtfilterhuis te bereiken…

0

Nope, weet zelfs niet of ie los kan ?

Maareuh, die trompet zit toch niet in de weg om aan de achterzijde van het luchtfilterhuis te komen :popcorn: :think:

0

Verwijderen jullie die luchtinlaatbocht ? of kan die niet los van de filterkast ?
            zou me een beetje extra manoeuvreer ruimte geven…

0
            Wim

Zoals Dirk het schrijft, anders gaat niet.

0

amaai…ik heb dunne armpjes en die zijn volledig geschaafd van het tussen murwen…

zou je filter kunnen vervangen zonder de achterste 2 klemmen open te doen ? uitwrikken langs voor ?

0

Bij mijn weten geen truukje :what:

Vorige week nog gedaan ; ik kan er met mijn rechterhand net achter, de rest is puur op het gevoel.
                  Na enkele keren heb je het “in de vingers” en is het bijna routine :happydance:

Suc6

0

Hallo Wim,

bedankt voor het antwoord…nu ik je toch ‘aan de lijn’ heb…

heb enorm zitten prutsen met het vervangen met de luchtfilter, omdat ik alle 4 de klemmen (2 voor en 2 achter) van de luchtfilterkast had losgeklikt…

die 2 achterste daarna terug vastmaken, pfff…niet van de poes…

vervangen jullie de luchtfilter enkel door de voorkant open te klikken en de luchtfilter eruit te wrikken ? (weinig plaats)

of bestaat er een truukje ?

0
                    Wim

Die moet je niet opgieten, gewoon er tussen schroeven en de pomp doet de rest.

Let wel op dat je hem goed vastzet, want je zult niet de eerste zijn die dan achter uitbrand.
                      Dus eerste keer goed controleren bij starten op lekkage, en de volgende dagen erna dat je hem gebruikt ook, tot je zeker weet dat die niet zweet of lekt.

0
                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.