Benzinepomp 944 turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Benzinepomp 944 turbo

• Maker
    Discussie

• AC

Hallo,

Dit is misschien een domme vraag ik weet het niet, maar ik stel ze toch. Mijn benzinepomp van mijn 944 turbo lekt gelijk een zeef en ik wil deze natuurlijk zo snel mogelijk vervangen. Maar ik weet niet goed of ik ze origineel moet bestellen bij porsche center of is dat onozel?? Het is en blijft natuurlijk een gewone bosch pomp. Of kent er iemand nog goede adressen hiervoor en een eventuele prijs…
      (Nu heb ik hem eindelijk ingevoerd gekregen en eindelijk men platen in orde nu dit!!! 🙄 )

Is dit trouwens dezelfde pomp als op een gewone 944??

Thanks to iedereen…

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • AC

Bedankt voor de reactie’s, het bosch nummer kan ik je meteen geven want de pomp ligt op men werkbank. Maar met al mijn ongeduld 😳 om zo snel mogelijk terug te willen rijden met men 944 heb ik deze toch al besteld bij porsche center Antwerpen.
        De prijs kan ik jullie wel meegeven, misschien een interessante weet voor sommigen.

Benzinepomp: 236 euro ex. btw
        Rubber rond pomp: 48 euro ex. btw

Ik heb ook nog aan een tweedehands gedacht, maar uiteindelijk ben ik misschien toch wel geruster met een nieuwe. En een tweedehands betaal je ook al tussen de 100 en de 150 euro.

(En ik weet ondertussen ook dat de benzinepomp van een 944 turbo dezelfde is als die van een gewone 944)

Bedankt en groeten

hallo franky ,kan je ook nog andere onderdelen bestellen bij jullie (ps ,ik denk dat ik je ken)?Ik zal de twee vliegwielsensoren nodig hebben voor mijn 3.2 denk ik …. 😕
          grtz timmy

hallo,
            Ik werk in een winkel van autoonderdelen en kan u zeker helpen aan deze pomp,zelf van bosch!!!!Heb je soms een origineel nummer of een nummer van op de pomp,stuur het mij.De prijs bedraagt tussen de 160 en 195 euro.NIEUW.
            PS,BEN NOG NIET LANG OP PORSCHEFORUM MAAR IK DOE ER WAT AAN 😛 242ipn2n]Hallo,

Dit is misschien een domme vraag ik weet het niet, maar ik stel ze toch. Mijn benzinepomp van mijn 944 turbo lekt gelijk een zeef en ik wil deze natuurlijk zo snel mogelijk vervangen. Maar ik weet niet goed of ik ze origineel moet bestellen bij porsche center of is dat onozel?? Het is en blijft natuurlijk een gewone bosch pomp. Of kent er iemand nog goede adressen hiervoor en een eventuele prijs…
            (Nu heb ik hem eindelijk ingevoerd gekregen en eindelijk men platen in orde nu dit!!! 🙄 )

Is dit trouwens dezelfde pomp als op een gewone 944??

Thanks to iedereen…[/quote]

Qua tweedehands zijn Van Kessel en Van Zeeuwen in Nederland vrij gekend, zoals we al eerder geschreven hebben. Het blijft natuurlijk tweedehand, maar zal uiteraard ook maar een fractie van de nieuwkost zijn… Daar moet ieder zijn keuze in maken, ook in functie van de mate waarin de wagen gebruikt zal worden…

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.