benzinepomp blijft draaien?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 benzinepomp blijft draaien?

• Maker
    Discussie
  • Hey,

Ik heb sinds vorige week een probleempje met men 944 type 2 van ’85.

Als ik men contact afzet, en de wagen 2 dagen laat staan, is mijn batterij bijna compleet leeg getrokken. Nu heb ik eens de ampèremeter tussen een klem en men batterij gezet, en hij trekt contstant 0,6 ampère.
    Ook al staat men contact af, en brandt er geen enkel lampje.

Nu is me opgevallen dat ik wel een zacht gezoem hoor.
    (dit valt weg als ik men batterij afkoppel)

Mijn gestelde diagnose:
    Ik zag dat er een injector wat vochtig was aan de zijkant, benzine!
    Ik kon ook tussen de injector en de inlaatcollector wat kleine belletjes zien borrelen.
    Nu denk ik dat de afdichtingsringen hiervan versleten zijn, en dat men benzinepomp daardoor blijft pompen, omdat hij zijn restdruk niet kan bekomen. Kan dit kloppen?

Alvast hartelijk dank.

Philip.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • [quote=”mcklusky”:22t4coaa]ik weet dat het misschien gek klinkt, maar blijft je dme relais niet hangen waardoor je pomp aangestuurd blijft ? probeer je dme eens uit te trekken en luister dan eens of je dat gezoem nog hoort ?[/quote]

Waar kan ik dat vinden? Zit dat bij de rest van de zekeringen/relais onder de motorkap?

ik weet dat het misschien gek klinkt, maar blijft je dme relais niet hangen waardoor je pomp aangestuurd blijft ? probeer je dme eens uit te trekken en luister dan eens of je dat gezoem nog hoort ?

Niemand een mogelijke tip? 🙂

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.