Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 924 › Benzinepomp problemen
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 1 maand geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
29 december 2007 om 13:44
Hallo,
Sinds enkele dagen heb ik me een 924 van 1978 aangeschaft die enkele jaren in een schuur stond.
De motor startte echter niet en na controle bleek de benzinepomp niet te werken.
Ik heb de benzinepomp gedemonteerd en nadat ik ze had doorgeblazen, draaide ze opnieuw.Ik was natuurlijk blij 🙂 (
Dus had ik de pomp terug gedemonteerd en nu blijkt dat de pomp wel draait, maar dat er geen benzine doorkomt.Heeft er iemand een tip 💡 hoe ik dit probleem kan oplossen?
Mvg , Guy
-
MakerDiscussie
-
Leuk dat je het probleem gevonden hebt, en nu hopen dat hij goed start deze morgen.
Misschien daarna eens goed laten afstellen op CO. 💡Hoy Guy, ja er zitten in het Forum wel mensen die weten wat Porsche techniek is , het mooie is dat je alles kan volgen van vraag tot antwoord ,het is soms moeilijk om op iets te antwoorden zonder dat je het probleem ziet, maar toch slagen ze erin om je op de goeie weg te leiden en dat je ( ik ook ) er zelf veel van bijleert.
mvg Dany
Allemaal heel hartelijk bedankt voor de raad.
Ik heb dagelijks jullie advies opgevolgd en vandaag start hij perfect en komt hij mooi in zijn toeren.
Oorzaak was : Het buisje tussen de luchtschuif en het rubber aan de inlaatcollector was ooit eens stuk en iemand heeft dit trachten te maken met een laag polyester het buisje werd verlengt met een darmpje en op een afstand van 3cm stonden er maar liefst 3 klemringen op.
Ik heb al die rotzooi eraf genomen en de luchtschuif losgemaakt en een 3cm naar voren geplaatst ( staat momenteel niet vastgeschroeft maar dat doe ik later wel.
Nu moet ik nog afwachten hoe de motor morgen gaat koudstarten .
Met een warme motor heb ik al een 10tal keer gestart, rondgereden, hoog in de toeren of laag in de toeren > de motor gedraagt zich voorbeeldig.Nogmaals bedankt aan : cabrio wim, diet, szyronn en rsr voor het advies , alleen had het niet gelukt denk ik…….
Maar ik heb nog niet gedaan met de 924 dus zal ik zeker nog terugkomen met andere vragen 😀Mvg, Guy
Denk het ook maar zo iets noemd men hier ‘ vissen zonder haakje ‘ 😆
Had ik mijn eerste antwoord ook al aangegeven, maar volgens mij nog niet gedaan. 🙄
Ik denk aan de warm loop regelaar die geeft de druk door na het starten en als deze stuk is krijg je te veel benzin. De rede dat ik dit vermoeden heb is omdat je het dubbele aan benzin hebt. Meet anders eens de druk op de leidingen zo weet je waar het probleem juist zit, en zijn je bougie’s niet klets nat na het testen ?
ik vrees dat je de complete K-jetronic moet vervangen. ik vervang dan gewoonlijk alles ineens. ( maar ik heb het natuurlijk gewoon uit het schap te pakken ook). met complete k-jetronic bedoel ik dus die spinnenkop samen met luchtdebietmeter. best is te demonteren van een draaiende sloper ofzo. want ik heb ook al gehad dat ik eentje gemonteerd had die niet meer werkte en toen ik die jaren geleden demonteerde wel.
injectoren kan je gewoon verwijderen door eraan te trekken. deze zitten vast met een O-ring. eerst losschroeven en dan er is goed aan trekken.
Dieter
Luchtschuif werkt die ook goed!
Spinnekop nooit demonteren, krijg je nooit meer dicht. Eenmaal als die open geweest is kun je hem weggooien, heb het eenmaal geprobeert. 😥 word onder een bepaalde druk gemonteerd.
Het kan zijn dat de drukplaat binnenin vast zit door het stil staan, en weet niet of er bedrijven zijn die deze kunnen reviseren.Injectors zitten normaal geborgt, (klemmetje / moertje en rail) en als je die los hebt en de stekkertjes verwijdert hebt, kun je deze er zo uitligten.
Hallo,
HELP , ik heb jullie raad opgevolgd maar heb nog geen resultaat.
De motor zuigt op geen enkele plaats valse lucht aan .
Wat ik wel heb opgemerkt :
Als ik de plunjer lichtjes help tijdens het gasgeven , dan werkt de motor perfect ( komt mooi op toeren )
Maar eenmaal de motor goed warm is dan helpt dit trucje ook niet meer.Kan ik de spinnekop demonteren of heb ik hier speciaal gereedschap voor nodig ? > ik denk echt dat het probleem ligt aan het feit dat de plunjer moeilijk naar boven wordt gezogen.
De weerstand lijkt te komen vanuit de spinnekop.Kan iemand me zeggen hoe ik de injectors uit de cilinderkop kan halen ?
Mvg, Guy
zeker ook de benzine vlotter nakijken, als die jaren heeft stil gestaan met benzine in de tank dan zal die wel vast gekoekt zijn
gewoon los vijzen en met een [oude]schroevendraaier het koeksel verwijderen en dan het staafje na schuren om zeker te zijn dat elk kleun stukje vuil weg is, [wel ontzettend hard oppassen voor de 3 flinterdunnen elektriciteitsdraadjes] de vlotter zelf is wat lastiger om los te krijgen: lang laten weken in lauw water en dan heel voorzichtig naar een propere plek forceren…..allee zo heb ik het toch gedaan en het werkt (y) wel langdraadig en pitelullig werkje maar toch goed om om een zondag avond te doen…Dieter,
Je hebt het perfect uitgelegd, ik ga dit morgenvroeg direct proberen
Ik laat jullie nog weten hoe het verlopen is.
Mvg, Guy
beste,
probeer hetvolgende toch maar is. gewoon stationair laten draaien en startpilot spuiten op de ganse inlaatbehuizing. niet in de luchtfilter spuiten maar vanaf de luchtfilter tot inlaatcollector. spuit maar goed door. als je de motor ineens omhoog ziet gaan in toeren zit je toch ergens met valse lucht. dit is soms zeer zeer klein. normaal als hij véél valse lucht zuigt valt hij gewoon stil bij statinair toerental maar bij een minieme aanzuiging van valse lucht krijg je jouw probleem. en die plof in de uitlaat is daar een typische eigenschap van. dit wil zeggen dat de motor dan de rijk staat, te veel bezine krijgt en dit kan dan enkel te maken hebben met die valse lucht wat een vals beeld geeft voor de luchtdibietmeter die dan te veel bezine doorgeeft. hopelijk is het wat begrijpbaar uitgelegd want ben daar gene goeie in.
dieter
Hallo,
Ik heb de leidingen ontlucht en de test van de pomp gedaan, de pomp debiteert 1,5l op 30sec dus het dubbele dan wat Wim aangaf
Heb ook de compressie nogmaals gemeten want mijn oude compressiemeter bleek stuk > de compressie bedraagt :
cilinder 1 : 12,5 bar
cilinder 2 : 12,2 bar
cilinder 3 : 13 bar
cilinder 4 : 13,8 barHet probleem blijft hetzelfde : de motor start koud en warm perfect (1/4 tour ) maar als ik het gaspedaal meer dan de helft indruk valt hij stil. ( meestal met een plof in uitlaat en inlaat )
Soms valt hij ook stil als je amper aan het gaspedaal komt.Er zijn momenten dat de motor 5 min op ralenti draait en dan stilvalt en andere momenten dat hij stilvalt na 5sec.
Reeds vervangen onderdelen:
Bougies, bougiekabels, olie + filter, benzinepomp.
Ik zie geen enkele plaats waar de motor valse lucht kan aanzuigenHeeft iemand nog suggesties hoe ik het probleem kan vinden/oplossen ?
Kan iemand me zeggen hoe ik de injectors loskrijg ?Mvg, Guy
Guy, je begint moeilijke vragen te stellen. 😉
Plunjer moet losjes kunnen bewegen, heeft wel wat weerstand maar mag niet stroef gaan.
Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat omdat je alles los gehad hebt en de plunjer niet soepel werkt, er nog lucht in de benzineleiding zit, en dat dit het geluid voort brengt.
Het is nu moeilijk om op afstand een goed advies te geven, maar probeer eerst het systeem op druk te krijgen tot aan de spinnenkop.
Haal daar de aanvoerleiding los en laat de pomp draaien tot alle lucht eruit is.
Kijk daarna of de pomp de benodigde hoeveelheid benzine levert, ong. tussen de 600 en 750 cc per 30sec.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.