Benzinepomp problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Benzinepomp problemen

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik me een 924 van 1978 aangeschaft die enkele jaren in een schuur stond.

De motor startte echter niet en na controle bleek de benzinepomp niet te werken.
    Ik heb de benzinepomp gedemonteerd en nadat ik ze had doorgeblazen, draaide ze opnieuw.

Ik was natuurlijk blij 🙂 (
    Dus had ik de pomp terug gedemonteerd en nu blijkt dat de pomp wel draait, maar dat er geen benzine doorkomt.

Heeft er iemand een tip 💡 hoe ik dit probleem kan oplossen?

Mvg , Guy

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Wim

Zou ik toch even de druk van benzinepomp opmeten, en eventueel het volgende doen met een persoon erbij.
      Controleer de lucht toevoer of die niet valse lucht aanzuigt.
      Haal dan het luchtfilter eruit en laat iemand starten.
      Onderwijl beweeg je heel voorzichtig (gaat niks kapot, het luistert alleen nauw) de luchtweger, die plunjer vlak achter het filter (kan door stilstaan ook vast gaan zitten), die regelt namelijk de benzinetoevoer.
      Bij stationair en bij starten stroomt er namelijk weinig lucht = weinig benzine en dat verhoog je dus zo.
      Dus geef je gas, en er komt alleen maar extra lucht dus geen brandstof, zal dus de motor stil vallen.

Hé Wim,

Ik heb compressie gemeten ( 10bar/cilinder ) , bougies vervangen, onstekingspunt nagezien.
        Bougiekabels en contactpuntjes heb ik niet vervangen ( op zondag kan je daar moeilijk aan geraken 😀 )

mvg, guy

Wim

Even misschien een rare vraag Guy:!:
          Maar je schrijft dat de Porsche enkele jaren in de schuur stond, heb je dan de auto gehaald en gelijk geprobeert te starten, of heb je eerst nog andere dingen gedaan zoals bougie’s, luchtfilter, ontsteking en andere zaken gecontroleerd c.q. vervangen.

Hallo,

Uiteindelijk heb ik de motor in gang gekregen, maar hij draait enkel op ralenti .
            Hij start wel op 1/4toer zolang ik niet aan de gas kom
            Op het moment dat ik gas geef dan springt de motor af.

Weet iemand hoe dit komt ?

Anderzijds , de pomp die ik gaan halen was maakt veel lawaai ( zoemend geluid ) , Is dit normaal ?
            Is het misschien die pomp die niet genoeg debiet geeft en dat hierdoor de motor afspringt?

Mvg, Guy

Hallo,

Bedankt voor de reacties, ik ben vandaag bij een porsche liefhebber ( misschien wel iemand die ook op deze forum passeert 🙂 )een pomp gaan kopen ( 100€ ) en die zal ik morgen monteren.
              Van te voren ga ik wel eens de hele brandstofleiding reinigen.

Waarschijnlijk was de eerste pomp vast komen te zitten door het lang stilstaan.

Voor mij is dit de eerste Porsche maar met oldtimers ben ik al even bezig, mijn grote droom is echter een 911 maar dit zal wel een droom blijven.
              Deze Porsche wist ik al 2 jaar staan maar de eigenaar ( die eigelijk plaats te kort heeft ) had het moeilijk om hem weg te doen.
              Hij heeft nog een 924 van ’76, een 924 met 944kit en een 924 zonder voorkant + heel veel onderdelen.

Ik laat jullie nog wel weten of ik de motor aan de praat heb gekregen.

Mvg, Guy

Proficiat met de aankoop, mijn eerste was ook een 924 , heb daar 19 jaar mee gereden en heb ook eens dat probleem gehad , bij mij was de benzineleiding tussen bezinetank en de pomp verstopt , dus eens nazien of er benzine aan de toevoer van de pomp is , mvg Dany

Wim

Ik denk dat je benzinepomp gewoon weg geen druk meer opbouwt.
                  Eventueel even meten.

Heb nog even gekeken en het systeem werkt onder een druk van 3.3 bar.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.