benzinepomp – vraagje / kilometerteller

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 benzinepomp – vraagje / kilometerteller

  • Maker
    Discussie
  • gewoon ter info: klopt het dat bij het aanleggen van het contact de benzinepomp onmiddellijk begint te draaien? Het lijkt geen interessante gedachte om vb. tijdens het klussen de radio aan te zetten en ondertussen een pomp nodeloos te laten werken.

    Verder nog een bedenking ivm een defecte kilometerteller. Toen ik enkele weken terug tijdens het rijden de dagteller op nul wilde stellen voelde ik dat binnenin iets brak. Na wat googelen heb ik het gewaagd de teller open te maken: de zwarte ring, de naald, de overige tandwieltjes enz… Pas toen vond ik het adres van Jan Van Gorp, een degelijke hersteller zo heb ik begrepen. Ik heb bij hem het gebroken tandwieltje gekocht. Vlotte en vriendelijke service. Een aanrader.
    Ondertussen draait de teller weer prima, maar al bij al lijkt het risico toch te groot om het ooit opnieuw te wagen. Een 1985 Targa-eigenaar overkwam enkele weken terug hetzelfde, deed de teller binnen bij een officiële hersteller die erin slaagde de naald te breken. Slik.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Moest je een nieuwe hendel bestellen, let dan goed op de kleur!

      In mijn 924S zit een bruin dashboard, dus ook bruine hendels aan de stuurkolom.
      Bij een zwart dashboard, (je raadt het al) zitten er zwarte hendels. 😉

        Super, zodra er wat tijd is probeer ik dit uit te vlooien. Bedankt.

          ik zou het contact eerst uitmeten voor je gaat vervangen. een beetje contactspray kan soms wonderen verrichten
          moet je toch demonteren, dan kan dat bij de oudjes zonder het stuur er af te nemen. (tegenwoordig is het één blok met 4 hendels dat over de stuurpen zit)

          pinker911_85.jpg

            Ik had ook al een vermoeden dat het de hendel zal zijn. Een moeilijke zaak om deze te demonteren?

              het contact van of de bedrading aan de betreffende hendel mss ?

                Is het niet gewoon de schakelaar die stuk is? Lampen werken, dus relais ook(?).

                  Probleem lijkt opgelost, of is er eigenlijk nooit geweest (mea culpa). De eerste stand van het contact lijkt een kwestie van 1 mm verschil tov de volgende stand. Bij het voorzichtig doordraaien hoor ik inderdaad eerst de radio en dan pas de pomp. Ik dacht aanvankelijk dat de vorige eigenaar de DME overbrugd had, niet dus.

                  Ik blijf wel nog met een probleem zitten ivm het grootlicht. Bij het kort knipperen werkt het grootlicht, als ik het pookje echter wegduw naar achter voor de permanente stand is het resultaat nihil. De lampen zijn dus ok, ik veronderstel ook de relais van het grootlicht, wat zou de verklaring verder kunnen zijn?

                    met de contactsleutel op de 1ste stand speelt wel de radio maar staat het ‘contact’ nog niet aan, dus draait de benzinepomp niet.

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.