Benzinetank 912 van 69: hoe zit die vast?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 Benzinetank 912 van 69: hoe zit die vast?

  • Maker
    Discussie

  • stefx911
    Deelnemer

      In mijn elfjes zat de benzinetank steeds vast met 3 klemmen en bouten.
      Bij de 912 zie ik echter nergens een klem of bout die de benzinetank op zijn plaats houdt

      Zit die daar dan gewoon in gelijmd ofzo?

      Zou deze er willen uithalen zonder ze te beschadigen.

    14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • De originele kleur van deze 912, dus dan twijfel je toch niet hé 😉
        Nog getwijfeld om het interieur in het rood te doen, maar zal toch in het origineel zwart blijven…. alhoewel er mogelijk wel pepitas in komen.

        Mijn 964 is ook Schieffer grau maar dan metallic, wat er dan toch helemaal anders uitziet

        Wim

          Ziet er goed uit, en die kleur is plots wel erg in. 😉

            Is de originele kleur: schieffer grau. Was heel slecht overspoten in het rood

            Kas was wel beenhard op enkel kleine gaatjes en de hoedenplank na. daar was een “sleuf” in geroest, bij jou ook zie iik.
            Vreemde plaats maar blijkbaar veel voorkomend bij de F modellen.

            2016-01-2821.19.45(Medium).jpg

            2016-01-2822.48.40(Medium).jpg

            20141030_202135(Large).jpg

              Heel knap zeker die kleur en die motor is al een groot verschil tegenover die van mij.

              Attachments:
              • IMG_9297.jpg
              • IMG_9303.jpg

                Mooi renovatieproject…. en je neemt er de tijd voor…. traag en goed is beter dan snel en oplapwerk :applaus: :applaus: :applaus: …. benieuwd naar het eindresultaat!

                  kleine update na een hele tijd

                  Zit idd wel degelijk vast zoals bij een 911 met klemmen en boutjes. IN deze 912 ontbraken die en “plakte” ze gewoon vast. De gaatjes waren niet meer zichtbaar door de vuiligheid der jaren

                  Staat er ondertussen iets properder bij, maar nog wel wat werk…

                  20161213_190220.jpg

                  20161213_190202.jpg

                  20161213_190144.jpg

                  20161213_190101.jpg

                    Thx Wim, ik vermoed het idd ook.

                    Zit blijkbaar nog verschil bij 912’s ook. Heb ook al een foto gezien van een benzinetank vaar vooraan in het midden ongeveer een boutje door de platte rand van de tank zat om deze op zijn plaats te houden. Zag er ook origineel uit.

                    PET klopt ook niet altijd. Soms bij verandering van model gebruikte Porsche ook de onderdelen op die ze in de rekken hadden liggen.

                    Mooi voorbeeld de kriksteunen van de 928S. Dat is een EU ’86 en dus het overgangsmodel met het S4 onderstel. S4 onderstel kan je oa herkennen aan de kriksteunen, die zijn vierkant ipv rond bij de eerste reeks. De mijne heeft vooraan de ronde en achteraan de vierkante… vanuit het fabriek! Dus de ronde die ze nog hadden werden dan gewoon (op)gebruikt…

                      Het lost je probleem niet op maar RP gebruikt de afbeelding van PET
                      http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/en/E_911-1_KATALOG.pdf

                      1. 901 201 311 00 bracket 3
                      2. N 014 725 2 pan-head screw
                      M 8X25 DIN 912-8G
                      3. 900 031 001 02 washer
                      8,4 DIN 433-ST VERZ

                      Wim

                        Stef ik heb geen idee want we hebben nog nooit een 912 gedemonteerd.
                        Maar ik denk omdat jij niks vindt van bevestiging dat deze net als in mijn Karmann in een kit rand ligt, want die heb ik nu ook weer nieuw voor mijn tank.

                        Dus probeer het volgende eens; pak een plankje en leg deze op een krik.
                        Zet deze onder een hoek van de tank en ga eens voorzichtig krikken.
                        Laat wel iemand extra kijken wat er in kofferruimte gebeurd, maar als deze gekit zit zal die door de tegendruk van carrosserie loskomen van de kit.

                          Dacht ik ook maar is dus niet. Geen beugels, geen gaatjes voor bouten.. niks te zien

                          Voor die zaken is rose passion ook niet altijd even correct hoor

                              Merci. had ik ook al gevonden, maar vraag me toch af hoe die vast blijft zitten. Normaal zit daar een afdichting rond en zou deze dan bij de 912 “plakken”?
                              Kan toch moeilijk zijn dat die er gewoon in ligt hé

                              Had ook al dit gevonden

                              http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/425190-how-does-one-remove-fuel-tank.html


                                  helpt dit?

                                14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.