Benzinetank 924

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Benzinetank 924

• Maker
    Discussie
  • Help :bounce:
    Na lezen en forums afschuimen eindelijk begonnen aan mijn 924 (1981/1982?)
    De wagen start en bleef stationair draaien, bij gas geven verzoop de motor , dus beginnen van af de tank met uitkuisen.
    Opvoerpomp in tank is ook stuk.
    Eerste probleem benzinetank lek/roest Op zoek naar een nieuwe (occasie)??Niet te vinden.
    2/ Benzineleidingen , welke moeren voor aansluiting zijn deze dezelfde als de remleidingen?
    Dus ben opzoek naar een occasie benzinetank en opvoerpomp om te beginnen.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Ik heb nog wel een benzinetank

Hallo, terug van weggeweest bezig geweest met andere werkzaamheden .
        Cuniferleidingen reeds in bezit.
        Nog steeds bezig met de benzine tank. Tot in Belfast en Hartlepool. (Tank-Renu) hellaas niet tevinden bij ons .
        Ik heb een betere tank gevonden maar deze heeft ook roest sporen aan de binnenkant en het buisje dat bij de oude tank bovenaan zit in de nieuwere in de tank.
        Zit te denken om er een kunststoftank van een 944 in te bouwen kan dit ???

Bedankt hendrik voor de info.
          T’ja een originele zal wel beter zijn en direct passen.
          Ik heb gisteren naar een OPC gebeld en ze moesten het eerst eens nakijken.
          Ik zou de 924 wel deze zomer aan de praat willen krijgen.
          Op een beurs heb ik in zeeuws vlaanderen een hersteller voor de K jettronic gevonden.
          Als ik weet dat de motor draait ben ik vertrokken voor verdere restauratie.

:think: Moet hioctane102 gelijk geven ivm het principe. Maar allicht moet de moderator nog altijd (?) de 3 eerste posts eerst vrijgeven. En dus heeft JB924 zich meer dan een jaar geleden al eens voorgesteld. Hij is van Gent en volgde eerst al een paar jaar passief het forum. Welkom 924 liefhebber!

Op Rennlist en andere fora zoals TACB en http://www.924forum.nl moet er toch iets te vinden zijn over dit onderwerp.

Voor cunifer 10mm brandstof- of remleiding:

fedhillmain-merged2-2.jpg

Kijk eens bij Federal Hill Trading Campany: http://store.fedhillusa.com/ 🙂

3/4 van de brandstofleiding, ook voor andere transaxles, zou je gewoon bij OPC moeten kunnen kopen. Voor een jaar was alleen de achterste helft verkrijgbaar. Prijzen bij OPC liggen in eenzelfde band als bijv. Rose Passion. Bij beide veel besteld, niet zoveel bij parts-wise, bij OPC moet je zelf afhalen, maar ze zoeken alles voor je uit.

Terug aan de slag aan mijn 924 😀 .
              Tank word een dezer afgewerkt binnen kant blijft met 2 roestplekken 🙁
              Opvoerpomp terug aan de praat gekregen , hoe kan ik het debiet meten?
              Reeds 2maand opzoek naar cunifer leidingen niet te vinden in België. 8mm gaat nog maar 10mm onbekend.
              De geperste rubberen leidingen van af de pomp, iemand een adres?
              Ik had graag een vaste leverancier voor alle onderdelen maar het zal het internet worden ;(veel verloren tijd en zoeken).
              Volgend werk is de achteras, zijn er specifieke handelingen waar ik moet op letten?.
              Er is ook wat schade(van vroeger ongeval) aan de binnen wielkast aan rechter achterzijde.
              zou dit problemen kunnen geven voor de keuring??
              Ik zal een foto nemen deze avond.

Hey, vermits porsche en bosch duits is zou ik denken in mm.
                Anders eens een schuifpasser nemen en effe meten!
                Grts floere.

ik had de benzinetank laten sodastralen en zandstralen er was een lek van ong 2 mm doorsnede .
                  Dit heb ik kunnen dichten met tin.
                  De tank is nu binnen om te testen , dus afwachten
                  Ik heb geen foto’s van na het stralen wel een paar van voor het stralen.
                  Zou ik deze coaten of zijn er teveel tussen schotten of geen ?
                  Is er een doorsnede/schema of heeft er iemand foto’s van de binnenkant van een tank. 924 2.0l bwj 1981.
                  Dit om te weten waar de tussenschotten zich bevinden.
                  Dan zijn er nog de aansluitingen(mm of duimse maten) van bosch pomp naar drukvat.
                  Kan men de inwendige pomp weglaten???

Attachments:
                  • 20160914_191817.jpg
                  • 20160914_192910.jpg
                  • 20160914_191826.jpg
                  • 20160914_192828.jpg

Hoi JB, euhm niet zo lastig te vinden hoor.
                    In mun ene turbo zit een andere tank.
                    Stuur maar een pb help ik je effe kijken.

Welkom JB,
                      Ik wil je eerst en vooral volgende tip geven: stel jezelf HIER even voor.
                      Je zal merken dat nadien de verwelkomingen en antwoorden wel zullen los lopen.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.