Als er aan de motor moet gewerkt worden gebeurt dat over het algemeen aan de bovenkant. Achter de rolbeugel en stoelen heb je een stuk waar de softtop op rust in cabrio toestand. Dit is echter een luik dat kan worden geopend om makkelijk aan de motor te werken. Eerst zal de softtop worden losgemaakt, de klep verwijdert en werken maar.
Moet er iets van de uitlaat etc (iets aan de onderkant) vervangen of hersteld worden, zal de wagen omhoog gekrikt worden.
Indien nodig kan men ook nog aan de motor via het compartiment waarbij de zetels worden gedemonteerd (5min werk) en de isolering achter de zetels word ook verwijdert.
Als er bvb een koppeling etc moet vervangen worden zal de motor moeten zakken. Dit valt echter ook nog wel mee maar idd al wel een beetje 😉 meer werk.
één goede raad, betaal liever iets meer bij de aankoop voor een goede boxster met historiek dan een goedkope zonder historiek!!! Als je airco wil, zoek er dan eentje met airco en laat je niet overhalen. Dit achteraf plaatsen is ongelooflijk duur. Zit er eentje in, laat die dan checken!!! Bekijk de werking van de kap, open/dicht moet zonder problemen en tegenstribbelen gebeuren.
Heb je er eentje op het oog, vooraleer tot de koop over te gaan, laat een diagnose stellen bij een andere verdeler.
Voila, als je nog vragen hebt, stellen hé