Beschermfolie / car wrap

Home Forum Porsche Talk Beschermfolie / car wrap

• Maker
    Discussie
  • Yoo ,

Heeft er iemand van jullie ervaringen met car wrap om de laklaag te beschermen tegen krassen etc etc

Misschien iemand ervaring met sommige firma’s

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Thx Guys ,

Mijn wagen heeft momenteel 1700 km en is 4 weken oud . Dus nagelnieuw is de lak nog 🙂

Ik heb zowel de Macan als de 911 in Xpel laten beschermen (steenslagfolie). De Macan heb ik al 60.000km en folie is nog steeds 100%. Geen steenslag, geen matte plekken. Heb al vele SUV als daily gehad en na een tijdje lijdt de lak toch vooraan. Ook de randjes zijn nog perfect en nauwelijks zichtbaar op een zwarte lak. De 911 heb ik 8000km en hier worden de randjes toch vuil (witte lak) maar toch ben ik voorstander omdat het beschermt tegen steenslag en krassen (dit weekend spijtig genoeg nog meegemaakt) vooraan. Ik ben voorstander maar eerder op een donkere kleur.
        Wat Wim zegt is inderdaad juist. Je kan dit enkel doen bij nagelnieuwe 1e lak want, is hij herlakt of heb je al steenslag, ga je problemen krijgen bij het verwijderen.
        Steenslagfolie is niet te verwarren met een wrap want die laatste is eigenlijk zo goed als geen bescherming omwille van de geringe dikte.

Ik heb ooit een motorfiets laten wrappen, kleur stond me niet aan, maar herspuiten was geen optie…. dus maar een wrap erover zodat deze in originele kleur weer verkocht kon worden. Wrap is een tijdje proper gebleven, ondanks dat het voertuig niet dagelijks (lees wekelijks) gebruikt werd, was de wrap toch ‘op’ na twee jaar…. wrap is een tijdelijke oplossing, maar is uiteindelijk ook gevoelig voor beschadigingen, een kras in je lak is erger, in de coating kan je het beschadigde stuk eenvoudiger vernieuwen, maar een duurzame oplossing is het niet. Hou er ook rekening mee dat de auto wassen ook niet met alles mag en een verkeerd gebruik van hogedrukreinigers de wrap kan lospellen….

Als je je nieuwe speeltje beter wil beschermen, denk ik dat je beter richting Nano coating of Keramische/glas coating gaat informeren, is ook niet gratis, maar dat is een wrapping ook niet….

Even zoeken naar bv Modesta, Opticoat, …
          Veel plezier!

Wim

Yoo,

Als hij niet meer in zijn eerste lak zit zou ik er niet aan beginnen, want als hij gespoten is bij een gewoon carrosserie/schade bedrijf heb je kan dat de goede laklaag op bepaalde plekken enkel dof gezet en ontvet is om te herspuiten.
            Als je dan later de wrap wilt verwijderen heb le kans dat de laklaag mee komt.

En vraag mij niet hoe ik dit weet, en niet bij 1 maar bij meerdere.

Xpel gehad op de gele Spyder, doet z’n werk maar er komt wel vuil aan de randjes dus was niet 100% overtuigd
              Glasscoating op de 991, voorlopig geen steenslag (maar voorlopig nog relatief weinig kms)

Ik woon in Denderleeuw

In welke regio woon je? In Mechelen kan ik je wel iets aanraden.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.