Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Beste vrienden, k heb m’n Boxster verkocht en een 911 T Targa (1973) gekocht …
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door Sensa911.
-
MakerDiscussie
-
27 oktober 2018 om 23:36
My Dream — comes true — but its real — really real — Yeah 911 T targa turbolook — look yourself – enjoy –
-
MakerDiscussie
-
Die erste Überarbeitung des Porsche 911 erfolgte im Jahr 1973, als das sogenannte „G-Modell“ als Nachfolger vorgestellt wurde. Diese Variante wurde bis 1989 gebaut. In diesen 16 Jahren Bauzeit hat das G-Modell das Bild des Porsche 911 entscheidend geprägt. 1974 erschien auf dieser Basis der erste Porsche mit Turbomotor, der 911 Turbo, mit 3,0-Liter Hubraum. „Der Turbo“, wie er heute oft schlicht genannt wird, war mit 250 km/h damals das schnellste deutsche Auto aus Serienproduktion mit Straßenzulassung. Er ist aber auch mit einem zickigen Fahrverhalten in Erinnerung geblieben, denn damals gab es auch noch ein ausgiebiges „Turboloch“: Die volle Leistung trat erst ab einem bestimmten Drehzahlbereich ein – dann aber urplötzlich und vehement unerwartet. Diese überraschende Brutalität ist berüchtigt.
[quote=”Christophe P” post=272755]Ja,
Heeft een ombouw gehad naar een G-model
Te zien welk chassisnummer hij heeft
Eind ’73 kwamen er ook al G-modellen uit[/quote]een 911 2.4 T is nooit een G model
Ja,
Heeft een ombouw gehad naar een G-model
Te zien welk chassisnummer hij heeft
Eind ’73 kwamen er ook al G-modellen uit[quote=”Christophe P” post=272753]Mooi, en een goed jaar
Ga je hem terug origineel zetten of…[/quote]Ja lijkt een beetje op die van jou he 🙂
Mooi, en een goed jaar
Ga je hem terug origineel zetten of…mooie rode furie. hopelijk brengt deze evenveel fun als de boxster.
Nog een Targa erbij :up:
Dak is wss een polyesteren dakje uit ’75, was 1 jaar standaard geloof ik en toen was de softtop een optie.
Zijn er niet zoveel van gemaakt.[quote=”Chineeske” post=272724] jij hebt ook een Targa gehad van ’73 en hoe waren uw ervaringen ?[/quote]
roest
roest
versleten motor
roest
body flex
roest
roest
Nooit meer opnieuwIk kende niet veel van auto’s toen ik hem kocht , maar na 4 jaar tegen de stroom in op te zwemmend met restoratie heb ik er ondertussen wel iets van opgepikt. Het begon met hem af te zetten bij OPC Rotterdam voor onderhoud waar ze me na 2 weken bezighouden een kladblaadje met alle”defecten” gegeven hebben. (had ik niet omgevraagd). Ondercoating was afgevallen na bezoekje aan antiliaanse feesten waar hij in het gras stond en de ondercoating er af viel.. om al het roest te tonen. na 4 jaar was hij terug road legal, gelast, verse motor , gekeurd maar nog altijd verre van “geweldig”..
Maar was het ding zo beu als koude pap en kon er niet echt meer van genieten, had veel meer fun met de 944S op dat moment. Dus met gemengde gevoelens verkocht.
Ik mis wel de 2.4 S motor met MFI, want die was ongeloofelijk brutaal.
Maar sinds ik de Cayman 2.7 en carnewal uitlaat heb, is dat maar een vaag gemis meer.Proficiat met de aankoop.
Kan je wat meer vertellen over het Targa dak, dat rode dak dat erop ligt heb ik nog nooit gezien.
Van handelaar gekocht, start goed in beide gevallen, is ooit wel behandeld geweest voor Roest maar her en der komen er kleine spotjes roestvlekjes opduiken, de onderkant ziet er goed uit ! Er zit een nieuwe uitlaat op , en heeft een groot onderhoud gehad. Wat de pomp betreft zover ben ik nog niet geraakt – ik kijk het na voor jou – jij hebt ook een Targa gehad van ’73 en hoe waren uw ervaringen ?
De hond was er niet bij die is “Made in China ” (Chineese naakthond) – bedankt voor de reactie
Van particulier of van handelaar gekocht?
welke injectie zit er op ? MFI(pomp) of Kjetronic?
Start goed koud en warm?
Hoe staat de onderkant er bij? Is hij al hersteld geweest voor roest ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.