bestuurdersdeur opent niet meer langs binnenkant

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster bestuurdersdeur opent niet meer langs binnenkant

• Maker
    Discussie
  • Hello Porschers,

Ik kom net toe van een heerlijk ritje bij matig zonnig weer maar voldoende om Cabrio te rijden 😀 . Ik zet net de Porsche in de garage en doe mijn portier langs binnen open maar het klepje schiet als het ware uit mijn handen.
    Gevolg, de portier opent niet meer langs de binnenkant, wel langs de buitenkant. Auto gaat nog perfect op slot etc…

Iemand idee waar ik morgen (als het wat lichter is) moet beginnen om dat na te kijken? ( het lijkt me alsof er een veer ofzo lo is ode verbonden is aan de klep aan de binnenkant.

PS mijn boxster is een ’97 mocht dit ter zake doen.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Inderdaad, voldoening + de uitgespaarde werkuren in garage( lees euro’s) 😉

:up: wat geeft er nu nog meer voldoening dan zelf sleutelen en aan het eind van het verhaal met de herstelde *porsche terug de baan op gaan ??

Voor diegene die er iets mee zouden zijn 😉

Attachments:
          • foto.jpg

Hello, missie geslaagd. Mede dankzij deze site ook waar goed staat uitgelegd waar de vijzen etc zitten:
            http://www.pelicanparts.com/techarticles/Boxster_Tech/76-BODY-Door_Panels/76-BODY-Door_Panels.htm

Ik zal nog een foto uploaden van hoe de kabel juist aan de binnendeurhendel vastgemaakt moet worden. Eigenlijk was het superlogisch maar met mijn ‘schets’ zal het voor velen vlugger duidelijk worden. Ik heb er alvast enige tijd over moeten nadenken eerst hoe het werkte. 😯

nice, er komt een tijd dat ik mensen ook ga kunnen voorthelpen hopelijk 😉 ik ga aan de slag en post het resultaat.

foto’s bewerken en aanhangen duurt wat langer dan tekst posten hè igike.
                neen ik heb beroepshalve niks met automotive, voor mij is ‘t puur hobby. maar er hangen hier nog kappers, boekhouders, ICT-ers, begrafinisondernemers, store managers, koks … en nog andere beroepen rond op PF waarop je geld kan inzetten als het om *porsche know how gaat.

ok, descroption is doorgekomen, moest heel lang laden blijkbaar voor de afbeelding erdoor kwam. Thanks Deepee, ik kijk eens hoever ik hiermee kom!

hoi deepee, die exploded view is precies niet mee doorgekomen 😉

( man wat weet jij veel van Porsche’s :respekt: – ben je al vaak tegengekomen op het forum- werk je in een P garage misschien 😉 ;-)?

wss is de “bowden cable” tussen deurhendel en het slot losgekomen. hiervoor je zal de binnenbekleding moeten verwijderen. jouw versie 986 heeft nog geen airbags in de deurpanelen, dus da’s al een zorg minder. hopelijk kan je aan de hand van deze exploded view het klusje klaren:

986doorpanelinside.png

bowdencable.png

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.