betaalbare 997

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 betaalbare 997

  • Maker
    Discussie
  • Heeft iemand op het forum een glazen bol en kan die voor mij is kijken of een 997 binne pakweg 20jaar betaalbaar zal zijn 😀 mrgreen:
    Met betaalbaar bedoel ik zo ongeveer wat een 964 nu gaat,betaalbaar voor de gewone man dus.
    Nee serieus wat denken jullie hiervan
    mvg tom

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • ok,bedankt voor de reacties
      als ik nog eens indianen met verhalen over de 996 3.4 tegenkom weet ik wat ik moet antwoorden 😉

      0
      Anoniem

        [quote=”porsche”:2x2c58as]Kortom: een 996 is een hele mooie en fijne auto en de meeste rijden er jaren zonder zorgen mee.

        Zelf heb ik mijn 996 Cabrio begin dit jaar te koop gezet omdat ik een andere wagen ga aanschaffen en de prijs blijkt inderdaad een struikelblok. Zelf is mijn vraagprijs 32.000 euro omdat ik weet dat hij dat waard is. Voor de geintresseerden: http://www.alniva.be/tekoop/996.htm
        Over een prijs is te onderhandelen maar als ik geen deftige prijs krijg heb ik besloten om hem gewoon bij te houden als extra wagen.[/quote]

        Idem hier…is een droom van een wagen om mee te rijden. 116.000 km’s en nog geen enkel probleem. De enige grote kosten komen van het ‘gewoon’ onderhoud, gebruik (benzine…) en slijtage (remmen, banden,…). Over de “plofmotoren” is massa’s info te vinden op internet. Bottom line is dat het uitzonderingen waren en dat de meeste gevallen intussen via garantie opgelost zijn. Al die verhalen doen me denken aan de wilden verhalen indertijd over de “slechte” motoren van de 964. Ook die gevallen zijn intussen meestal opgelost. En er is nu niemand meer die een 964 weigert hé 😉 . Zelfs de specialisten (bvb Porsche Leuze) die enkele jaren geleden de 964’s van voor 1992 weigerden te verkopen, hebben er nu soms te koop staan.
        Ik denk (hoop) dat de prijzen van de 996 een beetje stabiel zullen worden aangezien jouw redenering volgens mij de redenering is van velen.

        0

          Zelf ben ik al jaren een tevreden 996 rijder, zonder problemen. Vele indianenverhalen doen de ronde en meestal van horen zeggen. Heb momenteel nog 5 goede vrienden die met een 996 3,4 rijden tot algehele tevredenheid, gaande van 125.000 tot 208.000 km. Zelf heb ik er 92.000 km op staan nu.

          Ik heb mij grondig geinformeerd bij de verschillende Porsche dealers en de defecte motors van een 996 3,4 zijn echt te verwaarlozen.

          Er is altijd een oorzaak aan het stuk lopen van een 996 motor en de meest voorkomede oorzaken waren het koelingsprobleem, denk maar eens aan al die bladeren en troep voor de radiateur L en R. Denk ook maar eens aan een defekte koelfan achter de radiateur L of R.
          Denk ook maar eens aan het niet eerst warm rijden, voordat het rechter voetje helemaal ingetrapt wordt of doorrijden met een lekkende waterslang of lekkende waterpomp, maar daar wordt meestal niet over gesproken.

          Ook worden de beurt-intervallen wel eens overgeslagen, vnl. door diegene die weinig rijden.
          Elke 10.000 km je olie en filter vervangen ? Dit is het belangrijkste van de hele motor en wat kost die olie nou vergeleken met een nieuwe motor.

          Kortom: een 996 is een hele mooie en fijne auto en de meeste rijden er jaren zonder zorgen mee.

          Zelf heb ik mijn 996 Cabrio begin dit jaar te koop gezet omdat ik een andere wagen ga aanschaffen en de prijs blijkt inderdaad een struikelblok. Zelf is mijn vraagprijs 32.000 euro omdat ik weet dat hij dat waard is. Voor de geintresseerden: http://www.alniva.be/tekoop/996.htm
          Over een prijs is te onderhandelen maar als ik geen deftige prijs krijg heb ik besloten om hem gewoon bij te houden als extra wagen.

          0

            Met de zoekenfunctie bovenaan kom je HIER terecht

            0

              50000 is voor mij nog ni betaalbaar genoeg 😆
              @fdeville heb jij nog geen problemen gehad met je 996?(hoop van niet natuurlijk)
              bedoel er niks slecht mee hoor,en heb niks tegen de996 3.4(ben p lover geen p hater) 🙂 Heb er aleen al een paar verhalen over gehoord.
              ne kameraad van mij reed met de 3.4 van ne klant naar de keuring en gaf gas tot 6000toern en vlam ne hoop witte rook uit de uitlaten en twas ermee gedaan.gelukkig is zijnen baas verzekerd 😀
              klopt het dat de cilinderwanden zo een zwak punt zijn?
              heb altijd de raad gekregen geen3.4 tekopen omwille van dit punt is dit gegrond of niet.zijn er bv dingen waar je kan op letten enzo toch een probleemloze aankoop doen??

              0

                Idd , hoe donkerder de kleur hoe erger dat je het vuil erop ziet

                0
                Anoniem

                  Maar om terug te komen op de originele vraag: ik denk dat de 997 (eerste generatie) nu ook snel de prijsrichting van de 996 gaat volgen nu de nieuwe 997 uit is. Je ziet nu al hier en dat 997 rond de 50,000 euro en dat zal wel snel zakken.

                  0
                  Anoniem

                    …en je ziet er helaas elke kras op, hoe fijn ook. Wil je een zwarte echt mooi houden dan moet je hem voortdurend polieren. Reden dat ik nooit een zwarte (non-metallic) moe(s)t hebben, alhoewel ik het nochtans heel mooi vind.

                    0
                    Anoniem

                      …en je ziet er helaas elke kras op, hoe fijn ook. Wil je een zwarte echt mooi houden dan moet je hem voortdurend polieren. Reden dat ik nooit een zwarte (non-metallic) moe(s)t hebben, alhoewel ik het nochtans heel mooi vind.

                      0
                      Anoniem

                        Zwart is heel mooi, maar heel snel vuil.

                        0
                        rjf

                          Waarom beklaag je je zwarte kleur ? Vind ik juist knap op een Porsche (en zijn ook duurder 2e hands dan bv de zilvergrijze) … 🙂

                          0
                          Anoniem

                            0
                            Anoniem

                              Bah, ik vind het helemaal niet erg om met een ontplofbare goedkope lelijke enz enz 996 te rijden. 😈 😈 😈 Er zijn ergere dingen in de wereld en trouwens, mijn moeder heeft me altijd gezegd dat ik blij moest zijn met wat ik heb, al is dat (blijkbaar) de grootste brol 😆
                              Alle gekheid op een stokje, het enige wat ik me aan mijn 996 beklaag (tot op heden…) is het kleur (Als iemand een grijze heeft en wil wisselen voor een zwarte, laat maar weten).
                              De daling van de prijzen is goed nieuws voor iedereen (behalve natuurlijk voor degene die er het geld op ‘verliezen’, maar dat doe je pas als je verkoopt), ze worden veel toegangkelijker. Spijtig dat de onderhoudskost natuurlijk niet mee daalt.

                              0

                                [quote=”chris_lbr”:2flkozp3]De 996 en 997 zijn nog altijd niet van hun kinderziekten af (motor = waterkoker en heeft problemen met de oliekeerring etc…) … die de 993 nooit gekend heeft.
                                Plus dat de 993 meer garanties heeft meegekregen dan de 996 en 997.

                                D’er gaat nog een tijd komen dat de 996 en 997 onder de prijs van een goeie 911 3.2 gaan zakken.[/quote]

                                Kan ik alleen maar toejuichen zoiets 8)
                                Wel minder natuurlijk voor de 996/7 eigenaars onder ons.
                                Alhoewel… ‘k zou het nu toch ook niet zo erg vinden om met een 997 rond te rijden 😉

                                0
                                Wim

                                  Gebeurt nu al. 💡

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.