Betrouwbaarheid 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Betrouwbaarheid 993

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

De 993s zijn ondertussen bijna 30 jaar oud en ik vraag me af of deze nog steeds als ‘betrouwbaar’ kunnen beschouwd worden. Met betrouwbaar bedoel ik starten en rijden zonder probleem, en niet om de haverklap gestrand zijn door het een of ander elektronisch probleem of iets anders. Kan een 993 na al die jaren nog gebruikt worden als ‘quasi daily’ die  enkele keren per week van stal gehaald wordt? Of zal dit onherroepelijk gepaard gaan met (heel) hoge onderhoudskosten?

Groeten,

Dominique

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik heb met mijn 993 ruim 130000km gereden zonder noemenswaardige gebreken , enkel één maal panne gehad door een aftermarket alarm die er de brui aan gaf . Voor de rest een oer betrouwbare wagen waar ik gemiddeld 12000 km per jaar mee aflegde voor het plezier ! 

Zonder dank. Over de 993 en ook interessante aanpassingen eraan heb ik enkele jaren terug dit geschreven:

Rarely Done Right: Porsche 911 (993)

Ok, bedankt beide voor de info. Het is inderdaad wel nuttig om info te lezen van de regelmatige 993 rijder.

Mijn broer doet tegenwoordig bijna 10.000km aan Europese roadtrips per jaar met zijn 993. Heeft deze nu al 20j en is een hondstrouwe wagen die nooit voor problemen heeft gezorgd. Weliswaar goed onderhouden uiteraard, met dank aan Van Beurden.

Mijn 993 staat ook te wachten op z’n 30ste verjaardag om vaker uitgelaten te worden.
              Mits goed en regelmatig onderhoud zijn er weinige P’s (indien je ze origineel laat) die onbetrouwbaar zijn.
              Onze modellen werden steeds doorontwikkeld en staan bekend om minder vaak FY tegen je te zeggen.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.