Betrouwbaarheid Cayenne hybride

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Betrouwbaarheid Cayenne hybride

  • Maker
    Discussie
  • Ik stel mij steeds meer de vraag of het niet beter is een recentere Cayenne S hybride te kopen ipv een oudere S.
    De oudere S blijft eigenlijk teveel kosten, € 2400 per jaar rijtaks.
    Heb al wat rond gekeken en denk steeds meer dat hybride zichzelf terug betaald na enkele jaren.
    Rijtaks kleine € 800 jaarlijks en de BIV voor een €1000 a 1100 al naargelang het bouwjaar.
    MAAR wat met de extra techniek in die wagens.
    Wat als er iets stuk gaat, betaalbaar of te duur?
    Iemand ervaring mee?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • ik stel me dan de vraag waarom is die in VAA dan zo interessant als je amper 30 km ver hybride kan rijden, weeral een bewijs dat er daar in Brussel niet veel slimmeriken zitten, anderzijds is het voor het VAA een hèèl interessante oplossing, slechts 1/3 van bedrag van de gewone

        Heb hier een test liggen in de RS magazine, zoals PDS zei, autonomie max 30km en mag je niet gek doen 😐

          Het zal zeker geen lichte vracht worden.
          Wil een wagen met minimum 4 plaatsen.
          Mijn vriendin haar Poloke is intussen 10 jaar oud.
          Die auto gebruiken wij eigenlijk het meest de laatste 2 jaar.
          Dit sinds mijn DD toen is in brand geraakt :bounce:
          Dat Polo rijden begin ik stilaan beu te worden :happy:
          Dus een Cayenne speelt steeds meer door mijn hoofd.
          Kan al eens een autotrailer trekken voor een trackday.

            Mooi, laat iets weten. Kan ik mijn broer overtuigen eens een testrit te gaan maken.

              ben in de running voor een nieuwe daily ; cayenne diesel gaan bekijken maar verkoper raadde me ook aan om hybride eens te overwegen.

              prijsverschil was zo een 17 k dacht ik. Maar dan (opgelet)
              cayenne diesel : vaa 900 euro :wtf:
              cayenne hybrid: vaa 300 euro :music:

              volgende week ga ik met de hybride eens bollen. Ik ben curieus

                Ik dacht dat een Cayenne toch al reed als een camionette? :mrgreen:

                PDS

                  Waarom lichte vracht ? Koop dan een camionette :think:

                  Als je met ne cayenne wilt rijden moet je de taks er maar bij nemen :coolness:

                    En ineens lichte vracht van laten maken dan valt biv en taks toch weg 😉

                      En normverbruik is maar 3,4 liter! Daar moet ik niet eens naar rekenen als je het prijsverschil tussen de diesel en deze pseudo-hybrid bekijkt.

                      DE clou zou er natuurlijk in moeten bestaan om een 4 cilinder diesel te combineren met een deftige elektromotor. BMW gebruikt in de i8 een 3 cilinder met 2 elektromotoren…

                        Wel geen witte meer 😀
                        Mijn Ford is een witte en die is altijd vuil :bounce:
                        Ook graag donker interieur.

                        PDS

                          Toch wel zo’n 6 tot 8 liter verneem ik net.

                          Hangt af van het soort verkeer, maar de autonomie elektrisch is vrij klein.
                          Hij zegt dat je maar zo’n 10-15 RUSTIGE km kan afleggen elektrisch …. Met een 100% volle batterij.
                          Dit bij normale omstandigheden, dus niet airco vol open, lichten aan, ….

                          Voor de mannen die graag discuteren, het zijn niet mijn bevindingen !!

                          Ghost. Ik weet wel van iemand in het dorp een cayenne diesel, wit, beige leder, 60d km, … voor 42000euro

                          :popcorn:

                            [quote=”pds trading” post=193561]Ik ken iemand die en hybride heeft en zéér tevreden is.
                            Het betreft wel een eind 2013 :think:[/quote]

                            Wil je voor mij dan eens een keertje vragen wat het werkelijke verbruik is bij een normale en een sportieve rijstijl.
                            De opgave van de fabrikanten kan je toch niet op verder rekenen.

                              Het zal altijd een vrij recente worden denk.
                              Op mobile.de vind ik ze vanaf 2010 voor prijzen vanaf €40k
                              Zijn er eigenlijk wel ouder?

                              PDS

                                Ik ken iemand die en hybride heeft en zéér tevreden is.
                                Het betreft wel een eind 2013 :think:

                                  zoek eens even op fora in de VS. de KJN is daar populair en ook hybrides zijn er al een tijdje hot & fancy.
                                  als er problemen mee zijn, dan ga je die vast online wel ergens vinden. hier op PFB lopen de hybride traktorrijders maar dun bezaaid rond.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.