betrouwbaarheid van 3 liter carrera blokje?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 betrouwbaarheid van 3 liter carrera blokje?

  • Maker
    Discussie
  • hallo, wie kan er wat meer vertellen over het carrera 3 liter blok? werd gebouwd in de periode van de 2.7 liter, wil dit zeggen dat deze blokjes ook gevoelig zijn aan bijvoorbeeld het lekken van olie? met welke onderdelen zijn deze motoren opgebouwd en zijn deze onderdelen vlot verkrijgbaar? wat zijn de verschillen met het latere SC blok, behalve de 4 pk meer enz………alle info welkom zowel positieve als negatieve! thx……. janneman

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • 3.0 is en zeer betrouwbare motor toch is de 3.2 en pak beter.

        ik zou er niks op tegen hebben om er een 3 liter in te leggen , maar ik zou de originele motor er toch bij houden !

          En ik weet hoe een 2.7SC ruikt, en dat stinkt soms 😛 (nadeel van cabrio en rijden achter andere wagens)

            Ik zag de vraag nog gisteren en dacht direct te antwoorden. Maar wie kan het beter zeggen dan Stefan , hij weet wat een 2.7 kan en hoe die rijdt.
            Mijn eerste 911 was ook een 2.7 en ik vondt die zeer plezant rijden.
            Ik zou hem zo laten.

              ik sluit me volledig bij Stef aan…ik zou die Porsche origineel laten…zeker weten!!!

                [quote=”jeansprint”:r8n8wucj]@mcklusky, heb/had inderdaad interesse voor het blokje, maar is blijkbaar verkocht, denk inderdaad in die richting om in mijn 2.7 een 3 liter blokje teleggen, een beetje meer vermogen is altijd welkom…….alhoewel het misschien zonde zou zijn om een correcte porsche te verbouwen! wat denken jullie ervan? groeten janneman[/quote]

                Niet doen Jan!
                De 2.7 is nog zo een plezant blok!
                Ok, de 3.0 heeft wat meer vermogen maar weegt ook een pak meer. Gedraagt zich helemaal anders.
                Als ik van de 964 in de 2.7S stap ben ik telkens zeer aangenaam verrast door het rijgedrag van dat bakske: Fun fun fun!
                Toegegeven dat hij trager is maar rijdt toch o zo leuk.

                En of de 2.7 nu moet onderdoen voor een 3.0 ? Zeker de S

                Ik hou met mijn S zelfs een 3.2 goed bij, daar vindt je hier wel getuigen van 😉 )

                Daarbij, hou hem origineel. Je moet maar eens kijken hoe de 2.7S aan het stijgen is in waarde. Als je een 3.0 wil koop dan een SC of Carrera 3.0.

                Je wagen is echt in pracht staat en origineel. Zonde om daar aan te beginnen veranderen.
                Indien je er toch een 3.0 in wil moet je ook de torsiestang veranderen.

                  als je naar de prijs kijkt, kan je altijd DTA eerst es proberen…verbruik zal zeker en vast schappelijker zijn en is heel makkelijk te regelen.

                  Wij hadden ook een “winter” en “zomer” programma op de DTA, omswitchen is slechts druk op de knop…heel tof! Verder ook een programma voor “koppel” (met lange inlaat) en eentje voor “vermogen” met korte luchtinlaat…de huidige DTA’s kunnen ongetwijfeld nog meer en makkelijker dan wat wij hadden…leuk speelgoed inieder geval.

                  Ach, je hebt nog tijd om erover na te denken hé 8)

                    ‘t is niet echt de moeilijkheids graad die me afschrik
                    kheb al een mfi getuned van de grond af aan
                    de klephuizen restoren draai ik mijn hand niet voor om
                    de pomp, tja, das geld tegen smijten

                    de kost is naar mijn mening te hoog, en je moet teveel trial & error doen om bestaande dingen om te katten naar 2.8 specs

                    en het benzine verbruik is dan gewoon, verschrikkelijk te noemen
                    mijn 2.4S met mijn rechtervoet, dat was 300 km uit een 80 liter tank.. dat telt, en dan spreek ik nog niet van echt constant jagen, dat was mild sportief rijgedrag, volle krote consant in toeren over land weggetjes jagen, je wil het niet weten…en dat was volledig met LM1 getuned,

                    detunen , minder peut, en het net resultaat was motor die niet lekker loopt… er is weinig marge…

                    met dta fast hoop ik dan A iets minder verbruik B verschillende programma’s (sport/cruise eventueel andere inlaat naargelang de toepassing)C soepelder motor onderin D nieuw materiaal qua inlaat geen recyclage en ombouw van 30+ jaar oude klephuizen en dergelijke…

                    maar ‘t kan zoals gezegd nog omslaan, MFI is qua gevoel wel onovertrefbaar, geluid, response , bruut resultaat…

                      [quote=”svandamme”:2d73hom2][quote=”MichM3″:2d73hom2]
                      …wordt dit dan de basis van uw 2.8l project-plannen?…cool! 8)
                      [/quote]

                      voorlopig nog enkel “plannen”
                      kan nog gebeuren dat die mfi (duur en moeilijk te tweaken bij niet standaard motoren )komt te vervallen voor dtafast injectie met individuele throttlebodies a la mfi.. maar das ‘t voordeel van “plannen”, ze kunnen ten allen tijde gewijzgd worden 😀 [/quote]

                      Keep us in touch mbt uw plannen…heel interessant om volgen. MFI is vrees ik ook de moeilijke weg…DTA is heel gebruiksvriendelijk…heb ik zelf positieve ervaring mee gehad een paar jaar terug (niet op Porsche weliswaar maar soit). Heel makkelijk te begrijpen opzet en software!!! Success 😉

                        @mcklusky, heb/had inderdaad interesse voor het blokje, maar is blijkbaar verkocht, denk inderdaad in die richting om in mijn 2.7 een 3 liter blokje teleggen, een beetje meer vermogen is altijd welkom…….alhoewel het misschien zonde zou zijn om een correcte porsche te verbouwen! wat denken jullie ervan? groeten janneman

                          Janneman, had jij interesse voor de motor bij PSO ?
                          Want die is intussen verkocht en gekocht door een medeforummer hier.

                          Ga jij je 2.7 eruit halen ?

                            4 jaar op pelicanparts is slecht voor ‘t sociaal leven , en slecht voor de portemonnee ivm wilde plannen die onvermijdelijk in de kop slaan..

                            kben al tijdje naar een C30 blok op zoek, kdenk dak binnen 2 weken der eentje in de living ga staan hebben (prima ornament voor zolang ik niet alle componenten heb)

                              Ja amai, gene kattepis, Denis en Svandamme, bedankt voor jullie bijdrage!!!

                                hallo, het wordt hier plezanter met de minuut! merci voor alle “vakkundige” uitleg! groeten janneman

                                  [quote=”MichM3″:zztomxv2]
                                  …wordt dit dan de basis van uw 2.8l project-plannen?…cool! 8)
                                  [/quote]

                                  voorlopig nog enkel “plannen”
                                  kan nog gebeuren dat die mfi (duur en moeilijk te tweaken bij niet standaard motoren )komt te vervallen voor dtafast injectie met individuele throttlebodies a la mfi.. maar das ‘t voordeel van “plannen”, ze kunnen ten allen tijde gewijzgd worden 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.