Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Betrouwbare en onbetrouwbare verkopers!
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 7 maanden geleden door
Wim.
-
MakerDiscussie
-
8 oktober 2013 om 00:31
Omdat het soms toch wel zoeken is naar een goeie aanbieder, dacht ik eraan deze topic te starten. Het principe is eenvoudig: wanneer jullie te maken hebben met een betrouwbare of onbetrouwbare dealer/verkoper, dan weten we dat uiteraard graag. Het is ook de bedoeling dat iedereen navraag kan doen over eerdere ervaringen.
-
MakerDiscussie
-
Gaan we op verzoek van topic starter de boel maar op slot gooien. 😉
een ding is zeker,te vertrouwen specialsiten in belgie zijn zonder probleem op 1 hand te tellen :applaus: en dan zal je nog
vingers overhouden 😎hola… geen idee dat onze opmerkingen/meningen op een forum wettelijke gevolgen konden hebben. Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat een handelaar zo een zaak zou kunnen winnen, maar het kan idd miserie opleveren voor meetings of toekomstige aankopen… Mijn intentie was uiteraard eerder goed bedoeld na zelf een slechte ervaring gehad te hebben met een aankoop van een 996…
Anyway, zet hier gerust een slotje op! 😉
*slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje *slotje
Waren we vorig jaar (ongeveer zelfde tijdstip) niet bezig met zo’n lijstje .
Wim had de topic opgestart en vrij snel nadien liep het al verkeerd .Dit had spijtig genoeg zijn gevolgen naar de vroemdag toe ! 😥
De bedoeling was alle gekende handelaren en dealers op 1 lijst te zetten ,snel bleek dat er positieve en negatieve kritiek kwam op bepaalde personen en dat dit ontaarde .
De bedoeling van de lijst is en was een opsomming ,zonder meer !
We kunnen dit evt doen maar de topic op slot houden !Concurrentie? Collega’s zul je bedoelen? :drink:
‘t Probleem met zo’n lijstjes is dat iedereen ze zit vol te proppen maar niemand meldt het als er eentje niet meer werkt/gestopt is. De eerste waar ik op klikte in Belgie (Alvan oid) werkt bvb al niet…
Denk niet dat iemand hier een probleem heeft met een lijstje van handelaars. Diezelfde handelaars hier te k*kken zetten is weer iets anders 😉
Begrijp me niet verkeerd: sommigen verdienen het misschien ook, maar zoiets moet onderling opgelost worden en niet via een forum.Enneuh Hendrik? ‘t Is “mijn” forum niet hoor. Ik verdien hier evenveel als jij :sleep:
We zijn een forum, geen handelaars, dus we hebben strikt bekeken geen concurrenten 8)Bij PF NL is er gewoon een draadje met alle tweedehands – *porsche verkopers zonder commentaar opgelijst en de moderator probeert dat een beetje te stroomlijnen:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10608
Ze nemen ook websteks uit ons land op. Je kan gewoon de lijst van de eerste post op de eerste blz nemen, de volgende zijn soms volledig naast de kwestie.
( :what: Aii :geek: Excuseer voor deze sluikreclame voor de concurrentie, mushroom.)
Kvind t gewoon top dat t forum goed beheerd wordt en dat “de vuile was” geweerd wordt om geen bloedig strijdtoneel op te voeren !
Iedereen die “miserie” opgedaan heeft door miskoop, of zich “bedrogen” voelt, vindt hier zowizo een oplossing.Dus voor de moderators : chapeau !
[quote=”Funny” post=145023]+ 1 Mush
Een forum is een virtuele wereld .En het is vrij eenvoudig om anoniem iets te posten of kritiek te geven waarbij sommige mensen zich niet of nauwelijks kunnen verdedigen . :cry:[/quote]
+1
De gemiddelde leeftijd op dat forum is dan ook tss. 18 en 25.
Als je sommige verhalen leest dan heb ik soms de indruk dat men zich belangrijk wil maken door het verhaal, meestal volgt er dan een verhaal dat nog straffer is.Altijd lachen daar, soms wel eens leuk om ze uit hun kot te lokken :engeltje: en ze trappen er nog allen in ook.
Er zitten wel een paar slimmekes tussen die komen wel van pas bij sommige zaken althans voor mij.[quote=”porsche” post=145018][quote=”HVDC170″ post=145016]Op een ander forum een dergelijke rubriek openen is ook een optie?
http://www.autoforum.be/forumdisplay.php?89-Consumentenzaken%5B/quote%5D
Ik weet niet of dat een optie is. De titel van de topic klinkt mooi “Consumentenzaken” that’s all.
Persoonlijk vind ik dat een ongecontroleerd forum waar kwantiteit boven de kwaliteit staat met de nodige ruzies en haantjes gedrag.Dealers krijgen er commentaar, garages worden afgekraakt en alles is altijd te duur.
Als je sommige verhalen leest dan heb ik soms de indruk dat men zich belangrijk wil maken door het verhaal, meestal volgt er dan een verhaal dat nog straffer is.Maar diegene die zich geroepen voelen om daar hun kritiek te spuien, laat je gaan zou ik zeggen ;)[/quote]
Even een kijkje genomen bij de ervaringen van dealers,….valt mijn oog meteen op deze :happy: : Mijn dealer heeft me in’t zak gezet
( had nederwiet bij ipv dat goeie spul uit jamaica )
Dit forum wordt inderdaad door een jong publiek bezocht, echter goed kunnen lachen met een aantal posts.
Dit loopt nooit goed af. Ik weet het, iedereen begint met de beste bedoelingen, maar tegen pagina 3 is het volledig uit de hand gelopen (als het al zolang duurt).
*slotje
+ 1 Mush
Een forum is een virtuele wereld .En het is vrij eenvoudig om anoniem iets te posten of kritiek te geven waarbij sommige mensen zich niet of nauwelijks kunnen verdedigen . 😥
[quote=”HVDC170″ post=145016]Op een ander forum een dergelijke rubriek openen is ook een optie?
http://www.autoforum.be/forumdisplay.php?89-Consumentenzaken%5B/quote%5D
Ik weet niet of dat een optie is. De titel van de topic klinkt mooi “Consumentenzaken” that’s all.
Persoonlijk vind ik dat een ongecontroleerd forum waar kwantiteit boven de kwaliteit staat met de nodige ruzies en haantjes gedrag.Dealers krijgen er commentaar, garages worden afgekraakt en alles is altijd te duur.
Als je sommige verhalen leest dan heb ik soms de indruk dat men zich belangrijk wil maken door het verhaal, meestal volgt er dan een verhaal dat nog straffer is.Maar diegene die zich geroepen voelen om daar hun kritiek te spuien, laat je gaan zou ik zeggen 😉
Op een ander forum een dergelijke rubriek openen is ook een optie?
http://www.autoforum.be/forumdisplay.php?89-Consumentenzaken
[quote=”Mushroom” post=144989]
Het geze*k van “de moderators die hun machtspositie misbruiken” komt me stilaan de oren uit. Het geze*k van bepaalde leden die ook het verschil niet kunnen (willen) zien tussen een reply als mod en een reply als gewone user komt me ook de oren uit.
“Het Forum” post niets. Jullie posten. Onze taak bestaat erin de boel georganiseerd te houden. [/quote]+1
Die quote ga ik bewaren :coolness:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.