Bevraging

  • Maker
    Discussie
  • Wie hier allemaal op het forum heeft nog een behoorlijke en vooral originele P 924?

    Krijgen zo de indruk dat er nog heel weinig niet verbouwde 924 rondrijden.

    Graag met beknopte gegevens fiche en een 3-tal foto’s als dat kan?

    😐 twisted: 😐

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Ik heb er ook nog eentje die nog dagelijks mijn vervoer regelt.[attachment=0:2mmcm6ht]

      Wim

        [quote=”911-lover”:g4s3f0ur]

        De volkswagen kever is ontworpen door Ferdinand Porsche.

        Hij kreeg in 1934 een opdracht om een auto voor de gewone mensen te maken. Vroeger hadden alleen de rijke mensen een auto. Maar Ferdinand Porsche moest een auto maken die niet duur zou zijn zodat veel mensen hem zouden kunnen kopen.

        Verder moest de auto minstens 100 km per uur kunnen rijden, hij moest tegen een berg op kunnen rijden, hij mocht niet te veel benzine verbruiken en er moesten vier personen in kunnen zitten.

        De eerste proefmodellen werden in 1936 gemaakt. Ze zijn door Duitse soldaten getest. Men reed er mee door heel erge kou en door heel erge hitte en door heel harde regen. Bovendien teste men de kever ook in de bergen. De kever bleef bij al die testen goed rijden.

        Daarom kreeg Ferdinand Porsche de opdracht om dertig kevers te gaan maken.

        💡 😉 [/quote]

        Daar zijn nog serieuze discussies over Koen. 😕
        Google maar eens een keer op de naam Jozef Ganz. 💡

        Stukje voorgeschiedenis. :mrgreen:

        De Kever was een combinatie van ideeën, die door Ferdinand Porsche – die van Adolf Hitler opdracht kreeg een auto voor het volk te maken – werden samengebald.
        Grote delen van de auto zijn echter niet door Porsche, maar door Béla Barényi en/of Erwin Komenda ontworpen.
        Beiden claimen de originele bedenker van het concept te zijn. In het boek Het ware verhaal van de Kever uit 2009 claimt de Nederlandse journalist Paul Schilperoord echter dat de ontwerper van de Volkswagen Kever eigenlijk de Hongaarse Jood Josef Ganz was.
        Het blijft vooralsnog onduidelijk wie de werkelijke bedenker was van het concept “Kever”.

        De kenmerkende viercilinder boxermotor van de Kever werd ontworpen door Franz Reimspiess.
        Hitler maakte het mogelijk tot productie over te gaan (zie: Kraft durch Freude), maar door de oorlogsindustrie was er weinig mogelijkheid om de Kever als volksauto te introduceren.
        Het concept werd meer als propagandamiddel gebruikt, en pas na de oorlog kwam de productie echt van de grond.

        De eerste prototypen hadden geen achterruit. Bij het testen werd hierover geklaagd en werden er twee kleine ruitjes geplaatst. Dit had wat weg van een bril en daarom worden de eerste Kevers wel brilletjes genoemd.
        Voor de rest hebben wij een plat geslagen kever met 2 extra cilinders.

          Pfff, geen echte Porsche (geeuw). Alsof de eigenaars zoals ikzelf er vooraan zelf die Porsche badge hebben opgeplakt 😆 . En inderdaad er bestaan nog vele goede exemplaren, (ik reken de mijne erbij, lijkt toevallig enorm op de voorgaande) maar ze worden schaarser. Telkens ik eender welke Porsche met ver’john’ingskit zie krimpt mijn hart ineen.

          Porsche : less is more…

            Leuke tractoren ook trouwens (staan die eigenlijk in het Porschemuseum – moet daar dringend eens naartoe).
            Dwaal beetje af…

              De volkswagen kever is ontworpen door Ferdinand Porsche.

              Hij kreeg in 1934 een opdracht om een auto voor de gewone mensen te maken. Vroeger hadden alleen de rijke mensen een auto. Maar Ferdinand Porsche moest een auto maken die niet duur zou zijn zodat veel mensen hem zouden kunnen kopen.

              Verder moest de auto minstens 100 km per uur kunnen rijden, hij moest tegen een berg op kunnen rijden, hij mocht niet te veel benzine verbruiken en er moesten vier personen in kunnen zitten.

              De eerste proefmodellen werden in 1936 gemaakt. Ze zijn door Duitse soldaten getest. Men reed er mee door heel erge kou en door heel erge hitte en door heel harde regen. Bovendien teste men de kever ook in de bergen. De kever bleef bij al die testen goed rijden.

              Daarom kreeg Ferdinand Porsche de opdracht om dertig kevers te gaan maken.

              💡 😉

                We gaan hier nog slaag krijgen… 😉

                  Neen hoor . DE VW Kever zoals wij ze kennen is eigenlijk een Porsche 😈 😉

                    Alle modellen maken deel uit van de Porsche-geschiedenis, dus ook de 924 en overige transaxles.
                    😆 Een 911 is toch ook een gemuteerde VW-kever ? :mrgreen:

                      De eerste reacties die ik kreeg van 911 bezitters op mijn 968CS was ook niet echt van dat ik een Porsche had , doch het tij heeft zich gekeerd en ze hebben de 968CS leren kennen en waarderen .
                      Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik een 911 had ook minder aandacht had voor de transaxels , doch het tij heeft zich gekeerd en ik heb ondertussen al 5 (1 924S , 2 944 , 1 951 en 1 968) transaxels in mijn bezit gehad .
                      Het zijn (h)eerlijke wagens .

                        [quote=”BC911″:w2v4efxw]Misschien ook even rekening mee houden dat de doorsnee 924-bezitter hier niet al te veel komt, aangezien hij toch vaak als “minder” aanzien wordt. Op sommige porscheforums zie je dat er gewoon mee gelachen wordt. Spijtig, maar wel de waarheid 🙄 .[/quote]

                        De 924-bezitter heeft ongelijk door zich te laten “weglachen”. Blijf beheerst, nauwkeurig en beginselvast 😈 🙂 twisted: .

                        ‘t is beter dat ze lachen dan te treuren. Het is niet zozeer de aard van de bezitter ( 🙄 € 🙄 )die hier telt, maar vooral de algehele conditie van het machientje. – “Onze” bescheiden mening.

                        “Ze lachten wild, ze lachten wreed …”

                        “Wie laatst lacht …” 🙂 twisted: 🙂

                          Prachtige kleur en ook in super conditie zo te zien 😯 . Dit zijn toch echt classic/retro cars als je ze zo op een foto ziet staan. Plaats er een 911 naast van hetzelfde bouwjaar en de meeste mensen zullen je zeggen dat de 924 stukken ouder is. Is natuurlijk het succes van die tijdloze vormen van een 911. Bewijst nog maar eens hoor vooruitstrevend Porsche was met z’n 911.

                            [quote=”BC911″:3fn3c9e4][quote=”patrickvb”:3fn3c9e4]We hebben een originele 924 uit 1985:
                            http://picasaweb.google.com/porschisten/2007EffeNaarBeffe#5139382533777601938
                            Wagen is in prima conditie![/quote]
                            Ziet er inderdaad zeer mooi en origineel uit! Soms nog meer foto’s?[/quote]

                              De hier getoonde 924’s zien er allemaal super uit , en dan vooral die bruine 😯
                              Ze bestaan idd , de goede 924’en , maar ze worden zeldzaam .

                                ik heb een 924 spijtig genoeg niet helemaal meer origineel er gaat nog wel een ombouw komen moest deze nog origineel zijn zou ik hem wel origineel laten

                                wat is er nu anders aan ten eerste is het de 50 jarig jubeleum versie normaal zilvergrijs
                                vorige eigenaar heeft deze blauw gespoten koeningsblauw kleur van een 944 niet 924
                                de zetels waren normaal de getekende door ferdinant porsche deze zijn ook opnieuw bekleed beige leder die ze zoals dacht ik ook bij 944 te vinden is
                                verder is de wagen nog volledig origineel en het meeste gereviseerd

                                hier enkele fototjes de velgen niet op letten ik heb er nu de originele terug onder zitten die bij de wagen horen maar zo had ik de wagen gekocht[attachment=1:161ulwtn]

                                  Mooi man 😯 , ze bestaan dus nog wel blijkbaar!!! Gewoon een beetje geduld hebben, der zit ook maar een 2.0 in hé 😉 . Zijn toch iets trager dan de meeste bezine verslindende 6-cilinders hier. Deze ziet er echt super uit. Denk inderdaad dat je ze hier of daar van een oudje op de kop moet kunnen tikken als je hem redelijk origineel wenst aan te treffen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.