Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 924 › Bevraging
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door 931 turbo.
-
MakerDiscussie
-
8 juli 2009 om 10:29
Wie hier allemaal op het forum heeft nog een behoorlijke en vooral originele P 924?
Krijgen zo de indruk dat er nog heel weinig niet verbouwde 924 rondrijden.
Graag met beknopte gegevens fiche en een 3-tal foto’s als dat kan?
😐 twisted: 😐
-
MakerDiscussie
-
Ik heb sinds een tweetal maanden ook een 924.
Is een 2.0 van ’83 in originele staat met 137000 km. Is 24 jaar van eerste eigenaar geweest.(man van nu in de 80) Heb hem van 2de eigenaar gekocht.
Heb de boekjes erbij. Hij heeft wel een beetje cosmetische aandacht nodig aan het rechter voorspatbord.(geen roest), maar voor de rest zeer tevreden.
Het interieur is in prima conditie.
Heb er zelf nu ongeveer 2OOO km mee gereden en moet zeggen dat bevalt prima…Misschien ook even rekening mee houden dat de doorsnee 924-bezitter hier niet al te veel komt, aangezien hij toch vaak als “minder” aanzien wordt. Op sommige porscheforums zie je dat er gewoon mee gelachen wordt. Spijtig, maar wel de waarheid 🙄 .
Graag met beknopte gegevens fiche en een 3-tal foto’s (exterieur, interieur, motor) als dat kan?
Zijn het er echt zo weinig in behoorlijke originele staat?
🙄 🙄 🙄
Ik Hou mij af en toe eens bezig met een 924S van 1988 – staat wel origineel (zelfs radio).
En heb hem in het echie gezien, zo zul je ze niet meer zo snel vinden. 💡
Zou hem koesteren als ik Bert was. 8)[quote=”kleinekastenteufel”:29n2psyt]Werd ook gezegd van de 914 ofte volkswagen-porsche. Zoek en koop nu maar eens zo’n VoPo. Mogelijkheid is er ook steeds om terug te bouwen naar originele staat.
Zo’n originele en mechanisch goede 924 zal op den duur ook wel wat waard zijn, zij het voorlopig meer emotioneel en niet in harde munten.[/quote]
Zou inderdaad wel eens kunnen. Heb me enige tijd terug ééntje aangeschaft, echter niet met in het achterhoofd dat hij in waarde gaat stijgen. Eerder om de afwezigheid van de 911 tijdens de restauratie op te vangen 😆 . Je kan het niet vergelijken met het plezier van een 911, maar heb er al toch zeer aangename ritjes mee gemaakt.
Bouwjaar: 1984, originele staat, 2.0LGroeten.
[quote=”BC911″:3r96fuh5]Vanwaar die plotse interesse in de enige Porsche waarvan gezegd wordt dat het er geen is 😉 ? Hier en daar kom je ze nog wel tegen, maar worden inderdaad zeldzamer en zeldzamer. Zijn nu blijkbaar éénmaal wagens die zeer in trek zijn bij de doe-het-zelver. Techniek is zeer eenvoudig en dus vrij toegankelijk voor veel mensen die zelf willen sleutelen.[/quote]
Werd ook gezegd van de 914 ofte volkswagen-porsche. Zoek en koop nu maar eens zo’n VoPo. Mogelijkheid is er ook steeds om terug te bouwen naar originele staat.
Zo’n originele en mechanisch goede 924 zal op den duur ook wel wat waard zijn, zij het voorlopig meer emotioneel en niet in harde munten.
😉 😈 😉
Die grijze uit 1985 hierboven ziet er zeker behoorlijk gaaf uit. Foto van interieur en motor?
[quote=”patrickvb”:ap5az1e4]We hebben een originele 924 uit 1985:
http://picasaweb.google.com/porschisten/2007EffeNaarBeffe#5139382533777601938
Wagen is in prima conditie![/quote]
Ziet er inderdaad zeer mooi en origineel uit! Soms nog meer foto’s?We hebben een originele 924 uit 1985:
http://picasaweb.google.com/porschisten/2007EffeNaarBeffe#5139382533777601938
Wagen is in prima conditie!ik heb ze gekocht om op te leren… ben jonge gast van 23 en moest van ouders electriciteit studeren.. maar men passie gaat uit naar porsche en aangezien ze zo onbetaalbaar zijn voor mij heb ik lot 924tigs gekocht
ene is ng orgineel en in zeer propere staat maar de vorige eigenaar was iemand die kitcars deed:
heb die ongekeurd gekocht de wagens en met werk aan, deze wagen reed maar had geen verlichting en trok nix op ging bijna stilvallen… het stilvallen is opgelost en toen reed die goed maar geen verlichting… toen ik de kabelboom ging nakijken zag ik overal brugetjes gesoldeerd en was de blauwe d fisch tot met de zekeringkast weggesmolten… d zou evrlichting zijn volgens mijn haynes… dus ik heb een kabelboom gaan zoeken en had voor 5 euro 1 gevonden in een autokerkhof… spijtig genoeg is die van 77 en mijn 924 is van 81 en heeft een startmodule…
ik dacht enkel zekeringkast en instrumentenboom te veranderen en heb die van die van 77 gemonteerd maar kabel rookt binnen de seconde en sigarete houder is weggesmolten…
heb geen idee voor te reparen dus wagen staat te koop.. maar als die niet binne 2 aand weg is demonteer ik hem en zet hem weg in onderdelen…heb dan 1 924 wat jullie mss verkracht zullen noemen :d 944 s2turbo voorbouw met peffa front, ferrari verbreding van peffa met 944 verbreding wat lijkt op de strosek en 968 bumper… de achterruit is orgineel maar ben ik eigen model aan bouwen.. wat beetje gelijkt op een strosek klep maar ruit zit er ng in en staat predator crx spoiler op
de 2e 924 is in ombouw met 924gtr le mains voorkant
achterkant 944 + strosek erop en gemballa bumper mer strosek klep middereflector, etcde 3e moest nrmaal een exacte kopie van een gtr d prod worden
Vanwaar die plotse interesse in de enige Porsche waarvan gezegd wordt dat het er geen is 😉 ? Hier en daar kom je ze nog wel tegen, maar worden inderdaad zeldzamer en zeldzamer. Zijn nu blijkbaar éénmaal wagens die zeer in trek zijn bij de doe-het-zelver. Techniek is zeer eenvoudig en dus vrij toegankelijk voor veel mensen die zelf willen sleutelen.
heb er twee gehad en was een ‘foute (‘ eigenaar ) 8) 8) 8)
de mijne waren ook verprutstHebben niet meer .
Had wel .
Een goede originele onverprutste en vooral verzorgde 924 is idd een rariteit aan het worden .
Deze zijn veelal in handen gevallen van (zoals ik ze noem) “foute” eigenaars .
Mensen die goedkoop een Porsche wilden hebben maar niet het geld hadden voor een degelijk onderhoud bij een specialist .
Dan maar zelf knutselen of bij Jan Klos om de hoek .
Dit fenomeen zien we ook bij de 944 mar minder daar die in aanschaf nog altijd duurder waren dan een 924
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.