Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010

Home Forum Porsche Uitstappen Bezoek Porsche fabriek Stuttgart 25-26 april 2010

• Maker
    Discussie
  • [size=150:65na7jiz]PROGRAMMA[/size]
    Totaal onverwachts krijg ik de kans om met een groep van 30 personen de fabriek van Porsche Zuffenhausen te bezoeken op maandag 26 april 2010 om 10u ’s morgens.
    Mijn echtgenote en ik zijn dan ook bijzonder enthousiast om jullie onderstaand programma aan te bieden.

[size=150:65na7jiz]Zondag 25 april[/size]

Ontbijt : La Butte aux Bois
    We worden verwacht om 8u00 voor een champagne-ontbijt in La Butte aux Bois (Lanaken België, buurt Maastricht). Hostellerie La Butte Aux Bois is van oorsprong een in Engelse stijl gebouwd kasteel en biedt alles wat we nodig hebben om ons weekend in alle comfort te starten. De parking voor onze Porsches aan de ingang is al gereserveerd. Na de briefing en het ondertekenen van document van afstand van verhaal vertrekken we richting Stuttgart.

Porsche Museum
    Na een goede 4uur rijden zullen we rond 13u aankomen in Zuffenhausen waar we een bezoek brengen aan het nieuwe Porsche Museum. Een 80-tal historische modellen zijn daar continu te bewonderen.
    Een bezoek duurt een kleine 2 uur. Bedoeling is om 15u te vertrekken naar Meilenwerk Stuttgart in Sindelfingen.

Meilenwerk Stuttgart
    Na Berlijn en Düsseldorf heeft nu ook Stuttgart zijn Meilenwerk: een bedrijfsverzamelgebouw waar oude en exclusieve auto’s worden verkocht, verhuurd, onderhouden, opgeknapt en gestald. Voor iedere autoliefhebber is dit een interessante ontmoetingsplaats.

Hotel Le Méridien
    Om deze gevarieerde namiddag af te sluiten rijden we naar hotel Le Méridien. Net als vorig jaar heb ik gekozen voor dit klassehotel waar iedereen vol lof over sprak. Ook hier is de link met Porsche wel heel dicht…als je weet dat de heer Wendelin Wiedeking hier regelmatig vertoeft en belangrijke vergaderingen houdt.
    De centrale ligging, het uitgangsleven op wandelafstand en het aangename kader om gezellig samen te dineren waren opnieuw doorslaggevende troeven. De Porsches kunnen veilig gestald worden in de ondergrondse parking. Er is een heuse Welness, zwembad, jacuzzi, etc. om het lichaam te ontspannen. Om 20u worden we verwacht voor een glaasje Sekt, gevolgd door een diner in buffetvorm.

[size=150:65na7jiz]Maandag 26 april[/size]

Bezoek aan de Porsche fabriek van Zuffenhausen
    Na een zeer uitgebreid ontbijt in Le Méridien halen we onze bolides uit de garage en rijden we naar Zuffenhausen.
    De rondleiding in de moederfabriek van Porsche is ongetwijfeld het hoogtepunt van onze trip. Onze gids verwacht ons om 10u bij de het Porsche Zentrum tegenover het Museum.

Ritje naar Weissach
    Als afsluiter maken we een ommetje naar het testcentrum van Porsche in Weissach. Verwacht geen bezoek, maar wie weet kunnen we daar wel een nieuw prototype spotten.
    In ieder geval zijn we wel welkom in de shop. Na de aankoop van een laatste souvenir gaat het richting huiswaarts.

[size=150:65na7jiz]Praktische Informatie[/size]

De Prijs :
    Het kostenplaatje heb ik net zoals vorig jaar geprobeerd zo scherp mogelijk te houden. Voor dit programma betaalt u een bijdrage van 220 euro per persoon. Deze prijs geldt op basis van een tweepersoonskamer.
    Voor de singles op éénpersoonskamer komt prijs op 275 euro.

Wat is inbegrepen ?
    Ontbijt in La Butte aux Bois
    Toegangsticket Porsche Museum
    Bezoek aan Meilenwerk Stuttgart
    Glas Sekt in Le Méridien
    Diner in Le Méridien
    Ondergrondse Parking Le Méridien
    Overnachting en ontbijt Le Méridien
    Toegang tot Wellness & Fitness Le Méridien
    Rondleiding met gids in de Porsche fabriek
    Umwelt Vignette om in Stuttgart te mogen rijden
    Roadbook

Wat is niet inbegrepen ?
    De verplaatsings- en benzinekosten
    De drank bij het diner zaterdagavond
    Een snack ’s middags (iedereen is vrij, mogelijkheid onderweg of in Porsche Museum)
    Persoonlijke uitgaven, gebruik minibar en telefoon, fax, internet in de hotelkamer, behandelingen Wellness, …

Dank op voorhand voor het vertrouwen in de organisatie van deze rit.
    We kijken ernaar uit jullie te ontmoeten en samen een onvergetelijke tweedaagse te beleven.

[size=150:65na7jiz]INSCHRIJVEN[/size]

Er is grote vraag uit de hele wereld om een rondleiding te krijgen bij Porsche.
    Daardoor is het aantal plaatsen beperkt tot 30 personen. Vermits Katja en ik meegaan, zijn er nog 28 plaatsen beschikbaar.

Wanneer ?
    Vlug inschrijven is de boodschap, maar om iedereen een eerlijke kans te geven opteren we om de inschrijving te spreiden over twee momenten.
    1e ronde : woensdag 17 maart 20u (14 plaatsen)
    2e ronde : zaterdag 20 maart 11u (14 plaatsen)

Hoe ?
    Door een mail te sturen naar rufiegoeszuffenhausen2010@gmail.com
    Vermeld duidelijk volgende gegevens :

Gegevens :
    Naam, Voornaam, Bestuurder :
    Nationaliteit :
    Geboortedatum :
    Straat, Huisnummer :
    Postcode, Gemeente :
    Land :
    Emailadres :
    Telefoon :
    Gsm :

Naam, Voornaam Passagier :
    Nationaliteit :
    Geboortedatum :
    Straat, Huisnummer :
    Postcode, Gemeente :
    Land :
    Emailadres :
    Telefoon :
    Gsm :

Gewenste kamer (alleen niet-rokers kamers in Le Méridien):
    Éénpersoonskamer :
    Tweepersoonskamer tweepersoonsbed :
    Tweepersoonskamer twee enkele bedden :

Informatie voor het Umwelt-Vignet
    Type Porsche :
    Bouwjaar :

Voor de Nederlandse deelnemers : een kopie van het kentekenbewijs
    Voor de Belgische deelnemers : een kopie van het inschrijvingsbewijs

Uiteraard krijgen jullie van ons zo spoedig mogelijk een bevestigingsmail en uitleg voor het verdere verloop. Succes bij het inschrijven !!

Met sportieve groeten,
    Katja en Rufie.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
    • Hey leuk, maar krijg niks te zien, wordt een paswoord gevraagd.

Anoniem

Laat de foto’s maar komen ! Nog iemand ?

Dan zal ik thuis nog eens moeten proberen… heb hier geprobeerd met
            IE7, FireFox, Google Chrome en Safari (allen witte pagina)

Hier gaat die gewoon open zoals het hoort

Hoi iedereen, leuke pics.. .kijk al uit naarhet Leipzig weekend 🙂 )

@Alain
                /Rufie ik kan je picasa ding niet openen krijg wit scherm, … zijn er nog mensen die niet kunnen openen?

Anoniem

[quote=”Rufie”:90tzx1bv]Die zie je niet, want die neemt de foto ![/quote]
                  😉

Gewoonweg Super
                    Thx for sharing the Pics

Die zie je niet, want die neemt de foto !

Anoniem

zoek de Belg 😆

[quote=”Rufie”:24ew6h3h]

Anoniem

Zoals beloofd ben hier nog eens terug.
                          Nu na terug een dagje werken kan ik mijn bevindingen van vannacht betreffende de trip enkel bekrachtigen! “topper de top”
                          En ‘t was zeker niet een opwelling in ‘t moment van euforie!

Hierboven meerdere malen aangehaald, toffe bende!

Hier wordt alles in het werk gesteld om alsnog te kunnen deelnemen aan de uitstap naar Leipzig!
                          Mooie foto’s!

Anoniem

Van hieruit ook enkel positieve punten over het ganse weekend. Alles picobello en heel leuk om de mensen achter de nicknames te leren kennen, ook mijn vrouw was tevreden dat ze niet alleen was als co-pilote en dat ze gelijkgestemde echtgenotes heeft leren kennen!
                            Zeker voor herhaling vatbaar en de duitse autosnelwegen blijven toch het favoriete speelterrein van alle porschisten hé.
                            Als ik hier eens 160 rij zegt mijn vrouw dat ik te snel rij en daar ging het niet vooruit aan die snelheid …
                            Het moeilijkste was die plotse ommekeer de moment dat je de grens overgaat, ik dacht eerst van Alléé Alain, gassen jongen maar toen zag ik die plakaatjes 120 km/h en t’was over met de pret. 😥
                            Topweekend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bedankt iedereen voor de lieve complimenten. Katja en ik hebben evenzeer genoten de voorbije dagen. Wat is het vandaag afkicken zeg !!!!! Wat een contrast, pfff.
                              Ben blij dat jullie tevreden zijn en dat alles goed is verlopen. Denk dat ik vanavond toch vroeg in bed zit 😀
                              Tevreden dat we in Weissach konden shoppen en dat uiteindelijk ons bezoek aan de fabriek kon doorgaan. Veel veranderd in vergelijking met 2006.

Heb wat foto’s gestoken in een album. Heb uiteraard niet zoveel tijd gehad dus ik heb wel wat gaten.
                              Zou zeggen : laat al die feauteaux maaar komen !!!!!!!!!!!!!
                              Daarnet jouw foto’s bekeken Ilpoto ( http://s130.photobucket.com/albums/p280 … xperience/ ). Machtig, schitterend :res:

Hier mijn album :
                              http://picasaweb.google.be/rufie968/Ruf … ience2010#

Groeten,
                              Rufie.

The Olsen twins …
                                Worden mooier naarmate ze ouder worden … :mrgreen:

Ook wij hebben een super tof weekend achter de rug. Nooit zoveel (nieuwe) Porsches gezien op een weekend.
                                  Ook zeer toffe, gelijkgestemde, gasten (en vrouwen) leren kennen. En inderdaad tof om achter nicknames een gezicht te kunnen plakken.
                                  k’Wist wel niet dat jullie zo lelijk waren 😆 🙄 😆
                                  De organisatie van Katja en Alain is echt [size=200:15joo602]SUPER GOED[/size] geweest, absoluut niets op aan te merken, integendeel !!! Wij gaan nog mee in de toekomst, zeker weten! 😀

We zijn gisterenavond met Rufie en Cab88 samen naar huis gereden. t’Was minder hard blazen dan op de heenweg maar het ging soms toch vlot vooruit 😉
                                  Was nog een leuke rit met af en toe stoppen om een babbeltje te slaan, te tanken 🙄 en iets te gaan eten.

Ik ga wel niet teveel reklame maken of er is misschien de volgende keer geen plaats meer als we ons willen inschrijven 😆 😆

Ik plaats nog wel wat foto’s maar eerst de achterstand op bureau wegwerken 🙄

Groeten van een P-rijder met een smile op zijn gezicht vandaag.

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.