Bezoek Porsche Museum 6-7 juni : terug uit het paradijs !

Home Forum Porsche Uitstappen Bezoek Porsche Museum 6-7 juni : terug uit het paradijs !

• Maker
    Discussie
  • [size=150:ka6x38tk]PROGRAMMA[/size]

Enthousiast kan ik u het definitieve programma voor het bezoek aan het nieuwe en imposante Porsche Museum te Stuttgart voorstellen.

Zaterdag 6 juni

Ontbijt : Château Neercanne
    U wordt verwacht om 7u30 voor een exclusief ontbijt in Château Neercanne (vlakbij Maastricht). Dit sterren-restaurant met geklasseerde tuinen, uitgebaat door de heer M. Harkema -eveneens een fervent autoliefhebber-, stelt zijn zaak uitzonderlijk voor ons open om u te verwennen met een heerlijk ontbijt.

Rondleiding Techart
    Na de briefing, vertrekken we om 9u richting Leonberg, vlakbij Stuttgart. In deze gemeente, is de welbekende Tuner Techart gehuisvest. De laatste jaren is dit bedrijf steeds verder blijven groeien en heeft momenteel een 100-tal werknemers in dienst. Een bezoek meer dan waard !
    De directie van Techart verwacht ons om 13u voor een rondleiding. Zij bieden ons tevens koffie aan.

Bezoek en fotoshoot Schloss Solitude
    Na het exclusieve bezoek bij Techart, vertrekken om 15u naar het bekende kasteel Solitude. Gelegen op de top van een heuvel rond Stuttgart. Wist u dat het Schloss Solitude zijn naam verleende aan een circuit op de openbare weg in de directe omgeving. Tussen 1924 en 1965 vonden er vele legendarische races plaats. Bekende piloten zoals Hans Herrmann met 917 woont daar in de buurt.
    U krijgt een korte rondleiding in het Schloss. De stad Stuttgart verleent ons de vergunning om opdeze prachtige locatie onze Porsches mooi op te stellen voor het kasteel. Haal de fototoestellen maar boven… ideaal voor een groepsfoto !

Overnachting in Le Méridien
    Na de heerlijke namiddag rijdt u naar hotel Le Méridien. Dit klassehotel met zeer centrale ligging in de stad heeft alle troeven in huis om ons te laten genieten. De Porsches kunnen veilig gestald worden in de ondergrondse parking. Er is een heuse Welness, zwembad, jacuzzi, etc. om het lichaam te ontspannen.
    Om 20u wordt u verwacht in de feestzaal voor een glaasje Sekt, gevolgd door een diner in buffetvorm. Ook hier is de link met Porsche wel heel dicht…als je weet dat de heer Wendelin Wiedeking hier regelmatig vertoeft en belangrijke vergaderingen houdt.

Zondag 7 juni

Ontbijt & Porsche Museum
    Na een uitgebreid ontbijt in Le Méridien, vertrekt u om 10u richting de climax van deze trip : het splinternieuwe Porsche Museum in Zuffenhausen.

Auto und Technik Museum Sinsheim
    Last but not least vertrekt u om 13u naar het indrukwekkende museum van Sinsheim. Zoals de naam laat vermoeden, vindt u daar niet alleen legendarische auto’s, maar ook tanks, vliegtuigen met als blikvangers een Franse Concorde en Tupolev die te bezichtigen zijn. Het museum bestrijkt een oppervlakte van 50.000m² (tip van de dag : draag bij voorkeur geen nieuwe schoenen). Om het geheel mooier te maken verleent het Museum de toestemming om de Porsches vlak voor de ingang te parkeren.

[size=150:ka6x38tk]Praktische informatie[/size]

De Prijs :

Het kostenplaatje heb ik geprobeerd zo scherp mogelijk te houden.
    Voor dit gevulde programma betaalt u een bijdrage van 195 euro per persoon. Deze prijs geldt op basis van een tweepersoonskamer.

Voor de singles op éénpersoonskamer komt prijs op 235 euro.

[size=100:ka6x38tk]Wat is inbegrepen ?[/size]

Ontbijt in Neercanne
    Bezoek bij Techart
    Toegang met Porsche in domein Schloss Solitude + bezoek kasteel
    Glas Sekt in Le Méridien
    Diner in Le Méridien
    Ondergrondse Parking Le Méridien
    Overnachting en ontbijtbuffet Le Méridien
    Toegang tot Wellness & Fitness Le Méridien
    Ondergrondse Parking Porsche Museum
    Toegangsticket Porsche Museum
    Toegangsticket Auto und Technik Museum Sinsheim
    Umwelt Vignette om in Stuttgart te mogen rijden
    Roadbook

Wat is niet inbegrepen ?

De verplaatsings- en benzinekosten
    De drank bij het diner zaterdagavond
    Een snack zondagmiddag (mogelijkheid in Porsche Museum)
    Persoonlijke uitgaven, gebruik minibar en telefoon, fax, internet in de hotelkamer, behandelingen Wellness, …

Mij rest er u alvast hartelijk dank voor het vertrouwen in de organisatie van deze rit.
    Ik kijk er reeds naar uit u te ontmoeten en samen een onvergetelijk fijn weekend te beleven.

Gelieve mij volgende gegevens per privébericht van het forum te verstrekken. U mag nadien een bevestigingsmail verwachten met verdere details en de betalingsinstructies. Hou er wel rekening mee dat enkel uw betaling uw deelname verzekert.

De uiterste datum van betaling is maandag 13 april 2009.

Gegevens :

Naam, Voornaam :
    Geboortedatum :
    Naam, Voornaam Passagier :
    Geboortedatum :
    Straat, Huisnummer :
    Postcode, Gemeente :
    Land :
    Emailadres :
    Telefoon :
    Gsm :

Gewenste kamer (alleen niet-rokers kamers):
    Éénpersoonskamer :
    Tweepersoonskamer dubbelbed :
    Tweepersoonskamer twin beds :

Type Porsche :
    Bouwjaar :

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 126)
    • Heeft er niemand een filmpje van onze machtige “sound-check” in de tunnel in Stuttgart?? 😀

Heb wel een stukje film van in Nederland met een groepje van zaterdagmorgen maar niet echt op autobahn neen, het was te slecht weer en op de goede stukken sliep de vriendin terwijl ik aan 180 – 200km/u van de omgeving aan het genieten was 😉

Geen filmpjes van al de razende porsches op de autobahn ❓

Ik heb daar geen problemen mee hoor Olav, ik doe dat ook 😛 wink: ).

Wij zijn via Luxemburg teruggereden, dat was sneller om van Sinsheim naar La Louvière te gaan. 530km op 4,5u met 2 pauzes van 15-20min. Daar was het tenminste mooi (bergjes en kronkelende autobahn) met vele ongelimiteerde autobahn kilometers (toch 3x zoveel als Maastricht – Stuttgart leek mij). En daar bovenop maar 20min regen in totaal en voor de rest zelfs meestal het zonnetje. Is er nog iemand die via die weg is teruggekomen? Ik ben niemand meer tegengekomen…

Voor de vriendin in Luxemburg wel moeten stoppen voor rookwaren natuurlijk, en ikzelf heb voor de ouders zelfs een pot choco nutella van 5kg gekocht 8)

De film… wel deze is al geïmporteerd op de powermac (70GB) maar het editten ervan heb ik jammer genoeg nog geen tijd gehad, hoop deze zo snel mogelijk te kunnen aanpassen, ik heb bijna 2u film…

Het was een ervaring om zeker eens te herhalen, op een weekend meer dan 1200km rijden had ik nog nooit gedaan, maar de 993 cabrio is zo comfortabel dat ons dat niet stoort en je merkt het pas als de tank leeg is en gaat bijvullen dat je al enkele uren onderweg bent. Wagen rijdt als nieuw op zo’n afstanden 🙂

[quote=”barbaranina”:qdo93k22]
              PS. Er zijn nog enkele “speciale” fotos van SideWindeR… Sorry Olav maar mijn lens werd door iets aangetrokken 😛

[/quote]

Loooool 😛

Wat zegt Setakira daarvan? 😉

Het resultaat van al deze poses zijn gelukkig wel mooie foto’s 😉

Mooi detail van de Panamericana

Ook vanuit Wallonië wil ik graag Katja en Alain bedanken voor dit perfecte weekend, jullie hebben de 2 dagen extra rust en ontspanning in Duitsland zeker en vast verdient, hopelijk zien we elkaar snel nog eens terug. Zelfs ik als vrouw heb enorm van dit weekend genoten en niet alleen van het hotel, ik ben ook meer voor Porsche dan bijvoorbeeld Ferrari desondanks ik Italiaanse roots heb, maar zeg dat niet tegen mijn nonkel hé 😉 . Tevens wil ik ook iedereen bedanken om mij zo goed te ontvangen in de groep desondanks het taalverschil.
                  Ook ik heb mij goed uitgeleefd en meer dan 400 fotos genomen.
                  Jullie kunnen deze allemaal bewonderen en eventueel downloaden in full size (2,5MB gemiddeld per foto) op onze Mobileme gallery webspace. Voor diegene die graag het ganse pakket wenst kunnen mij of Setakira een PM sturen.

PS. Er zijn nog enkele “speciale” fotos van SideWindeR… Sorry Olav maar mijn lens werd door iets aangetrokken 😛

PPS. Setakira heeft deze tekst voor mij verbeterd 8)

Beste Porscheliefhebbers,

Eerst & vooral willen men broer (jeroen) & ik Katja & Alain vanharte bedanken voor de sublieme rit & idemdito organisatie!
                    Zoals hier boven geschreven was alles perfect geregeld en overal waar we kwamen werden we schitterend ontvangen met de Porsche’s vlak voor de deur

Ik kan alleen maar bevestigen watgeen hier al is neergeschreven! Het was echt AF. dus nogmaals Alain & Katja R.E.S.P.E.C.T.

Het enige wat een beetje jammer was, was het weer met momenten (hevige regenbuien) en het feit dat ze blijkbaar in heel duitsland werken aan het uitvoeren waren maar dat kon de pret niet verpesten uiteraard! we hebben dan ook alleen maar vrolijke gezichten gezien heel het weekend door

verder weer leuke forummers leren kennen & anderen beter leren kennen! Het was een leuke mix van BE & NL.

Het was ons een waar genoegen!

Tot de volgende dames & heren.

(foto’s volgen)

grtjs thomas & jeroen

Edit: al een klein filmpje http://tinypic.com/player.php?v=34t66oy&s=5
                    Edit: ik krijg de foto’s niet online enkel via netlog (maar dat lijkt me niet ideaal) dus als er verzoeken zijn ik heb redelijk veel foto’s dan PB je maar ff & kijk ik of ik een foto van je P heb.

Beste Katja en Alain,

Alle superlatieven zijn hier ondertussen gepasseerd. Inderdaad een ongelofelijk weekend gehad en ja ook ik hoop dat dit een jaarlijkse traditie mag worden.
                      En tof om andere Forumleden in levende lijve te kunnen ontmoeten.

hopelijk hebben julie even hard genoten en tot rust gekomen in het Zwarte Woud.

Tot gauw,

Eric en Kristof

mannen met politiesnor hadden een snelle BMW, met de nodige kerstverlichting, bij, die vlotjes boven de 180 liep 😥
                        tja, hoe zeggen ze dat weer” als je je verbrandt moet je op de blaren zitten….”

grtz

Rik

[quote=”Rik3600″:1gi4un3n]
                          Het feit dat de duitse “polizei” mijn tacho wenste te ijken kon onze pret echt niet bederven.
                          [/quote]

Oei, geflitst? ❓

Ik ben ondertussen eens aan een manier aan’t denken om de honderden fotos te kunnen delen met iedereen…
                          Moet er eerst nog eens in kuisen en ze kleiner maken enzo voor ik ze upload… Nog wat geduld dus 😛

Ben ook benieuwd naar de film van Setakira 😉

Katja en Rufie,
                            Hartelijk dank jullie organisatie van dit SUPERWEEKEND. Ik hoop dat jullie er een traditie van maken! 😉
                            De Turbo verbruikte gemiddeld 12 liter en dit met een (gezapig )sportief tempo.
                            Het feit dat de duitse “polizei” mijn tacho wenste te ijken kon onze pret echt niet bederven.

Nogmaals bedankt en tot de volgende…

Rik (996 Turbo)

Wat heb ik genoten van dit weekend!!! 😀 D D

Alain en co, SUPER georganiseerd weeral!!! 😀
                              BEDANKT!!!!!

Fotos volgen later want ik ben veel te moe 😉

Ohja, mijn gemiddeld verbruik met soms eens stevig doorrijden en (o.a. door het slechte weer) ook veel rustige stukken: 10l/100km 😉

merice mateke

perfect georganiseerd

thx again
                                david 😀

Net terug thuis van een superweekendje

Bedankt voor de perfecte organisatie Alain& Katja, het was weer dik in orde!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 126)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.