Bij het starten even een getik…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Bij het starten even een getik…

• Maker
    Discussie
  • Ben benieuwd of er nog mensen zijn met een 2.5 die ook heel even bij het starten een tikkend geluid waarnemen in de motor. Volgens ik hoor zouden het wel de hydraulische stoters kunnen zijn die even olie tekort hebben. Het getik is ook meteen weer weg van zodra de motor draait en verder niets.

Het geluid zou er volgens de vorige eigenaar altijd zijn geweest en heeft verder ook nooit problemen gehad. De Boxster loopt op MOBIL 1 FULLY SYNTHETIC NEW LINE, 0-40W en is dus wel zeer dunne olie maar wel van kwaliteit.

Ervaringen met hetzelfde geluid en hoe het verder kan/moet lees ik hier graag.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • bij mijn vorige 2.5 had ik het ook. Net bij het starten enkele seconden. Zodra ik in achteruit stond voor te vertrekken was het weer weg. Zou normaal zijn bij de 2.5, bij de 2.7 nog niet gehoord.

Lijkt me normaal (??). Heb dat ook met mijn 2.5 met 40.000 km 🙁 Moet wel zeggen enkel en alleen wanneer de auto een week niet gerden heeft. Zodra hij gereden heeft en je start hem tijdens de dag nog eens, heb i kdat niet! Rij ook met Mobil olie!

Da is precies nen Boxster me Hydraulische klepstoters die ff tikken 🙂
          :first:

Heb het snel even anders opgelost, en is nu wel te beluisteren.

“Raad Het Geluid” 😮

Het is enkel te horen meteen na de start en verdwijnt ook een aantal seconden nadien.

Startgeluid Motor

Mp3’s worden niet ondersteund, best is een filmpje te maken en dat op YouTube oid. te zetten.

Heb even het geluidje opgenomen met de iphone zodat de kenners hier even kunnen luisteren naar mijn geluid…

“Raad Het Geluid” 😛

Het is enkel te horen meteen na de start en verdwijnt ook een aantal seconden nadien.

[attachment]Startgeluid_Motor.mp3[/attachment]

Hoe krijg ik hier mijn geluidsbestandje aan boord ?

Is dit soort werkjes ook zelf uit te voeren? Ben zelf een techneut maar moet ook toegeven dat Porsche mij niet bekend is maar ik er zelf wel wil aan gaan sleutelen indien mogelijk.

De motor eens goed warm laten worden en flink toeren laten maken dat de olie eens goed kan spoelen.
                    De kleine gaatjes in de klepstoters zijn aan het dichtslibben namelijk.

Als het daarna nog niet over is de olie verversen.
                    Als het dan nog niet over is klepstoters demonteren en goed schoonmaken in een dieselbadje oid.
                    Of vervangen als je niet van vieze vingers houdt…

Hydrolische klepstoters ook mijn eerste gedacht.
                      Als dat dan weer weg gaat geen probleem hebben ze mij altijd gezegd….
                      (had dat op mijn Mazda)

Op de Porsche was er ook zo een tikkend geluid, dat ging niet weg, maar je hoorde het alleen bij stationair draaien. Was blijkbaar 1 injector die tikte, voor de rest deed ie zijn werk wel. Kon blijkbaar ook geen kwaad, maar Heb toch naar laten kijken…

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.