bij koude motor—)probleem met achteruit

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 bij koude motor—)probleem met achteruit

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een probleem met de automatische versnellingsbak van mijn 928…wanneer deze enkele uren heeft stilgestaan (of de nacht heeft doorgebracht in de garage), en ik hem in achteruit zet, duurt het soms tot 20 seconden voor hij neemt…en dan lijkt het alsof hij slipt…zodra ik een eindje gereden heb, is dit voorbij…vooruit is er geen probleem, dit werkt steeds goed in alle versnellingen (d,1 & 2)
    hij doet dit niet elke keer, maar toch 6 op de 10 keer nadat hij heeft stilgestaan…
    iemand enig idee of ik aan grote kosten toe ben, of is er misschien te weinig olie in de versnellingsbak…iedere hulp is welkom

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • [quote=”S2″:4hubk01c]Ze rijdt zelfs zo goed dat hij haar niet meer herkent, en toch maar een andere wil 😀 [/quote]

Tja,…Verandering van spijs doet eten hé 🙄 ….zie het als een service die ik geef aan de nieuwe eigenaar van mijn 928… 😆

S2

[quote=”jesax”:18rj5mxw]probleem is uiteindelijk opgelost dankzij Luc…het betrof slijmvorming in de automatische versnellingsbak door olie die er al veeeeeel te lang inzat…
        De olie is afgelaten geweest…de versnellingsbak gereinigd binnenin…nieuwe filter, dichting en olie…en ze rijdt weer als nieuw… 😀 [/quote]

Ze rijdt zelfs zo goed dat hij haar niet meer herkent, en toch maar een andere wil 😀

😆

[quote=”jesax”:20orm942]probleem is uiteindelijk opgelost dankzij Luc…het betrof slijmvorming in de automatische versnellingsbak door olie die er al veeeeeel te lang inzat…
            De olie is afgelaten geweest…de versnellingsbak gereinigd binnenin…nieuwe filter, dichting en olie…en ze rijdt weer als nieuw… 😀 [/quote]
            Zo kennen we hem hé 😉

En weer een tevreden klant en forummer erbij 😉

probleem is uiteindelijk opgelost dankzij Luc…het betrof slijmvorming in de automatische versnellingsbak door olie die er al veeeeeel te lang inzat…
                De olie is afgelaten geweest…de versnellingsbak gereinigd binnenin…nieuwe filter, dichting en olie…en ze rijdt weer als nieuw… 😀

ik ben nu eigenlijk ook benieuwd… ? 😕

kan iemand dan info geven over de oplossing van dit eigenaardig probleem ?
                    (ik blijf ook graag op de hoogte )
                    Ik zou starten met het niveau vd olie op te drijven .
                    thanks,
                    leo

ja hoor, eerst bericht geplaatst, daarna gebeld… 😳

Had ik niet met u gebeld ? ja toch 😕

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.