Bij warm weer en warme motor start niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Bij warm weer en warme motor start niet meer

  • Maker
    Discussie
  • Beste P vrienden,

    Deze week dik uur gaan rijden, ik geef toe wel met het warme weer. Even gestopt om ergens iets af te geven. Slechts 5min. Ik wil terug vertrekken, de wagen doet niets meer!! ruzie :bounce:
    Je hoort enkel een klikje van de relais van de starter denk ik, en voor de rest niks. Helemaal niks. Alles en nog wat gecontroleerd en zou niet kunnen denken waaraan dit ligt.
    Na een dik kwartier nogmaals geprobeerd en start van de eerste keer!!?? 🙄
    Dag nadien uit de garage, start van de eerste keer!

    Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Kan het door de warmte zijn geweest?

    Thanks

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Jan

      Wim,
      Een 8-tal jaar geleden had ik hetzelfde probleem gehad bij mijn SC. Bij heel warm weer niet meer willen starten na een rit. Wachten tot de motor voldoende afgekoeld is en daarna geen enkel probleem meer.
      Bij mij lag het aan de contactpunten van het starter relais.
      Deze contacten zijn na het veelvuldig starten ingebrand en geven dan een slecht of zelfs geen contact meer door.
      Ik heb toen deze contacten proper gemaakt en terug vlak gevijld. Tot nu toe geen enkel probleem meer gehad.

      Wim

        En dan kan je nog iets checken.
        Ik heb het bij mijn rode 3.2 gehad op lange ritten, en daar ging door de warmte de as van de starter en niet meer uit.
        Na ook een 10 min wachten starten geen probleem.

        Succes met de zoektocht. 😉

          Thanks no sub! ik zal het volgende week allemaal ff checken

            Kan aan de kabel liggen die naar de alternator loopt… Ik heb dit ook ooit es voorgehad, kabel laten vervangen en hij startte terug als een raket 😉 Ik dacht ook dat het aan de starter of massakabel lag, maar in garage wisten ze onmiddellijk dat die kabel wellicht aan vervanging toe was, en gelijk hadden ze ! Succes

              Ik heb destijds hetzelfde voorgehad met mijn BMW K1300 GT. Daar kwam het doordat sommige platen van de batterij vervormden door de hitte en tegen elkaar kwamen. Hierdoor leverden sommige cellen geen stroom meer en was de totale output van de batterij niet meer voldoende om de startmotor aan de gang te krijgen. Na wat afkoelen kwam dat weer vanzelf in orde. Ik heb geen idee of zoiets ook kan bij een autobatterij :think:

                De Bosch starters hebben daar blijkbaar wel meer last van dus goed mogelijk .
                Het probleem zou eerder het relais zijn die niet schakelt door de hitte .
                Er is een soort van hot start relais kit voor te krijgen maar meestal het er op neer dat de starter (startrelais) stil aan revisie of vervanging toe is .
                Als alternatief voor de Bosch word er soms voor een High Torque Starter gekozen die zouden lichter en krachtiger een beter tegen de hitte bestand zijn .
                Uiteraard is het altijd raadzaam om eerst na te gaan of die ten tijde van falen überhaupt wel stroom krijgt aan de starter .
                Verder alle stekkers en massa eens goed schoon te maken helpt soms ook al een eind

                  Nee draait niet, enkel een klein klikje (precies een relais die opspringt) voor de rest doet hij helemaal niks!
                  Maar een half uurtje nadien of de dag nadien geen problemen meer!
                  Ook nog maar één keer dit probleem gehad, maar wil vooral voorkomen dat ik dit nogmaals heb niet zo kort bij huis 😐

                    Draait de startmotor? Zo niet dan zit daar mogelijks het probleem.

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.