Bijhouden 944 – S – 1987 – 198 000 km – 2012

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Bijhouden 944 – S – 1987 – 198 000 km – 2012

  • Maker
    Discussie
  • Als tegengewicht voor het GT3 geweld alhier. Deze winter hebben wij onze vrije tijd aangenaam besteed aan het bijhouden van de 944 – S – 1987.

    – Reinigen inlaatcollector, vrijloopregeling, gasklep, nieuwe pakkingen & leidingen.
    – Totale revisie reminstallatie: klauwen, zuigers, dichtringen, stofkappen, leidingen, schijven, voeringen, remolie.
    – Onderhoud steekassen, controle ophanging & motorsteunen.
    – Nieuwe SACHS koppeling: plaat, drukgroep, lager.
    – Nieuwe startmotor BOSCH.
    – Complete renovatie van de schakelweg: nieuwe schakelmechanisme op bak, nieuwe pook en schakelweg onderdelen.
    – Nieuwe tussenpot uitlaat, benzine filter.
    – Alle dichtingen van kleppendeksel nieuw, nazicht ketting (tussen nokkenassen) en geleiders.
    – Nieuwe kappen en dichtingen op injectoren.

    Nu gromt en bolt het karretje weer als een treintje.

    Einde briefing.

    :music: :driver: :music:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
    • +1 Cabrio Wim ,de hollanders kunnen dit toch goed zeggen he . :drink:

      Wim

        [quote=”kleinekastenteufel” post=98976]Had het nog voorspeld en aan mijn copain gezegd dat dit hier niemand een moer zou interesseren.

        Salon Porschisten allemaal !!!

        😀 🙄 :D[/quote]

        Wil je hier commentaar op hebben van mij, of wat wil je hier met bereiken.
        Noteer is na een post het aantal bezoeken, en kijk naar een paar dagen nog eens voor je commentaar geeft. 💡

        Als we nu ook niet gekeken hadden, had je dit commentaar van iedereen ook niet gehad, en er zullen er weer bij zijn die het gelezen hebben maar niks daarop geantwoorde hebben.

        Maar goed, fantastisch, mooi werk en ga zo door, ook met posten, want er zijn mensen die wel kijken maar niet antwoorden.

        Ik hoop dat je zo genoeg veren in je kont hebt gekregen. 😉

        En :drink: ereen, voor je er straks weer met gaat rijden, want dan kunnen we dit niet doen natuurlijk. 😉

          😳
          Toch wel hoor, alleszins mij toch.
          Maar ik heb ook al geleerd dat pics van glimmende carrosserieën meer “hits” krijgen dan techniek.
          Way to go, en toch maar pics posten! Alles is interessant!

            +1 idem hier

            Niet te rap oordelen dus 😥

              Het is al wel 192x bekeken, dus das niet zo slecht ;). En ik beken, ik ben een salon-porschist 😳 . Heb spijtig genoeg niet de technische achtergrond om commentaar te leveren op het geleverde werk. Maar wel met veel interesse gelezen hoor. Dus blijven posten, zo worden we allemaal weer een beetje slimmer ;)!

                ❓ :wtf:

                  Had het nog voorspeld en aan mijn copain gezegd dat dit hier niemand een moer zou interesseren.

                  Salon Porschisten allemaal !!!

                  😀 🙄 😀

                    Kleppendeksel:
                    Aangezien ons wagentje geen enkel olielek vertoond, werkte het zweten aan het kleppendeksel (na het monteren van de nieuwe distributieriem en de ketting met sleepplaatjes) ons grondig op de zenuwen.

                    Als gevolg werden alle (ook de kleintjes in het midden) dichtingen vervangen. Alles mooi insmeren met vaseline en terug zonder olieverlies rondrijden. Terwijl het deksel er toch af was werd de ketting en vooral het sleepmechanisme grondig geïnspecteerd. (Op de foto’s zit de inlaat ondertussen ook terug gemonteerd)



                    Uitlaat:
                    De middendemper van het uitlaatsysteem was aan vervanging toe en werd door een splinternieuw origineel exemplaar vervangen (geen foto’s).

                    Benzinepomp en filter:
                    De benzinefilter werd vervangen en de pomp mooi vastgemaakt. Het deksel onder de tank, waar de pomp zich achter bevindt, werd voorzien van een gepoederlakte metalen band en nieuwe dichting

                    Stabi achter:
                    Aangezien de S in 87 geen stabi achter kreeg (toch niet standaard) en dit in 88 standaard werd, hebben wij achter ééntje gemonteerd. Op zoek naar nog beter weggedrag. Aangezien de S2 standaard de optionele dikkere stabi heeft van de S van 88, werd deze gemonteerd.

                    Voor volgende winter staan, nieuwe schokdempers en een nieuwe benzinepomp op de verlanglijst.

                      Versnellingsbak:
                      Terwijl deze vanonder de wagen was werd ook deze onder handen genomen.
                      Alle keerringen werden vervangen. Deze werd opgekuist en gespoten. Een nieuw schakelmechanisme. Verse olie maakt het geheel terug af.




                      Nieuwe sachs koppeling werd gemonteerd en de keerring achter het vliegwiel werd vervangen.
                      Bij het demonteren van het koppelingshuis (vooraan de wagen, versnellingsbak achteraan) brak de bevestiging van de startmotor af, als gevolg werd een nieuwe bosch startmotor gemonteerd.
                      Ook de schakelstang en het metalen gedeelte van de schakelpook werden vervangen. Supperstrak schakelen!

                        Steekassen:
                        Bij het demonteren van de versnellingsbak (zie later), werden ook de steekassen onder handen genomen. De kopjes werden gedemonteerd, gezuiverd en op slijtage (wat er niet was) geïnspecteerd. De as zelf werd gepoederlakt, om het geheel terug samen te steken met nieuw zwart vet.




                          Hierbij een fotoverslag van onze werken:

                          De wagen: 944S 2.5 16V 1987

                          Inlaatcollector:
                          Aangezien ons wagentje wat last had bij stationair toerental, werden alle slangen vervangen. Daarnaast werd de toerental-regelaar grondig geïnspecteerd en gekuist. Terwijl de inlaat er dan toch af was werd deze vanbinnen gezuiverd en werden ook de dichtingen en kapjes van de injectoren vervangen. Ook de gasklep moest terug proper worden.




                          Remmen:
                          Aangezien de achterste remmen vastgelopen waren, met schuine slijtage van de remblokken als gevolg, moesten ook deze aangepakt worden. Eerst dachten wij aan een ombouw naar turbo klauwen (4pots). Aangezien dit het vervangen van de fuséés vooraan met zich meebrengt en wij volharden in het oem gehalte van onze wagentjes, hebben we gekozen om de originele klauwen te reviseren. Nieuwe dichtingen in combinatie met bichroom leveren een mooi resultaat. Nieuwe remblokken en afgedraaide schijven.




                            :applaus: , ja de mens moet iets doen he in de winter om warm te krijgen . 😉
                            Plaats eens een foto als je wil aub .

                            XXX

                              Leuk winterprojectje, fotokes?? :relaxman:

                                Wij volharden !!!

                                Dit weekend nog stabilisator van S2 gemonteerd. Geeft nog wat verbetering om de ca. 200 Pk’tjes door de bochten te krijgen.

                                :music: :driver: :music:

                                  :applaus:
                                  Ik dacht al dat Porsche alleen nog GT3’s maakte! 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.