bijkomende kosten porsche 993

Home Forum Porsche Talk bijkomende kosten porsche 993

• Maker
    Discussie

• jan

Ik denk eraan een 993 van 1993 te kopen (een van de eerste dus, 3600cc, 272 pk)
      Weet iemand wat dat kost aan BIV en jaarlijkse rijtaksen ?
      Ik heb op de site van de federale overheid zitten prutsen maar
      geraak er niet uit met die euronorm en CO2 uistoot ed.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)
      • iemand enig idee hoe het nu zit. ik sta op het punt een vroege 993 (272pk 347.5 g/km ) te kopen, en volgens de site van de overheid staat er mij 4085€ BIV te betalen. HELP!!!!!!

Wim

Dus verkassen zou ik zeggen. 😉

[quote=”porschefabian” post=163692]de verkeers belasting voor een 993 is dus duurder als de wegenbelasting voor een 993 bij ons in NL. :happy:

[/quote]

Dat hangt er dan weer vanaf waar je woont in dat kikkerlandje van ons… In Walonië of het Brussels gewest betaal je (hou je vast) slechts 65,00euro VB.

[quote=”Egothan” post=163655]wat een rare berekeningen.

dus een 993van 1995 inschrijven zou duurder zijn dan een 996 van 2004?

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 690,33 EUR
              De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.723 EUR[/quote]

Hier speelt wellicht de CO2 uitstoot (295) en euronorm (1) een bepalende factor. Vrolijk word ik er niet van, maar ja ‘t is niet anders.
              Als bijlage vind je de wijze van berekenen.

foto3.jpg

Mvg,
              KuRRt

[quote=”Geerd” post=146876]
                Vandaag antwoord gekregen. Wordt niet aanvaard.
                “Om in aanmerking te komen voor een opheffing, moet u mij het homologatieattest dat bij de eerste inschrijving van het voertuig wordt afgeleverd voorleggen.” (wagen is van 1990,staan deze gegevens dan al op dit document?)
                “Het gewone attest door de constructeur afgeleverd wordt niet meer aanvaard.” (dus bij verlies en je vraagt officiele documenten met deze gegevens bij de constructeur gelden ook niet precies)

Er wordt dan de hier eerder beschreven correctie toegepast. Maar: “Als de BP stelt dan de CO2uitstoot uit het vangnet niet correct is, worden enkel attesten aanvaard waarop de gegevens staan zoals gemeten tijdens de homologatie van het voertuig (volgens europese regelgeven) opmerking een schriftelijke verklaring van de constructeur of invoerder wordt niet aanvaard”

Als ik het goed begrijp zal enkel een officiele meting eventueel hulp bieden…[/quote]

Ik heb hier omtrent eens gebeld met de persoon die bezig is met mijn dossier. De situatie nogmaals uitgelegd. Ze leek het probleem te begrijpen, maar kon niet veel meer doen dan de regels die nu worden toegepast nogmaals uit te leggen. Vermits zij uitvoerende macht is, kan zij hier niet van afwijken. Wel kon ze nog eens te horen gaan bij een andere dienst of daar de CO2 en euronorm gekend waren, maar dat was het enige…
                Daarnaast zag ze in dat het niet klopte en er precies een fout in de regels was. Het enige wat ik nog kon doen, zei ze, was gerechtelijke stappen ondernemen om dit aan te kaarten…
                Dus niemand, geen één ambtenaar kan mag (!) logisch nadenken en feiten/gegevens interpreteren om zo uitzonderingen op de regels op te merken??

Heb al flink mijn BIV en VB betaald, want dat vind ik logisch. Ik zou alleen graag het juiste bedrag betaald hebben 🙂

ps: de dame in kwestie was zeer vriendelijk en behulpzaam, maar kon jammer genoeg niet meer doen.

de verkeers belasting voor een 993 is dus duurder als de wegenbelasting voor een 993 bij ons in NL. :happy:

Die biv zit vergeleken bij ons in de absurde BPM, die kunstmatig in de autoprijs blijft zitten..

Fabian, bij ons is verkeersbelasting een jaarlijkse taks maar de biv is eenmalig bij inschrijven dus bij elke verandering van eigenaar moet die 1 keer de biv betalen

wat een rare berekeningen.

dus een 993van 1995 inschrijven zou duurder zijn dan een 996 van 2004?

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 690,33 EUR
                      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.723 EUR

[quote=”KuRRt” post=163610][quote=”KuRRt” post=155445]Hier ook maar even posten… Na aardig wat rondsurfen zou dit voor mijn 993 van 1995 wel eens aardig in de buurt kunnen komen, BIV 1773euro. Rekening houdend met CO2 van 295gr + 9gr (indexering) euronorm 1 en een handig tooltje

Keep U all posted![/quote]

Gisteren de rekening in de bus voor mijn 993 van ’95, ingeschreven op 19/02/14.
                        Verkeersbelasting 1485,00euro (1350 + 10% opdeciem van de gemeente).
                        BIV 1494,26euro

Totaal 2979,26euro dus.

Groeten,
                        KuRRt[/quote]

Voor wat voor periode zijn deze bedragen??? of is dit eenmalig en kun je dan vele jaren rijden??

T gat in de begroting weer wat kleiner 😈

[quote=”KuRRt” post=155445]Hier ook maar even posten… Na aardig wat rondsurfen zou dit voor mijn 993 van 1995 wel eens aardig in de buurt kunnen komen, BIV 1773euro. Rekening houdend met CO2 van 295gr + 9gr (indexering) euronorm 1 en een handig tooltje

Keep U all posted![/quote]

Gisteren de rekening in de bus voor mijn 993 van ’95, ingeschreven op 19/02/14.
                            Verkeersbelasting 1485,00euro (1350 + 10% opdeciem van de gemeente).
                            BIV 1494,26euro

Totaal 2979,26euro dus.

Groeten,
                            KuRRt

Valium 10 en Stella Artois is mijn advies DST. Veel moed toegewenst.

DST, Good luck, en as ge wilt leen ik u mijn Colt 44 magnum vr diene ambetantenaar

Ik heb de mijne half december ingeschreven en ik betaalde net iets meer dan 1000,- vanaf januari zou dat 1600,- geweest zijn dus heb ik blijkbaar nog een beetje geluk gehad

Ik heb eind vorig jaar nog 2 *porsche -kes ingeschreven, de 993 en de 968cs waar ik maaaaaaaanden heb moeten wachten op een stempel uit BXL.

Eind januari vallen de afrekeningen in de bus.
                                    Beiden zogezegd berekend in januari 2014 dus met extra CO2 (2014) , extra opcentiemen e.d.. Let wel: in december ingeschreven en dus vanaf 01/12/2013 betalen he.
                                    Nu moet ik protest aantekenen wat behandeld wordt een ambetantenaar ambtenaar welke door nonkel Sos aan een jobke geholpen is en *porsche -kes associeert met dikke nekken.

Wish me luck.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.