Home › Forum › Porsche Talk › bijkomende kosten porsche 993
- Dit onderwerp bevat 66 reacties, 32 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door bart.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
2500e was niet met de correcte gegevens, zal dus inderdaad iets onder de 1000euro zitten voor de biv.
@beauflop:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/topMisschien is een odtimer Porsche wel meer
Iets voor u? Die kosten stukken minder dan recente
Wagens!Kan iemand me aub helpen biv en taks voor 2014 van een 996 4s 2003?. Wat dat ze zo blijven overdrijven ga ik men droom moeten opzij zetten.
Ze stijgen sneller met hun belastingen dan ik kan sparen. Had een oude mercedes 190 d gekocht 21 jaar oud voor naart werk te rijden normaal 61 euro inschrijving nu 240 ongeveer. 33% oude regeling en 67% nieuwe regeling echt dieven. Dus als iemand me zou kunnen helpen wat het me nu juist zou kosten want snap er niets meer van .Even recapituleren, als ik het goed begrijp zal de BIV eerder rond de 1000 euro liggen dan 2500.
Toch een verschil hee.De verkeersbelasting is federaal ,Biv is gewestelijke materie .
Daarom dat de hervorming van de verkeersbelasting (evt kilometerheffing en vignet voor alle gebruikers van ons (snel)wegnet ) zoveel voeten in de aarde heeft .Volgende site heb ik gebruikt voor de berekening, heeft al altijd geklopt tot de euro voor mijn voertuigen. Bij mijn eerste berekening had ik blijkbaar de verkeerde co2 waarde ingegeven. Als Cedric zegt dat de 993 298g co2 heeft was mijn tweede berekening correct.
AudiPorsche heeft de berekening gedaan op 297g co2, dit zou dan uitkomen op 952.78euro voor de biv.(waarschijnlijk ergens een rekenfoutje gemaakt)
MAW: alles staat of valt bij deze berekening met de juiste waarden die je moet invullen in deze tool.
Als er iemand 100procent zeker is van de co2 uitstoot van dit jaartal/versie dan kan je dit correct berekenen.[quote=”porsche4ever” post=146547]Op persoonlijke naam:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 2.354,42EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.485EUROp firma naam:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 3.483,76EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.485EUR[/quote][quote=”AudiPorsche” post=146738]Kijk hierbij de officiële cijfers voor je 993
BIV 2013: €955,82
BIV 2014: €1551,12 (=(((((297*1+9)/250)^6)*4500)+379)*0,1)
Een auto met een ongekende CO2 met +2000cc krijgt 297 gram opgeplakt en elk jaar komt daar 4,5 gram bij dus in 2014 zitten we op +9gr.Nog iemand die een simulatie wil voor 2014 ? i can do it
Jaarlijkse Vb: €1485[/quote]
Ik begrijp er steeds minder van , toch wel een verschil 2500 euro ipv 955 euro.
dit moet toch correct te berekenen zijn ?de CO² is niet onbekend, je kan deze opvragen bij D’ieteren.
Ah en ook enig idee waar ik moet zijn bij dieteren? (graag specifiek email of telnr /site)
Want een audi 80 met 2300cc krijgt ook 297gram maar die moet eerder rond de 240 zitten dat scheelt al 1000euro…de CO² is niet onbekend, je kan deze opvragen bij D’ieteren.
maar ik vermoed dat deze hoger is dan 297, dus stil zwijgen en forfetair betalen 😉Kijk hierbij de officiële cijfers voor je 993
BIV 2013: €955,82
BIV 2014: €1551,12 (=(((((297*1+9)/250)^6)*4500)+379)*0,1)
Een auto met een ongekende CO2 met +2000cc krijgt 297 gram opgeplakt en elk jaar komt daar 4,5 gram bij dus in 2014 zitten we op +9gr.Nog iemand die een simulatie wil voor 2014 ? i can do it
Jaarlijkse Vb: €1485
Wie zei ook weer “Alle Belgen zijn gelijk voor de wet”? :puke:
Maar de één is al wat gelijker dan de ander zeker, of zou onze Flipper ook zijn BIV zelf betalen? :what:OK dank voor de nuancering. Geluk dat ik in BXL woon (overigens geldt dit bedrag voor alle auto’s ouder dan 15 jaar ook.
[quote=”Mathijs Peters” post=146657]Ik ben zelf ook van plan een 993 te kopen en deze in Brussel in te schrijven. De FOD FinanciËn heeft mij zojuist bevestigd dat de Belasting op de Inverkeersstelling EUR 61,50 bedraagt voor auto’s van 15 jaar en ouder, ongeacht de fiscale PKs.[/quote]
Klopt hetgeen je zegt maar dit tarief is alleen voor het inschrijven van voertuigen tss. 12 en 15 jaar oud in Brussel of Wallonië.
En, je moet dan wel van die regio zijn anders gaat die vlieger niet op natuurlijk.Voor Vlaanderen gelden andere parameters:
Voor wagens ingeschreven in Vlaanderen wordt de belasting op inverkeerstelling berekend volgens een nieuwe berekeningsmethode die rekening houdt met diverse milieukenmerken van het voertuig, waaronder CO2-uitstoot, brandstoftype en euronorm.
Voor wagens die worden ingeschreven in Wallonië of Brussel wordt de belasting op inverkeerstelling bepaald op basis van het fiscaal vermogen, volgens een degressieve schaal afhankelijk van de leeftijd van het voertuig.
Ik noem dit Kafka in België 🙄
Ik ben zelf ook van plan een 993 te kopen en deze in Brussel in te schrijven. De FOD FinanciËn heeft mij zojuist bevestigd dat de Belasting op de Inverkeersstelling EUR 61,50 bedraagt voor auto’s van 15 jaar en ouder, ongeacht de fiscale PKs.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.