bijkomende kosten porsche 993

Home Forum Porsche Talk bijkomende kosten porsche 993

• Maker
    Discussie

• jan

Ik denk eraan een 993 van 1993 te kopen (een van de eerste dus, 3600cc, 272 pk)
      Weet iemand wat dat kost aan BIV en jaarlijkse rijtaksen ?
      Ik heb op de site van de federale overheid zitten prutsen maar
      geraak er niet uit met die euronorm en CO2 uistoot ed.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
    • luc

Dit is correct 1000+ 1500 ongeveer

is de officiele site, dus zou moeten correct zijn, enkel de co2 was blijkbaar verkeerd ingevuld, met de co2 die cedrick zegt zou dit op dit moeten komen:
          (laatste berekening was ook op firma, maar naar ik begrepen heb moest dit particulier zijn van de topicstarter)

Berekening
          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 971,49EUR
          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.485EUR

CO2 van een 993 is 298g

Vermoedelijk is er iets misgelopen in je berekening.
              De aanslagbiljetten zijn toch wel wat lager en zullen
              wel correct zijn.

Hieronder de berekening die ik uitvoerde. Ofwel heb ik een verkeerde co2 waarde gevonden en ingevuld.

Voor welk type voertuig wenst u een simulatie te doen?

personenwagen
                moto
                lichte vracht

Wenst u een simulatie te doen voor een natuurlijke persoon, rechtspersoon of een leasingmaatschappij?

natuurlijk persoon
                rechtspersoon
                leasingmaatschappij

Geef de gegevens van het voertuig in. Deze kan u terugvinden op het inschrijvingsbewijs. Indien u het chassisnummer kent van het voertuig, kunnen de gegevens automatisch opgehaald worden.
                chassisnummer
                (niet verplicht in te vullen)

inschrijvingsdatum 30/10/2013
                datum van eerste inverkeerstelling 01/01/1993
                type verkeersbelasting Alle
                type brandstof Benzine
                euronorm 3
                CO₂ (CO₂ uitstoot in g/km) 347
                fiscale PK 18
                Ik ken de fiscale PK van mijn voertuig niet.
                CC 3600
                Berekening
                De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 3.483,76EUR
                De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.485EUR
                Het door u gesimuleerde bedrag van de verkeersbelasting heeft steeds betrekking op het huidig aanslagjaar
                Bekijk ook de inhoudelijke toelichting over de berekeningsmethode die werd toegepast.
                Opgelet! Voor rechtspersonen met leasingactiviteiten geldt een andere regeling. Voor meer informatie kan u terecht op onze website.

Alle heffingen
                Verkeersbelasting
                Onroerende voorheffing
                Leegstandheffing
                Registratierecht
                Successierecht
                Schrijf je in op Zoomit
                Overige belastingen

Personenbelasting
                Milieuheffingen
                Energieheffingen

Neem contact met ons op

Bel gratis
                Ma tot vrij
                9u – 19u
                Een vraagje? Bel gratis 1700

FAQ | Privacybeleid | Contact | Links | S

[quote=”porsche” post=146550]Juist de verkeersbelasting van mijn Cayenne binnengekregen, 2255,88 euro.
                  Van mij mogen ze die afschaffen en beginnen aan de kilometer heffing waarvan sprake is.[/quote]

kilometer heffing? afhankelijk van de prijs natuurlijk, maar kan niet slehter zijn dan nu
                  maar enkel aan verkeersbelasting kost mijn 944S2 me afgelopen jaar, per kilometer ongeveer 3 euro
                  met verzekering pechverhelping etc erbij -> kom ik aan 5,5 euro
                  en das dan noch zonder benzine of kosten…

ik weet het ik heb VEEL te weinig kilometers gedaan 🙂

Iemand een idee hoe ze dat gaan controleren? hoeveel km je doet?

Ik heb een beetje het gevoel, op de keuring (maar wat dan met oldtimers?)
                  en als dat 1 keer per jaar is, dan denk ik dat er wel weer mensen zijn die hun km-teller gaan proberen terug draaien ieder jaar. 🙁

@ Cab 88, doe ik zeker!
                    Zelf eigenlijk nog niet veel van genoten, 1 week bij OlivierV voor polierbeurt en nu 1 week bij RS Motors om volledig na te kijken…

Eens ik hem terug heb en het is droog weer, kom ik hem zeker eens tonen!

Wat is het bij u geworden?

[quote=”Oli-Carrera” post=146566]Ik heb 2 weken terug ook een 993 gekocht, is wel nog niet ingeschreven!

Ik heb de berekening gemaakt op https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

is de officiële website van de overheid.

Ik heb de berekening gemaakt op het chassisnummer, dan zegt de site dat hij zelf de CO2 uitstoot neemt volgens bepaalde tabellen die de overheid in bezit heeft.

BIV 938 €, rijtaks was +/- 1 480 € dacht ik.

Ik moet de wagen wel nog inschrijven, kan dus bovenstaande bedragen niet met zekerheid bevestigen!
                      Maar de berekening heb ik wel op papier én een goede rechtsbijstand voor moest het anders uitdraaien :)[/quote]

Zeg buurman, eens komen tonen hé die nieuwe bolide !!
                      Ik heb er ook nog een oudje bij .. 🙂

RIJTAKS 993 ZOJUIST BETAALD 1485 eurokes.

Volgens mijn aanslagbiljet
                          993 1994

biv 1060
                          Verkeersbelasting 1334
                          totaal 2400

[quote=”TRIUMPH1″ post=146553]Vorige maand een 964 ingeschreven van 1989 BIV was 1100 euro taks 1435 euro voor een 993 mag je het dubbel rekenen rijtaks blijft idem;Maar vanaf 1JAN zou de BIV nog hoger komen te staan,daar dit maar een overgansregel is.[/quote]

OUCH! 😯 Voor €2535 had ik nog wel een jaartje gewacht tot ie oldtimer was… 😉

Oil-Carrera heeft het juist.

4 maand geleden mijn 993 ingeschreven op mijn persoonlijke naam en heb juist geen 2500€ betaald.

Costa

Ik heb 2 weken terug ook een 993 gekocht, is wel nog niet ingeschreven!

Ik heb de berekening gemaakt op https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

is de officiële website van de overheid.

Ik heb de berekening gemaakt op het chassisnummer, dan zegt de site dat hij zelf de CO2 uitstoot neemt volgens bepaalde tabellen die de overheid in bezit heeft.

BIV 938 €, rijtaks was +/- 1 480 € dacht ik.

Ik moet de wagen wel nog inschrijven, kan dus bovenstaande bedragen niet met zekerheid bevestigen!
                                Maar de berekening heb ik wel op papier én een goede rechtsbijstand voor moest het anders uitdraaien 🙂

S2

En dan te weten dat een auto van 15J+ enkele jaren geleden nog goed was voor een min. BIV van 62,5 Euro.

De BIV is flink veranderd op enkele jaren tijd. 🙁

Vorige maand een 964 ingeschreven van 1989 BIV was 1100 euro taks 1435 euro voor een 993 mag je het dubbel rekenen rijtaks blijft idem;Maar vanaf 1JAN zou de BIV nog hoger komen te staan,daar dit maar een overgansregel is.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.