binnenverlichting cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 binnenverlichting cabrio

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Nu de 993 cabrio al meerdere dagen met veel plezier in bezit, maar toch al een eerste vraagje.
    Hoe werkt de binnenverlichting?
    Ik vind nergens een knopje of schakelaar om het licht aan te doen.
    Ook wanneer ik de deur open gaat er niets branden.
    Waarschijnlijk is het enkel maar het lampje, maar ik zie nergens hoe ik het kan vervangen.
    Wie weet het

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • dat is nu de kracht van dit forum zie:
      TS heeft een probleem,
      krijgt her en der tips en halve remedies
      en post nadien ook de oplossing, inclusief heldere uitleg + fotos,

2013-06-2711.05.59.jpg

2013-06-2711.06.15.jpg

2013-06-2711.06.34.jpg
        Voila, lampje vervangen en werkt nu perfect.

Voor wat het waard is:
        lampje aan passagierskant naar beneden trekken (aan deze kant is het een veer)aan bestuurderskant kan het niet zakken door nokjes
        dan komt het hele blokje eruit. Aan de bestuurderskant zit een fiche met vijf pinnetjes, die trek je voorzichtig los (er zitten twee vergrendelnokjes)
        Het lampje zit in het midden achteraan met een draaifitting vast.
        Lampje is van Osram 12 v halogeen wattage staat niet vermeld maar vermoedelijk 3 watt.

Door drukken op het lichtglas in het midden kan je :
        licht aan uit
        licht automatisch door deurcontakten
        infraroodalarm af (ivm huisdieren in de wagen)als je de auto met ab sluit.

1ik heb in mijn cabrio het standaard alarm, dus zonder sensoren. Is gewoon zachtjes trekken en alles komt mee…

Moet eerlijk toegeven dat ik vergeten ben hoe dat bij mijn 993 cabrio ging 😳 😳 😳

Nope…aan alle kanten geprobeerd maar kantelt niet. :think:
              In het instructieboekje staat het inderdaad over die sensoren en schijnt het een multifunctionstaste te zijn…door één of meerdere keren te drukken krijg je een andere lichtmodus.
              Echter ik kan drukken wat ik wil….er gebeurt niks 😡

die 2 zwarte/blauwe “pijlen” zijn de afdekplaatjes van de infraroodsensoren (alarm)
                volgens het instructieboekje moet je toch het transparante afdekplaatje in drie standen kunnen kantelen
                A permanent aan
                B permanent uit
                C aan/uit door deurkontakten

sorry ik had er over gelezen en niet gezien dat het een cabrio was .Dit weet ik niet ,maar je zal hier zeker geholpen worden .Succes 😳

Hoi snoer,

Het is een cabrio….naast het lichtje zitten twee zwarte pijlen.
                    Is het daar dat je op moet drukken? en uithalen dat plastiek zit volledig ingekapselt….of zou het bij mij niet origineel meer zijn?

Kijk anders ook eens naar de schakelaars in de deuren. Kan door water geoxideerd zijn. Indien deze geen goed contact maken met de carrosserie kan dit problemen geven.

Dit was toch het probleem bij mijn 993 cab. De 2 schakelaars vervangen en het werkte terug!

Je kan de verlichting manueel aandoen door het glas links of rechts in te drukken ,Om de lamp er uit te halen moet je het glas (plastiek kapje ) er uit liften (is niet gemakkelijk maar lukt wel )
                        succes

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.