Binnenverlichting werkt niet????

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Binnenverlichting werkt niet????

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Heeft er iemand een schema van de binnenverlichting van een 964.

De mijne werkt niet: Binnenverlichting niets geen stroom
    Motorverlichting ok
    Handschoenenkastje ok
    Koffer ok
    De deurcontakten werken en ik hoor het relais in de zekerinkast klikken.
    Is er ergens een verzamelpunt waar de bedraading van de binnenverlichting samen komt???

Nog iets raar als ik de zekering 7.5 a er uit haal meet ik aan de ene pen van de zekering kast waar de zekering in zatn12.67v en aan de andere pen 8.4v met de zekering er uit ,hoe kan dit? 😯

Groeten Peter

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Wim

Lopen inderdaad door de raamstijlen naar beneden, en komen daar in de komen in de koffer ruimte eruit.
      Zit dan een witte multi stekker op, en een gaat er een naar de deur sensor.

Weet er iemand waar die 2 bruine en die rode draad van boven van de binnenerlichting naar toe lopen. Zo te zien naar de linker raamstyle en dan?
        Waar komen deze samen onder het daschbord. Het is duidelijk dat deze geen stroom krijgen.

Mvg

😀 Dank je voor de tip

VIND 😀
            Meestal op de laatste plaats waar er werd gezocht.
            Succes nog met de zoektocht.
            Je kan bvb de andere zekeringen ook één voor één uittrekken en dan meten of de spanning op de foute draad blijft of niet.

Ik heb al vele uurtjes gezocht en gemeten.
              Maar wat zeggen ze al weer wie zoekt die…….

Wim

Peter, ik ben niet echt een elektriciteit man, maar had zo’n zelfde probleem met de cabrio.
                Bleek dat er een andere + stroomdraad verbinding maakte de retour draad achter de zekeringkast, dus op de kant waar normaal geen stroom staat.
                Dus even goed geïsoleerd en probleem was weg, en alles werkte weer naar behoren.

Daardoor werd er van het andere circuit stroom door gelaten op de retour, en dan krijg je dus een soort weerstand op het circuit.

Nu zit de zekering kast van een 964 iets anders in elkaar, maar denk dat je even alles goed moet gaan doormeten.
                Dus vooral op de draad waar normaal geen stroom mag zitten.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.