Home › Forum › Porsche Talk › BIV 2014 ?
- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
30 oktober 2013 om 00:18
Las in een ander topic tussen de lijnen door een auto nog in te schrijven in 2013!
Moeten we ons aan wijzigingen verwachten? -
MakerDiscussie
-
Laat ons het gezellig en vriendelijk houden zoals het steeds geweest is ,mensen die hier enkel op het forum komen om brandjes te stoken of achterhoedegevechten te voeren zijn hier niet op hun plaats en zoeken maar een ander forum .
Hier wordt geschreven over PORSCHE onder Porsche-vrienden in een gemoedelijke sfeer .
Een eigen mening kan en moet iedereen hebben ,discussies zijn leerrijk maar geen verwijten of vernederingen .Blijkbaar ligt dit onderwerp (taxen en belastingen) bij bepaalde mensen zeer gevoelig.
En voor we elkaar in de haren gaan vliegen of er anderen elkaar verwijten gaan maken gooien we dus hier een slot op.En hoop voor de toekomst dat zulke draadjes hier ook niet meer verschijnen.
Dit is een forum voor eens gezinden en dat is Porsche als hobby, en laat ons dit zo houden a.u.b[quote=”Vincent_991″]
En neen raychem dit is geen jaloezie. Ik zie niet in waarom ik op bijvoorbeeld terrum zou jaloers moeten zijn? Omdat hij een Amerikaan op O-platen heeft staan? Of een X5 die hij op lichte vracht heeft gezet omdat anders de BIV en taxen onbetaalbaar zijn? [/quote]
Mijnen X5 is toevallig wel genen lichte vracht hoor, ik betaal der vrolijk elk jaar de volle pot voor inklusief de BIV toen ik hem aankocht maar mijnen bus die enkel gebruikt wordt om te werken is een lichte vracht en tevens 100% fiscaal aftrekbaar, ik zou ne zot zijn om dat beroepsmatig niet te doen
Mijne X5 is mijn gezins wagen, mijne 964, ook de volle pot taks is mijn pretkonijn, heb dan nog ne fiat500 met vollen taks gewoon omdat ik hem leuk vond om rond de kerktoren te kunnen rijden en ja ik ben blij met mijnen oldtimer taks waar ik amper mee rij, ge moed dus niet mijn rekening maken over wat ik al dan wel of niet kan betalen, blijkbaar is uw ego groter dan uw verstand en jammergenoeg rijden ook die mensen met ne Porsche[quote=”JoeBar_S2″ post=147864]
“Don’t argue with an idiot,
he will drag you down to his level
and beat you with experience.”:engeltje:[/quote]
Die kende ik nog niet. Maar ga hem proberen te onthouden, want der zit verdorie een serieuze kern van waarheid in !
[quote=”RS” post=147861][quote=”porsche4ever” post=147860][quote=”bccars” post=147857]Amai, wat een vriendschappelijk sfeertje hier weer op het forum. ruzie[/quote]
heb precies ook dit gevoel, de laatste tijd kan er hier nogal een grimmig sfeertje hangen. Misschien door het slechte weer dat sommigen onder ons hun speeltjes niet van stal kunnen halen? :engeltje:[/quote]
Niks persoonlijks!!!!
WELKOM IN 2013!!!! :ass:[/quote]
tzal door de crisis zijn :happy:
?
ik had hier een post gezet ter verdediging van mensen die graag met een (of meer) oldtimers rijden en waarom er niets een achterpoort is en wel gerechtvaardigd is om een verlaagde tax te hebben.Ik heb mijn stukje proza gewist, het grootste deel is gezegd en kunnen mensen tussen de lijnen lezen,
nog even deze twee gevleugelde uitspraken die nu door mijn hoofd spoken.“wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil”
“Don’t argue with an idiot,
he will drag you down to his level
and beat you with experience.”:engeltje:
[quote=”porsche4ever” post=147860][quote=”bccars” post=147857]Amai, wat een vriendschappelijk sfeertje hier weer op het forum. ruzie[/quote]
heb precies ook dit gevoel, de laatste tijd kan er hier nogal een grimmig sfeertje hangen. Misschien door het slechte weer dat sommigen onder ons hun speeltjes niet van stal kunnen halen? :engeltje:[/quote]
Niks persoonlijks!!!!
WELKOM IN 2013!!!! :ass:
[quote=”bccars” post=147857]Amai, wat een vriendschappelijk sfeertje hier weer op het forum. ruzie[/quote]
heb precies ook dit gevoel, de laatste tijd kan er hier nogal een grimmig sfeertje hangen. Misschien door het slechte weer dat sommigen onder ons hun speeltjes niet van stal kunnen halen? :engeltje:
Amai, wat een vriendschappelijk sfeertje hier weer op het forum. ruzie
[quote=”porsche” post=147846][quote=”zipper” post=147823]en dan zullen maar zwijgen met al die luxemburgse platen die rond rondrijden,geen enkel zijn klein stadsmussen,allemaalzware moteurs.
Van diebelgen word ni geklapt,er moet nog altijd een verschil blijven tussen eenP als Hobby en die voor dagelijksgebruik :o([/quote]De Belgische wet is voor iedereen gelijk. Maar als die wet zelf zorgt voor achterpoortjes en je kan daarvan profiteren is daar toch niets mis mee.
Weet dat al die mensen die op LUX platen rijden ofwel in LUX wonen (lees ingeschreven zijn) of er een firma hebben. Zij hebben dus het voordeel om geen BIV te moeten betalen en een te verwaarlozen taks.Moest ik het kunnen, ik zou het ook doen.
Hier op super wagens 10.000 euro BIV en een paar duizend taks 😯
Wie heeft er in deze gelijk denk je :geek:[/quote]Je kan nog altijd heel wat BIV ontlopen door ofwel de auto te leasen, dan val je onder de Brusselse BIV wat nog steeds zoals hier vroeger.
Ook kan je de wagen inschrijven op een zaak die je zelf opricht in Brussel of Walonië, daar ook de oude regeling.
Hoelang dit nog kan weet ik niet.[quote=”Vincent_991″ post=147844]
Ik moet sommige mensen toch beginnen geloven als ze over het porscheforum bezig zijn. Helaas maar ik begin meer en meer bepaalde mensen het voordeel van de twijfel te geven en hun verhaal beginnen te geloven.[/quote]
OK, ik zal (ook hier maar weer eens) bijten.
Uw “bepaalde mensen” zullen de achterpoortjes maar al te goed kennen, is het dan niet op gebied van auto’s op Spaanse nummerplaten, ‘t zal dan wel zijn met parrallelimport of andere dingen die stinken, en moesten “bepaalde mensen” andere forummers hier niet rippen voor 420 Euro, dan zouden die forummers meer geld hebben om hun oldtimer aan de volle pot in te schrijven :up:[quote=”zipper” post=147823]en dan zullen maar zwijgen met al die luxemburgse platen die rond rondrijden,geen enkel zijn klein stadsmussen,allemaalzware moteurs.
Van diebelgen word ni geklapt,er moet nog altijd een verschil blijven tussen eenP als Hobby en die voor dagelijksgebruik :o([/quote]De Belgische wet is voor iedereen gelijk. Maar als die wet zelf zorgt voor achterpoortjes en je kan daarvan profiteren is daar toch niets mis mee.
Weet dat al die mensen die op LUX platen rijden ofwel in LUX wonen (lees ingeschreven zijn) of er een firma hebben. Zij hebben dus het voordeel om geen BIV te moeten betalen en een te verwaarlozen taks.Moest ik het kunnen, ik zou het ook doen.
Hier op super wagens 10.000 euro BIV en een paar duizend taks 😯
Wie heeft er in deze gelijk denk je :geek:Het is dus duidelijk : velen willen wel een blitse wagen maar willen niet zoals de gemiddelde Belg er taxen op betalen. Dit is iedereen hun goed recht maar dan zo kleinzerig beginnen doen. En akkoord niemand betaalt graag taxen en BIV. Ik ook niet. Maar ik betaal wel de volle pot BIV, belastingen, taxen, verzekeringen … en dit soms ook voor een speeltje dat amper enkele weekends per jaar buiten komt. We leven in België en hier betaal je nu eenmaal veel aan taxen. En zolang de achterpoort oldtimer en lichte vracht blijft bestaan mag iedereen dat gebruiken. Maar als ze het morgen moesten herzien en het zelfs volledig afschaffen > ik zou er geen traan om laten, integendeel.
En neen raychem dit is geen jaloezie. Ik zie niet in waarom ik op bijvoorbeeld terrum zou jaloers moeten zijn? Omdat hij een Amerikaan op O-platen heeft staan? Of een X5 die hij op lichte vracht heeft gezet omdat anders de BIV en taxen onbetaalbaar zijn?
Ik moet sommige mensen toch beginnen geloven als ze over het porscheforum bezig zijn. Helaas maar ik begin meer en meer bepaalde mensen het voordeel van de twijfel te geven en hun verhaal beginnen te geloven.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.