BIV 2014 ?

Home Forum Porsche Talk BIV 2014 ?

  • Dit onderwerp bevat 63 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie

  • Tresonie Jochen
    Deelnemer

      Las in een ander topic tussen de lijnen door een auto nog in te schrijven in 2013!
      Moeten we ons aan wijzigingen verwachten?

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 63)
      • [quote=”Vincent_991″ post=147755]Sorry en ik wil op niemand zijn tenen trappen maar ik vind dat oldtimer gedoe, lichte vracht regel en al die financiële voordelen iets voor wannabee’s die enkel met mooie wagens willen rijden maar er niet voor willen betalen. [/quote]

        :what:

        Waarschijnlijk komt ook op dit vlak het verstand soms wat later. :ass:

          +1

            en dan zullen maar zwijgen met al die luxemburgse platen die rond rondrijden,geen enkel zijn klein stadsmussen,allemaalzware moteurs.

            Van diebelgen word ni geklapt,er moet nog altijd een verschil blijven tussen eenP als Hobby en die voor dagelijksgebruik :o(

              Porsche 991… Als je verschillende duizenden eurokes kan leggen voor een 991, met waarschijnlijk verschillende extra leuke opties, dan kan die paar honderd euro voor BIV en rijtaks er nog wel bij zeker 🙄

              Je kan toch geen nieuwe dagelijks gebruikte Porsche vergelijken met een wagen van meer dan 25 jaar oud die enkel als hobbywagen gebruikt wordt ❗

              Trouwens, we hebben met zen allen gezien op de fotoshoot aan Kinepolis Antwerpen wie op de parking de cowboy aan het uithangen was en probeerde een driftje te doen met een 991 4S :bounce:

                Dit is een overduidelijk geval van “JALOEZIE” :relaxman: :relaxman: :relaxman:

                [quote=”Vincent_991″ post=147755][quote=”terrum” post=147734]gelukkig zijn de oldtimers nog gespaard, al zou dat hier in ons Belgenlandje wel eens kunnen veranderen, huidige regeling zorgt er voor dat verzamelaars hun oldtimers op de baan kunnen houden, als de huidige regeling komt te vervallen dan zou het voor mij niet haalbaar zijn om voor mijn 964 de volle miep te betalen en ook de volle miep voor mijn ’68 Camaro 5.7L

                Dan zou mijn jaarlijkse taks 1485,- plus 2700,-, zonder de BIV en dan heb ik nog de X5 een 800,- en de fiat 500 een 181,- en dan ben ik blij met mijne lichte vracht carravelle voor maar 127,-

                Tel al die bedragen maar eens samen, daar koop je al een leuk tweedehands auto voor :bounce

                Toch wel ééntje om over na te denken hé rodondo[/quote]
                Sorry en ik wil op niemand zijn tenen trappen maar ik vind dat oldtimer gedoe, lichte vracht regel en al die financiële voordelen iets voor wannabee’s die enkel met mooie wagens willen rijden maar er niet voor willen betalen. Van mij mogen ze onmiddellijk de oldtimer en lichte vracht regel afschaffen . Iedereen gelijk voor de wet!

                Waarom moet jij voor je camaro 5.7 peanuts aan taxen betalen en iemand met een recentere zware wagen de volle pot? En nogmaals dit is geen persoonlijke aanval maar ik krijg de kriebels van het soort mensen die met een zware wagen op lichte vracht rond rijden en dan de cowboy gaan uithangen.[/quote]

                  [quote=”Vincent_991″ post=147755]
                  Sorry en ik wil op niemand zijn tenen trappen maar ik vind dat oldtimer gedoe, lichte vracht regel en al die financiële voordelen iets voor wannabee’s die enkel met mooie wagens willen rijden maar er niet voor willen betalen. Van mij mogen ze onmiddellijk de oldtimer en lichte vracht regel afschaffen . Iedereen gelijk voor de wet!

                  Waarom moet jij voor je camaro 5.7 peanuts aan taxen betalen en iemand met een recentere zware wagen de volle pot? En nogmaals dit is geen persoonlijke aanval maar ik krijg de kriebels van het soort mensen die met een zware wagen op lichte vracht rond rijden en dan de cowboy gaan uithangen.[/quote]

                  Hey dude ..zit jij in de politiek ofzo ?
                  Anders kan je toch zo geen nonsens uitkramen !
                  Je wil op niemand’s tenen trappen maar veroordeeld hier een half forum tot wannabee’s en cowboy’s :applaus:

                  Wij betalen niet te weinig , “jij betaald te veel” dat is wat anders maar daar kunnen oldtimerliefhebbers niet aan doen snappie :think:

                    [quote=”Vincent_991″ post=147755]ik vind dat oldtimer gedoe, lichte vracht regel en al die financiële voordelen iets voor wannabee’s die enkel met mooie wagens willen rijden maar er niet voor willen betalen.[/quote]

                    Nogal redelijk kort door de bocht… 😉
                    Alsof jij “nee” zegt tegen een financieel voordeel… 🙄

                    Het is zoals terrum het verwoord, weg oldtimertaks = weg klassieke iconen uit het straatbeeld.

                      [quote=”Igordiver” post=147751]

                      “Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country.” :puke:

                      +1 🙄 :sleep:
                      Blijkbaar zitten hier nog redelijk wat gebrainwashte goedgelovige tussen 🙄

                      Wim

                        [quote=”AudiPorsche” post=147774]
                        En al die dikke bakken op duitse platen denk je dat het altijd duitsers zijn of belgen die weigeren de hoge auto belastingen hier te betalen?
                        Hier rijden er een x5 en 6M rond op duitse platen maar het zijn gewoon belgen.[/quote]

                        Pas daar met op wat je schrijft, want bij ons rijdt er ook iemand met een dikke Duitse bak voor het bedrijf en is Nederlander en woont hier.
                        Maar deze auto is van zijn bedrijf waar hij voor werkt, en om dagelijks daar ook in Nederland met te mogen rijden, heeft het bedrijf hier de BPM betaald om geen miserie te krijgen met de belasting.

                        Dus wie zegt of dat bij die mensen ook niet gebeurd is, en daarom op Duitse platen rondrijden.
                        Wil niet zeggen dat ze dan belasting ontduiken. :think:

                          precies een gevoelig punt hier ruzie . Maar ik denk dat we het er allemaal eens over zijn, dat al die taxen wel eens wat minder mogen worden. :up:

                            [quote=”Vincent_991″ post=147755][quote=”terrum” post=147734]gelukkig zijn de oldtimers nog gespaard, al zou dat hier in ons Belgenlandje wel eens kunnen veranderen, huidige regeling zorgt er voor dat verzamelaars hun oldtimers op de baan kunnen houden, als de huidige regeling komt te vervallen dan zou het voor mij niet haalbaar zijn om voor mijn 964 de volle miep te betalen en ook de volle miep voor mijn ’68 Camaro 5.7L

                            Dan zou mijn jaarlijkse taks 1485,- plus 2700,-, zonder de BIV en dan heb ik nog de X5 een 800,- en de fiat 500 een 181,- en dan ben ik blij met mijne lichte vracht carravelle voor maar 127,-

                            Tel al die bedragen maar eens samen, daar koop je al een leuk tweedehands auto voor :bounce

                            Toch wel ééntje om over na te denken hé rodondo[/quote]
                            Sorry en ik wil op niemand zijn tenen trappen maar ik vind dat oldtimer gedoe, lichte vracht regel en al die financiële voordelen iets voor wannabee’s die enkel met mooie wagens willen rijden maar er niet voor willen betalen. Van mij mogen ze onmiddellijk de oldtimer en lichte vracht regel afschaffen . Iedereen gelijk voor de wet!

                            Waarom moet jij voor je camaro 5.7 peanuts aan taxen betalen en iemand met een recentere zware wagen de volle pot? En nogmaals dit is geen persoonlijke aanval maar ik krijg de kriebels van het soort mensen die met een zware wagen op lichte vracht rond rijden en dan de cowboy gaan uithangen.[/quote]

                            Ge snapt het punt hier duidelijk niet hé,

                            Een oldtimer zoals de Camaro kan je niet dagdagelijks gebruiken, dat rijd zelfs niet goed maar is wel een icoon en als ik er voor wil zorgen dat der binnen X aantal tijd nog van die iconen te bewonderen zijn moet de oldtimer regeling er blijven, zo een camaro daar rij je géén 500 km per jaar en dan is het nog naar treffens om hem te kunnen laten zien aan anderen die minder geluk hebben

                            Ik ken personen die zo een ganse collectie hebben en nog minder buiten komen met hun toys omdat ge niet met allemaal tegelijk kunt rijden, deze mensen hebben gegarandeerd een gewone wagen voor hun alledaags verkeer zoals ik de X5, schaf de oldtimer regeling af en danzie je binnen da korste keren geen olttimers meer.
                            Wat betreft de gevoeligheid omtrent het lichtevracht gevoel, mijne lichtvracht is een camionette waar ik zakelijk de baan mee op ga, die ladders passen niet op mijne camaro of Porsche en de X5 heb ik omdat ik af en toe ne keer wil rijden met iets degelijks waar geen ladders op liggen te rammelen,

                            Als er iets zou mogen veranderen is het de lichtevracht regeling voor particulieren, maarliefst van al heb ik dat het blijft zoals het is,was

                            jan

                              Sorry en ik wil op niemand zijn tenen trappen maar ik vind dat oldtimer gedoe, lichte vracht regel en al die financiële voordelen iets voor wannabee’s die enkel met mooie wagens willen rijden maar er niet voor willen betalen. Van mij mogen ze onmiddellijk de oldtimer en lichte vracht regel afschaffen . Iedereen gelijk voor de wet!

                              Waarom moet jij voor je camaro 5.7 peanuts aan taxen betalen en iemand met een recentere zware wagen de volle pot? En nogmaals dit is geen persoonlijke aanval maar ik krijg de kriebels van het soort mensen die met een zware wagen op lichte vracht rond rijden en dan de cowboy gaan uithangen.

                              Das toch wel duidelijk, omdat er gewoonweg veeeeeel minder km’s mee gedaan worden.
                              Ik rij met moeite 20 km in een weekend (dan nog alleen in de zomer) , en om daarvoor nu 1500 euro taks te betalen ? No thanks
                              Met deze regeling is het mogelijk om als ‘gewone werkmens’ ook een met nen toffen bak rond te rijden !!!!

                                Waarom moet jij voor je camaro 5.7 peanuts aan taxen betalen en iemand met een recentere zware wagen de volle pot? En nogmaals dit is geen persoonlijke aanval maar ik krijg de kriebels van het soort mensen die met een zware wagen op lichte vracht rond rijden en dan de cowboy gaan uithangen.

                                En al die dikke bakken op duitse platen denk je dat het altijd duitsers zijn of belgen die weigeren de hoge auto belastingen hier te betalen?
                                Hier rijden er een x5 en 6M rond op duitse platen maar het zijn gewoon belgen.

                                  [quote=”terrum” post=147734]gelukkig zijn de oldtimers nog gespaard, al zou dat hier in ons Belgenlandje wel eens kunnen veranderen, huidige regeling zorgt er voor dat verzamelaars hun oldtimers op de baan kunnen houden, als de huidige regeling komt te vervallen dan zou het voor mij niet haalbaar zijn om voor mijn 964 de volle miep te betalen en ook de volle miep voor mijn ’68 Camaro 5.7L

                                  Dan zou mijn jaarlijkse taks 1485,- plus 2700,-, zonder de BIV en dan heb ik nog de X5 een 800,- en de fiat 500 een 181,- en dan ben ik blij met mijne lichte vracht carravelle voor maar 127,-

                                  Tel al die bedragen maar eens samen, daar koop je al een leuk tweedehands auto voor :bounce

                                  Toch wel ééntje om over na te denken hé rodondo[/quote]
                                  Sorry en ik wil op niemand zijn tenen trappen maar ik vind dat oldtimer gedoe, lichte vracht regel en al die financiële voordelen iets voor wannabee’s die enkel met mooie wagens willen rijden maar er niet voor willen betalen. Van mij mogen ze onmiddellijk de oldtimer en lichte vracht regel afschaffen . Iedereen gelijk voor de wet!

                                  Waarom moet jij voor je camaro 5.7 peanuts aan taxen betalen en iemand met een recentere zware wagen de volle pot? En nogmaals dit is geen persoonlijke aanval maar ik krijg de kriebels van het soort mensen die met een zware wagen op lichte vracht rond rijden en dan de cowboy gaan uithangen.

                                    Er is maar een oplossing ,samen sterk en om te beginnen Brussel in brand steken :mrgreen:

                                    Beginnen in de Wetstraat 😀

                                    Zit er in rankrijk ook niet mee in om peage te betalen als je er dan een zalig mooi stukje asfalt voor in de plaats krijgt 😉

                                    Dat is het hem nu net in België. We betalen ons rot en wat krijgen we er voor terug?
                                    Maar ‘t zullen allemaal Kennedy’s zijn in Brussel zeker…

                                    “Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country.” :puke:

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 63)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.