BIV 964 terug inschrijven

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 BIV 964 terug inschrijven

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Hallo ,
      Ik heb een 2 tal jaren geleden mijn 964 (22/3/93)verkocht aan een vriend in Nederland . Deze staat nu terug te koop en ik heb interesse om hem terug te kopen .
      Weet iemand als ik deze wagen terug op mijn naam inschrijf of ik terug Biv moet betalen . Is nog geen 25 jaar en ondertss moeten ze zeker wel 30 jaar zijn om oldtimer inschrijving , dus is een aardig bedrag 😀 Alvast bedankt vr de reacties

Gunther

Geen BIV als het dezelfde eigenaar is. Je zal ‘m waarschijnlijk wel moeten voorschieten en een klacht indienen maar dan trek je ‘m terug :salut:

Dacht het ook wel dat je BIV niet terug moest betalen als de wagen al ingeschreven geweest was op mijn naam . Twijfelde alleen omdat de wagen ondertss wel in Nederland ingeschreven was. Dacht dat het alleen was als je hem bijvoorbeeld voor een periode niet gebruikte. Alvast bedankt vr de reactie

Volgens mij moet je wel terug opnieuw betalen omdat hij ingeschreven is geweest op iemand anders ondertussen. :think:

123

de vraag is echter of het DIV dat weet.

Als hij in Belgie van person A naar B en terug A komt zien ze dat in hun gegevens bank.

Maar als hij van Belgie A, naar NL , B, en terug Belgie A komt..
              Gaan ze dat dan nog zien of niet?

Ik zou het in elk geval proberen.. Nothing ventured, nothing gained.

Bovendien op de Vlaamse website die over inschrijvingen gaat staat er dit

“Uitzonderingen

De herinschrijving van eenzelfde voertuig door dezelfde belastingplichtige (bv: firmanaam wijzigt maar btw-nummer blijft hetzelfde of bij een wijziging van een nummerplaat omdat er meer dan 2 adreswijzigingen op het inschrijvingsbewijs vermeld staan of bij een wijziging van een oude nummerplaat naar een Europese nummerplaat).”

Er staat niet bij dat eenzelfde voertuig, van dezelfde belastingsplichtige, onafgebroken zijn voertuig moet zijn geweest.

Als je het op de letter neemt.. zou dat willen zeggen dat je geen BIV moet betalen.

Maar hoe bewijs je dat, heb je nog papieren van vroeger, van de oude inschrijving?

Tim

Je mag dit gerust op de letter nemen. Op inschrijving blijkt ook uniek chassisnummer en zo blijkt dat dit voertuig al op Uw naam was ingeschreven.

Als het voertuig ooit in België op uw naam werd ingeschreven:

“Her inschrijven op naam van titularis” in het juiste vak vermelden op het inschrijvingsformulier.

Geen B I V te betalen op deze manier, zeker weten.

Als je “herinschrijft op naam van de titularis” dien je het oud ischrijvingsbewijs mee te sturen.
                    En net dat heb je niet meer als je hem verkocht hebt :think: :what: :bounce:

Klopt.Het vorige inschrijvingsbewijs is immers met met de toenmalige uitvoer van de wagen meegegaan
                      De wagen dient terug de normale invoerprocedure te volgen: douane vignet 705,invoerkeuring en inschrijving Div met het Nederlandse kentekenbewijs
                      Je zal dus een aanslag krijgen voor verkeersbelasting EN Biv
                      Pas dan kan je Bij de Vlaamse verkeersbelastingsdienst argumenteren dat je de wagen in het verleden al eens op jou naam hebt ingeschreven, immers Biv is verschuldigd bij elke eerste inverkeerstelling op de openbare weg door een welbepaalde persoon

[quote=”dirk l” post=262874]Als je “herinschrijft op naam van de titularis” dien je het oud ischrijvingsbewijs mee te sturen.
                        En net dat heb je niet meer als je hem verkocht hebt :think: :what: :bounce:[/quote]

Dit klopt, ik heb de Mini van mijn vrouw heringeschreven en moest het origineel inschrijvingsbewijs afgeven. Dit werd gecontroleerd of de herinschrijving op dezelfde persoon kwam. Geen BIV te betalen.

Jij hebt dit Belgisch inschrijvingsbewijs niet meer en je zal het Nederlands inschrijvingsbewijs moeten voorleggen. Dit wordt dus een nieuwe inschrijving en je dient dus de volledige BIV te betalen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.