Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › BIV Boxster 2.5
- Dit onderwerp bevat 84 reacties, 34 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 2 maanden geleden door Bas.
-
Hallo iedereen,
Ik heb eens een vraag ivm de BIV.
Mijn pa heeft namelijk onlangs een boxster 2.5 van 1998 gekocht.
Ik had via autoweek.nl gevonden dat de CO2 uitstoot 232 g/km is, heb dan ook al ergens gelezen dat deze 239 g/km zou zijn.
De BIV met 232 g/km is 372.93 euro.
Maar vandaag heeft hij het betalingsformulier gekregen en de BIV is 1063 euro.
Ze hebben blijkbaar rekening gehouden met een CO2 uitstoot van 279 g/km.
Weet iemand wat de correcte CO2 uitstoot is en wat er kan gedaan worden om het juiste bedrag te moeten betalen en niet dat overdreven bedrag.
Alvast bedanktIk vrees er een beetje voor dat je hiertegen niets kunt beginnen. :bounce:
Welke CO2 waarde staat er op het inschrijvingsbewijs?
Online BIV berekenen doe je hier.
Vergis je je niet en is het niet BIV en tax samen €1063?
dit zou het wel eens kunnen zijn :first:
Bij de eerste inschrijving krijg je beiden in 1 keer toegestuurd.
Goeie opmerking Wes, zou best eens kunnen…. Wat is de VB voor zo’n wagen?
Neen, het is wel degelijk de BIV alleen die 1063 is, de jaarlijkse verkeersbelasting staat er ook bij en die is 585 euro.
@WES-RS: ik had dit via die site berekendVreemd, dit zou toch moeten kloppen aangezien het van de overheid uit is. Bij mij klopte het exact!
Is wel een minder leuke verrassing natuurlijk, maar geloof me, na 100 meter rijden is die “nutteloze” uitgave zo weer vergeten! 😉yep, dat is de prijs, ze hebben zich niet vergist, je hebt waarschijnlijk de verkeerde waarden ingegeven bij de berekening voor de biv. Rijtaks is rond de 560 euries. Ophoesten en rijden, het is dat meer dan waard. 😀
Deze discussie is al zovele malen aangehaald. Onze vader de heilige staat zorgt daarmee voor mooie stratenDe rijtaks van 585 euro staat niet ter discussie, die berekening kwam in ook uit. Het is de belasting op inverkeerstelling (BIV) die volgens mij niet correct is.
Voor de berekening van de BIV is de co2 uitstoot van belang en daar had ik 232 g/km voor gebruikt (bron: autoweek.nl) Ik veronderstel dat een boxster 2.5 met 204 pk dezelfde motor heeft in Nederland en in Belgie. Ik heb dan ook nadien op kapaza advertenties gezien voor identieke wagens waar een co2 uitstoot van 239 g/km is vermeld. Maar nu gebrukt de fiscus dus 279 g/km als waarde. Voor de BIV wdl dit wel een verscil van 700 euro zeggen.
Klopt dit en kan dat zo maar? Dat was eigenlijk mijn vraag.Er wordt ook rekening gehouden met de euronorm. Maar dat had je mss ook al gezien bij de berekening via de website van de overheid?
Dat had ik idd gezien. Er wordt rekening gehouden met een euronorm 2.
Het prijsverschil komt in dit geval enkel en alleen door de waarde van de Co2 die gebruikt wordt. Alle andere parameters zijn gelijk.Op http://www.ecoscore.be kan je de gegevens opzoeken.
Voor een Boxster van 1998 kan je onderstaande zaken zien:2480 cc 150 kW 263 g/km Cabriolet
Benzine
19982480 cc 150 kW 279 g/km Cabriolet
Benzine
1998
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.