BIV Boxster 2.5

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster BIV Boxster 2.5

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik heb eens een vraag ivm de BIV.
    Mijn pa heeft namelijk onlangs een boxster 2.5 van 1998 gekocht.
    Ik had via autoweek.nl gevonden dat de CO2 uitstoot 232 g/km is, heb dan ook al ergens gelezen dat deze 239 g/km zou zijn.
    De BIV met 232 g/km is 372.93 euro.
    Maar vandaag heeft hij het betalingsformulier gekregen en de BIV is 1063 euro.
    Ze hebben blijkbaar rekening gehouden met een CO2 uitstoot van 279 g/km.
    Weet iemand wat de correcte CO2 uitstoot is en wat er kan gedaan worden om het juiste bedrag te moeten betalen en niet dat overdreven bedrag.
    Alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 84)
    • [hide]Ik heb hier precies iets in gang gezet dat ze bij de belastingen nie graag gaan hebben :happydance: [/hide]

0

Aha! Ik heb hier dus exact hetzelfde voor… Heb al een bezwaarschrift ingediend, weliswaar zonder bewijsstukken. Ik zal nu eerst de reactie afwachten, dan kan ik alsnog een attest bij Porsche opvragen of eventueel eens bellen naar de belastingsdienst. In plaats van de staatskas te spijzen, kan ik de P dan verwennen met nieuwe banden!

0

[quote=”figges” post=221169]net even met de man gebeld die vorig jaar mijn dossier behandeld had, [/quote]

Ik vind het zeer straf dat jij iemand gevonden hebt bij DIV die zowaar de telefoon opneemt; :wtf: :wtf: Ooit uren en dagen aan een stuk geprobeerd om de ambtenaren wakker te krijgen en niet gelukt, kan je misschien hier het wel bereikbare telefoonnummer posten? :respect2:

0

zonder enige verplichting maar ik voel toch dat er een forumdonatie in de maak is :respect2:

0

No problem! 😉

0

ja, volgende week zou ik al een brief in de bus moeten krijgen. nog es dikke merci he !!!

0

Dan is het toch gelukt. Mooi zo! :up:

0

net even met de man gebeld die vorig jaar mijn dossier behandeld had, en zonder er lang over na te denken, heb ik gelijk gekregen.. Hij zei dat sinds enkele maanden ze een bewijs van de hoofdzetel ook aanvaarden. ik moest zelfs niks meer opsturen, hij ging zelf een aanvraag doen om herziening met bijhorende herberekening.. heeeeeel erg bedankt allemaal op dit forum, nu ga ik nog meer genieten van mijn boxster 🙂

0

heb even naar de dienst gebeld en gesproken met de mevrouw die mijn laatste dossier behandeld (en een positief antwoord heeft gegeven 🙂 ) heeft; Ze kan over mijn vorig dossier van vorig jaar niet beslissen, maar ze zei me wel dat ze een bezwaarschrift aanneemt als de co2-waarde op het gelijkvormigheidsattest EN/OF op een origineel papier van de invoerder staat (wat dus in mijn geval was).en ze begreep zelf niet waarom haar collega dat bezwaarschrift en bewijs geweigerd/genegeerd had Maandag weet ik meer want hij was nu met vakantie.. wordt vervolgd (hopelijk met goed nieuws 🙂 )

0

laat je niet afwimpelen met die vervaltermijn. ze hebben immers je bezwaar de vorige keer onterecht afgewezen.

0

Bedankt , ik had het vorig jaar digitaal via de belastingsportaal verstuurd, maar ik ga ze morgen es opbellen

0

Ja,het is ongeveer 600 euro. Ik ben eens gaan kijken naar de belastingsportaal en daar staat dat je maar 3 maanden na het versturen een bezwaarschrift kan indienen. Ik heb nu al wel vorig jaar eentje digitaal verstuurd, maar ik zal ze morgen es bellen

0

bezwaar indienen kan op heden ook digitaal 💡

0

Je zou eens kunnen proberen om een herziening te vragen. Normaal gezien heb je ongeveer 600€ te veel betaald vorig jaar. Daarvoor kan je al eens een briefje schrijven, nietwaar? Baat het niet, dan schaadt het niet. Je weet nooit…

0

hallo porschefans,

vorig jaar rond de lente heb ik ook een 2.5 van 1998 ingeschreven, en hadden ze ook de juiste waardes van de CO2 niet. Ondanks een bewijs dat ik via drogenbos en verellen in geel (kostte bij mij 130 euro), dat de CO2 maar 239 bedraagt heb ik een negatief antwoord gekregen. Dit jaar heb ik een 2.7 van 2006 ingeschreven, en weer zeiden ze dat ze de CO2 niet kende; Maar nu stond de juiste waarde wel op mijn gelijkvormigheidsattest en hebben ze me enkele maanden later laten weten dat ze het wel aanvaarden; Ze hebben op hun site ook de waarde gekoppeld aan mijn chassisnummer aangepast; Ik heb nu onlangs een herberekening gekregen en het is toch een goeie 200 euro minder BIV te betalen.
                                  Denken jullie dat ik voor mijn 2.5 terug es alle bewijzen moet opsturen naar de belastingdienst?

Alvast bedankt voor jullie antwoord,
                                  Philip

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 84)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.