BIV Boxster 2.5

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster BIV Boxster 2.5

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik heb eens een vraag ivm de BIV.
    Mijn pa heeft namelijk onlangs een boxster 2.5 van 1998 gekocht.
    Ik had via autoweek.nl gevonden dat de CO2 uitstoot 232 g/km is, heb dan ook al ergens gelezen dat deze 239 g/km zou zijn.
    De BIV met 232 g/km is 372.93 euro.
    Maar vandaag heeft hij het betalingsformulier gekregen en de BIV is 1063 euro.
    Ze hebben blijkbaar rekening gehouden met een CO2 uitstoot van 279 g/km.
    Weet iemand wat de correcte CO2 uitstoot is en wat er kan gedaan worden om het juiste bedrag te moeten betalen en niet dat overdreven bedrag.
    Alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 84)
    • Juist Deepee… en aan de anderen, doe een forumdonatie… dat is pas een bijdrage waar een belastinplichtige iets aan heeft!! :drink:

heren verenigt u en trek ten strijde tegen het financiële onrecht dat jullie aangedaan is …

[quote=”Jorge” post=201030] Bovendien heb ik bij P Drogenbos een origineel formulier gaan halen dat stelt dat “de P met chassisnummer ….. een CO-uistoot van 239 heeft” (kostprijs 180€). [/quote]

Deze bedragen zijn precies ook met de natte vinger genomen? Ik betaalde voor een document (zie supra) met uitstoot en normverbruik 133euro, gelijk nog iemand anders. Nog iemand anders betaalde dan weer niets.. :wtf:

@driver
          : goed dat je hebt doorgezet en dat het geloond heeft

Graag gedaan hoor! Blij dat ik kon helpen :up:

Hiermee wil ik even laten weten dat gisteren het volledige bedrag van mijn BIV- inschrijving (2014) is terug gestort op mijn bankrekening!!!
              Met dank aan dit forum en een ferme merci voor Jorge die me een copy van zijn antwoord van de belastingen heeft bezorgt.
              Na een lange administratieve lijdensweg heb ik onlangs in een kort briefje (met copy’s van mijn dossier en Jorge) aan de klachtendienst van de belastingen gevraagd waarom deze met 2 maten en 2 gewichten werkt en niet elke Belg als gelijk voor de wet beschouwd.
              Tot mijn verbazing kreeg ik enkele dagen later een mailtje waarin stond vermeld dat er opnieuw een bezwaarschrift was ingediend. Opmerkelijk omdat ik hier niet had om gevraagd en mij voordien was gemeld dat een bezwaarschrift eenmalig is. Vorige week dan een uitvoerige brief met berekeningen en de mededeling dat mijn verzoek was ingewilligd met financiële gevolgen in mijn voordeel!
              Nu vraag ik me af hoeveel gedupeerden (ook niet Porsche eigenaren) er nog zijn die onterecht de staatskas hebben gespijsd. Ik vermoed dat de BIV zelf het hen niet zal laten weten!
              Jorge, je hebt meer dan één pint van me te goed! :drink:

djuu toch, ik heb een automaatje dus dat zal bij mij niet van toepassing zijn vrees ik

@ Driver: natuurlijk wil ik je een kopie bezorgen. Als je me een PM stuurt met je naam en adres stuur ik het je op. Ik moet er wel bijzeggen dat ik het juiste bedrag (BIV + rijbelastingen) dat ikzelf berekend had wel spontaan en tijdig betaald heb bij het opmaken van mijn verweerschrift. Bovendien heb ik bij P Drogenbos een origineel formulier gaan halen dat stelt dat “de P met chassisnummer ….. een CO-uistoot van 239 heeft” (kostprijs 180€). Daarna heb ik alles aangetekend opgestuurd. Vorige week heb ik een brief gekregen waarin staat dat mijn klacht gegrond is en er bijgevolg niets meer te betalen blijft.

@ Youyou: Ja het is een handgeschakelde bak.

sorry dat ik uit de lucht val maar is hij een handgeschakelde?

Da’s straf! Maar wel goed nieuws voor je.
                      Ik heb zowat alles geprobeerd en zelfs een klachtenbrief ingediend bij de belastingen maar die konden mij alleen maar meedelen dat alles correct was verlopen.en ik dus moest afdokken. Verder werd er nog vermeld dat ik vrij was om via een advocaat gerechtelijke stappen te ondernemen maar mijn advocaat heeft me dit afgeraden gezien de kosten meer zouden bedragen dan er zou uit te halen zijn.
                      Jorge is het mogelijk mij een copy te bezorgen van dat antwoord dat je van de belastingen hebt gekregen? Ik wil dit terug aankaarten want ik kan er niet tegen dat zo’n staatsinstelling met twee maten en twee gewichten werkt! Iedereen gelijk voor de wet, niet?

PB

Da’s goed nieuws.

Ik heb hier een oud topic naar boven gehaald, gewoon omdat ik eind vorig jaar hetzelfde probleem heb gehad met de Vlaamse belastingsdienst en ik in januari 2015 ook een bezwaarschrift met bewijzen heb ingediend.

Afgelopen week heb ik van de belastingen antwoord gekregen dat ik gelijk heb 🙂 Ge ziet, soms eens van uwe neus maken helpt wel 😉

Ik ga nu met de brief naar DIV om een nieuw inschrijvingsbewijs te vragen waarop vermeld staat dat de CO-uitstoot wel degelijk 239 bedraagt. Mocht ik hem dan later verkopen heeft de nieuwe eigenaar er geen problemen meer mee.

Iemand een idee waar ik een origineel homologatieattest van porsche boxster 986 Bj 1997 kan bekomen , dit is het enige attest dat helpt bij een bezwaarschrift ivm de BIV die foutief wordt aangerekend !!!!

Hoi Danny

Kan je me adres en naam van uw dealer bezorgen , ik moet in Brussel bij Dieteren ook 133 betalen en zoek een goedkoper alternatief

Hoi Danny

We hebben het hier toch over een Porsche dealer niet ?

Welke dealer was dit dan ? Bij PCA konden ze niet helpen , heb dan Dieteren gecontacteerd en was inderdaad iets van 133 euro . Maar lees nu hier dat da niks gaat helpen .

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 84)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.