Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › BIV en inschrijving systeem 2014
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door JoeBar_S2.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Net even de berekening gedaan voor een 996 van begin 99 en kom op:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.192,07 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.246,48 EURis dit dan nog het oude systeem of het nieuwe?
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top
Voor al uw klachten in verband met verkeersbelasting en BIV, één adres:
http://www.philippemuyters.be/:salut:
[quote=”Porsche911lover” post=153524]k kots meer en meer van dit belgisch politiek wereldje. Ist niet een of ander vriendendienstje dat aan t licht komt waarvan je moet kokhalzen, dan ist wel weer een of andere taks.
Same story as always – de middenmoot maar uitwringen en sinds groen en ecolo meelullen koop je beter een fiets en een hangslot, da s nog gratis om mee rond te peddelen.
To bloody hell met prius, zoé, I3, ampera en andere geitewollesokkekarren die uiteindelijk gewoon duurder uitvallen dan een “normale” auto. :puke: :puke: :puke: :puke: Vwala t is eruit.[/quote]de Prius 🙂 ROFL
ze kijken met oogkleppen op, ik heb nog geen artikels gevonden (ook nog niet gezocht)
maar op 31/12 een gesprek gehad met en collega, die had een programma gezien over de ‘ecologische voetafdruk’ ze vergeleken een Hummer met een Prius over 5 jaar bij hetzelfde (‘normaal’) gebruiken over 5 jaar was de voetafdruk van de Hummer …. niet groter dan die van de Prius.
wat hadden ze gevonden, de uitstoot van de Prius is VEEEEL minder dan de Hummer.
MAAR de hummer zijn staal en onderdelen worden gemaakt om de hoek waar hij geassembleerd wordt, en rijdt ook meestal in die streek rond dus kosten voor schepen of verschepen van staal, nadien staalplaten, nadien voren van een carrosserie, nadien gespoten onderdelen, dan assemblage om dat de auto rond de wereld te verschepen 🙂 en de batterij was ook voor productie en afval achteraf een factorik weet bij Volvo, werd (ik weet niet of dat nog zo is) staal bij Sidmar gemaakt, naar Zweden verscheept per boot, en daar geperst en terug naar Gent (naast Sidmar) verscheept om te assembleren. als voorbeeld.
Dus over die 5 jaar was de Hummer van grondstof tot product dat 5 jaar gebruikt is, niet meer vervuilend dan de Prius… het feit dat die hummer nog 25 jaar kan mee rijden en er telkens een nieuwe Prius moet gemaakt worden gaat dit op langer termijn waarschijnlijk nog meer uit elkaar lopen.
terug ivm Porsche als ik dan de test van ??? (VOLT dacht ik) zie dat bij hetzelfde gebruik een Toyota Prius, een Mercedes C-classe en een Porsche 911 ongeveer hetzelfde verbruiken, denk ik dat al deze heisa over ‘vervuilende wagens’ alleen maar neerkomt op laat ons het geld uit de zakken halen van die die het hebben (dure auto, zware motor, die heeft geld)
daar komt nog op, als je 5 auto’s hebt, betaal je voor alle 5 wel de volle pot, terwijl je maar met 1 tegelijk de baan op bent… dus ook daar een totaal verkeerd beeld,
maar goed onze politiekers gaan de heilige melkkoe nooit afzweren 🙂
Tja, wij maar voor ‘t milieu zorgen en aan de andere kant van de midd zee rijden onze vervuilende vehikels gewoon terug rond. Begrijpe wie begrijpe kan
[quote=”steri2311″ post=153502]Ge moet dat positief bezien he, je draagt je steentje bij aan de gemeenschap m.a.w. je doet aan liefdadigheid. :mrgreen:[/quote]
Is dat dan ook fiscaal aftrekbaar ? 😉
k kots meer en meer van dit belgisch politiek wereldje. Ist niet een of ander vriendendienstje dat aan t licht komt waarvan je moet kokhalzen, dan ist wel weer een of andere taks.
Same story as always – de middenmoot maar uitwringen en sinds groen en ecolo meelullen koop je beter een fiets en een hangslot, da s nog gratis om mee rond te peddelen.
To bloody hell met prius, zoé, I3, ampera en andere geitewollesokkekarren die uiteindelijk gewoon duurder uitvallen dan een “normale” auto. :puke: :puke: :puke: :puke: Vwala t is eruit.Ik heb nu in december mijn 996GT3 en 997 4S ingeschreven. De berekening was als volgend : 40% oude methode en 60% nieuwe methode.
Een voorbeeld: mijn 997 4S koste nu 5400€ (BIV+ eerste jaar tax) volgend jaar (straks dus) zou dit +- 7000€ kosten :censored:
maar vanaf juni 2014 is er dan weer een herziening en zal je wss weer minder betalen. Typisch Belgisch zeker :loser:
Ge moet dat positief bezien he, je draagt je steentje bij aan de gemeenschap m.a.w. je doet aan liefdadigheid.
Met je chasisnr( indien die reeds 1x maal werd ingeschreven in belgie) kan je bij simulatie verkeersbelasting op de site van fod, alle gegevens die je nodig hebt automatisch vinden om de biv en rijtaks te berekenen,
idd de biv van de oudere wagens (vervuilender) zelfs de 993 (daarom ook watergekoeld vanaf 96 bij porsche omwille van de milieunormen toen) serius omhoog vanaf morgen (gemiddeld 600 euro bij!!!)
alstublieft aan staat belgie, graag gedaan ruzie :bounce: ruzie ruzieVanaf morgen, 01/01/2014, is de biv ongeveer 1600€ en de rijtaks ongeveer 1400€… :what:
Vandaag is/was dit nog respectievelijk ongeveer 1000€ en 1400€… 600 in de pocket van de overheid omdat deze wagens minder milieuvriendelijk zijn. Waar ze wel geen rekening mee houden is het beperkt aantal km dat deze wagens per jaar bollen.
Dus deze van bouwjaar 89 kunnen best wachten met inschrijven tot hun wagen 25j is!Alles hangt af van de CO2 uitstoot van je wagen.
Automaat of handgeschakeld is al een verschil.
Ga maar uit van ca. 290 g
Dan komt de BIV op:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.405,18 EURDan heb je ongeveer een richtlijn, meer CO2 is meer BIV, minder CO2 is een lagere BIV 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.