biv en rijtaks

• Dit onderwerp bevat 31 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op door Bart.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • heeft er ooit iemand geprobeerd zijn p te laten verlagen naar bv 100pk?

Heb 28 jaar met de motor gereden en heb de laatste motoren steeds op 100pk laten inschrijven. Dit omwille van de biv en de rijtaksen, waarom kan dit niet met auto’s?
      Laatste was er eentje met 165pk. Dealers vragen vriendelijk of je full power wil met 100pk papieren of dat je echt maar 100pk wil.

op de boxster heb je de “open versie” of de versie 211pk.
        Indien je een 2.5 hebt maakt het niet uit want die heeft 204pk. Die verlagen is niet mogelijk.

neen dat bedoel ik niet, indien je een nieuwe zou kopen bv. Of houden ze zich daar niet mee bezig bij Porsche? Ik kan me wel inbeelden dat je een nieuwe boxster zou kopen op laat ons zeggen 100pk dat toch een serieuze slok op de borrel zou zijn en meer mensen de stap zouden zetten om een nieuwe te kopen, deze kost rond de 50 000€ zonder al die taksen, (voor een 211pk) maar de biv en de rijtaksen omdat hij nieuw is swingen momenteel de pan uit

No offence, maar dat hele idee is sacrilegious 😯
            Heiligschennis in ‘t kwadraat…

Porsche steekt zo al genoeg hun broek af met alles wat ze buitenpompen om toch maar zoveel mogelijk auto’s te verkopen, als je nu nog eens 100PK in een Boxster gaat steken om een paar 100 Euro “te verdienen” rij je beter met iets anders.

PB

En ik maar “braaf zwijgen” in deze topic. :mrgreen:

[quote=”youyou” post=127182]neen dat bedoel ik niet, indien je een nieuwe zou kopen bv. Of houden ze zich daar niet mee bezig bij Porsche? Ik kan me wel inbeelden dat je een nieuwe boxster zou kopen op laat ons zeggen 100pk dat toch een serieuze slok op de borrel zou zijn en meer mensen de stap zouden zetten om een nieuwe te kopen, deze kost rond de 50 000€ zonder al die taksen, (voor een 211pk) maar de biv en de rijtaksen omdat hij nieuw is swingen momenteel de pan uit[/quote]

Ja inderdaad! Of een 1000cc 3 cilinder diesel, want het verbruik van die Porsches is ook niet normaal ze ruzie

Je koopt een Porsche omdat je het een aangename mooie en sportieve wagen vindt !
                  Ik denk dat de meesten onder ons liever meer pk’s willen dan er enkele uit te halen .

Porsche Boxster BlueMotion. :first:

Als je €50k kan spenderen aan een wagen, kun je de BIV en taks ook wel permiteren.
                    Er word nu al genoeg gezegd (door jaloerse mensen) over de Boxster dat het een “poor man’s Porsche” is,
                    als je dan ook nog eens moet zeggen dat je de 100pk versie gekocht hebt. :bounce:

jullie hebben wel gelijk, mijn excuses

Het hele verhaal BIV, VAA etc… heeft bij mezelf niets te maken met “kunnen” betalen. Wel met “willen” betalen. Ze hebben met al hun belachelijke kunstgrepen (nogmaals) de automotive industrie met gemiddeld 35 % laten krimpen. Er vloeit nu MINDER geld naat de staatskas. Goe bezig ! :wtf:

Denk da youyou verkeerd begrepen wordt, bij aankoop van een moto, vroeger toch, kon je bij de dealer papieren krijgen waarop stond dat hij maar 100pk had maar er uiteindelijk bv.160pk had om minder BIV te betalen.
                          Ge zou moeten weten hoeveel moto’s er rondrijden met op papier maar 100pk!!!

[quote=”luc993cabrio” post=127232]Denk da youyou verkeerd begrepen wordt, bij aankoop van een moto, vroeger toch, kon je bij de dealer papieren krijgen waarop stond dat hij maar 100pk had maar er uiteindelijk bv.160pk had om minder BIV te betalen.
                            Ge zou moeten weten hoeveel moto’s er rondrijden met op papier maar 100pk!!![/quote]

+ 1

Denk dat 99% = 100 pk ❓

dat is wat ik ook bedoelde papieren 100pk

Nog nooit van gehoord, maar ben dan ook geen motard.
                                Anyway, da’s iets dat Porsche nooit zal doen…
                                Daarbij, met ne moto ca va nog, maar ik zou niet graag een accident hebben met zo’n auto van “100 PK” waar er dan eigenlijk 200 inzitten 😕 ‘k Denk dat verzekeringsmij’s nogal zouden smullen :popcorn:

Luc bedankt voor de verduidelijking !
                                  Daar was ik ook niet van op de hoogte .Porsche en D’ieteren gaan nooit aan deze praktijken meehelpen .

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.